”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

ähhh de där med pall gälller väl bara de som bor på västra sidan svedala va :angel:

har hört de beror på att de är så kortbenta på den sidan :angel:

duckar o sidsteppar raskt ;)

:rofl:...och jag är oerhört långbent med låg häst :D ...Ska dock erkänna att när jag hade hästarn över 155 cm så använde jag pall/stol/kofångare etc. Där hjälpte inte långbenen alls :o

Nja....egentligen måste man väl vara hang-around ett tag på pallen men okej då ;)

Ska vi ha egna tröjor med bild på en pall och en klatchig text?

The Buke-pallers eller Hell-Pallers?

Lovar att jag ska plocka fram en pall..."för syns skull" iallafall :)

Buke-pallers låter ju suveränt i mina öron*garv*:idea:

tant brimmis, vilken ort ar narmast dig for bussgods?? ludvika eller borlange?? sand mig address i pm eller fb eller nat, det star har ett paket fran den gamle fete gubben som blev fellevererad hit istallet for till dig..

att de inte kan se skillnad pa rottneros (sunne)) och sunnansjo ....dags for nya spectakler pa north pole..

Mira är hälften schäfer och hälften Keeshound...skum blandning jag vet. Men mycket vacker (och fånig :grin: )

hahahah jag laste det som schafer och keesOhound.. tankte vad i allsin dar ar en osthund?? LOL.. men ja hon ar vacker.. nastan sa gosig man vill ata up henne som en liten ost...

OT egentligen sort of..

Men sedan tant voffie har namnt det, det fanns en tanke fran mig att gora/trycka upp tshirts for dessa personer som kommer med runt skagern.. forstas med texten "buketanterna pa tur" pa baksidan och sen en bild pa en pall pa framsidan, antingen egentagen bild eller fa tillstand fran Ikea att anvanda deras av Bekvam.. Idean ar endast i tankestadiet annu, men kunde vara ngt.. Vilken syn va?? en massa tanter med pallar pa skjortan..

Och Piraja, pa tal om langa ben.. jag har 36inch inseam pa mina ben ar 175cm och bulle valdemar ar hela 139cm hog.. jag anvander pall...sa som sagt tidigare, det ar ENDAST for att spara pa utrustningen och hans rygg, inget annat.. uhuh sure..

Herr gubbe, att du kan komma upp pa din monster...errr adle springare utan pall far du val saga bero pa att dina ben ar av kanske den Langreeeeeeee sorten.. Men tank igen, hur mkt du skulle spara pa utrustningen om du anvande en pall.. plus den adle springaren skulle vara sa forvanad han stod blickstilla lol..

nu skall jag tillbaka till sangen, som vanligt fick jag inte mer an 2hr sen vaknade jag.. grrrr

Nja, ska jag vara riktigt ärlig så har jag ju ingen pall heller:o men jag använder flitigt den vackra stenbumling vi lagt utanför stallet som dekoration:angel:

Pall, köksstol, liten häst, långa ben, whatever... det är mer känslan av det. Alla tanter o gubbar är ju välkomna i den här tråden:laugh:

Här toksnöar det:eek: Har nog kommit 6-7 cm till i natt:crazy: Hallå, jag bor på blåsiga, regniga västkusten:confused:

KL
Godermorgon på er.
Ska lämna kidsen på skolan sedan kommer hovis och sätter på vinterdäcken.:banana:

Hurra hurra, vilken toppen arbetsgivare du har :bump:
Ja, det är de verkligen! Jag har ingen kompis i min närhet som kan ta hand om hästarna. Med ekonomisk hjälp kan jag kanske hitta någon som vill göra det om h@n får betalt. Hade känts trevligare om det var en man kände och som kände hästarna. Men tyvärr finns det inte någon här som vill vara medryttar.

ähhh de där med pall gälller väl bara de som bor på västra sidan svedala va :angel:

har hört de beror på att de är så kortbenta på den sidan :angel:

duckar o sidsteppar raskt ;)
Jag använder ju inte pall! Jag använder rullator, jag är liksom ett steg före alla andra!:D

Alltså.... Det låter spännande med Skagern runt... Jag har klurat lite på det men vågar inte lämna klart besked... Dels på grund av jobb... och dels pågrund av avsaknad av ridbar häst för tillfället.... Får klura lite på det där....

Jag tillhör pallfolket.... Men jag har löst pallfrågan genom att ordna med en uppstigningsramp bestående av lastpallar.

På ett strategiskt ställe har jag placerat tre lastpallar liggandes ovanpå varandra. Det blir lagom högt... Stabilt och bra... och man slipper stå och balansera på en pall eller stol. Bara leda fram hästen till lastpallstraven och sen kliva upp....

Har man nu en hiskeligt hög häst... så bygger man på med så många lastpallar man behöver för att få rätt höjd.

mkt smart idea tant syrran.. jag kanner ibland att pallen bekvam ar lite ostadig ocksa.. mest da jag har backe av sort framfor stallet och ja svart att fa en slat yta dar den star stadigt.. alternativet ar att kopa 3 mer av samma sort och bygga ihop dem pa ngt satt..

om du inte har en ridbar hast finns val ngn med mer an en palle som kanske kan lanas? men det ar ju en stund till..
karind, glad att du far din operation, hoppas allt gar bra. och sedan jag inte vet var laholm ar, checka ut lokalt forbund av www.svenskablastjarnan.se och ring dem. de kanske vet ngn som kan stalla upp som hast passare for din operationstid. visst det kostar men pa ngt satt skall de losas.. man tycker med alla som gar hastlinjen pa alla dessa naturbruksgymnasium NGN skulle vara intresserad att starta typ stallhjalpforetag. Kanske du kan ringa lokal skola ocksa? Satt upp lapp i ICA eller ngt?

Har skall pallar ut och jag ivag till Jarnboa och fa mig ett nytt hjul till skottkarra, den dog i gar eftermiddag.. Ocksa checka pa pulkor nar jag ar dar.. -15C idag tidigt och mer sno sa lika bra att dra shiten an att forsoka kora i snon..
Hoppas alla har en bra dag..

Här har det också snöat, ca 5 cm. Temp ca -1*. Ska försöka få till lite ridning idag. Har träning för P*t*r Lj***b**g på fredag så det är nog bäst att börja träna...

Mitt nick är ett ord av mina barns förnamns första bokstav, Daniel, Ida, Johanna, Elin och Julia. I den ordningen som de födda.

Kan undra om Ikea vet att deras pall är så populär hos ridfolk? Jag skulle vilja att den gjordes med lite bredare bas och en avsats till. Hmmm, börjar fundera lite nu....

S.

Godmorgon alla goa....:D Har precis kommit i kläderna och fått upp ögonen så pass så jag kan läsa.... javat rinner i jämn takt ned i min strupe.... :laugh:

Så, då var det tisdag, hyffsad utetemp och ganska laddat för en liten kameltur... Jag satt å fnulade med kära maken igår och vi kom underfund med att det är alldeles jättetur att jag faktiskt har den kamelen som jag har....

Igår när jag skulle sitta upp tackade jag gudarna för att han är så "stabil" för nu under vintern blir jag ju extra stel och med en massa värmande kläder påminner jag nog mer om marsmallows-monstret i Ghostbusters än en ryttarinna:eek: Iaf, jag ställde mig på närmsta stol (eftersom min pall fortfarande står vid sommarhagen) men eftersom den är helt i plast är det både skör och hal....

Iaf... Jag tog tag i vänster overallben så jag fick kraft och lyfta upp det och dottern styrde in foten i stigbygeln.... so far so good...... sen skulle jag ju ta lite sats.... men eftersom jag då var rädd å halka eller helt enkelt gå rakt i genom den kalla plaststolen blev det bara en fjutt...varpå jag blir hängandes:eek:

I slutänden fick dotter putta på bakifrån så jag kom mig upp:o och allt detta gjorde hon under bittra bitska mindre smickrade svordomar om både övervuxna kameler, stela mammor och frusna plaststolar.....:grin:

MEN, min underbara genomgoa övervuxna Kamel stod alldeles still iväntan på att hans elefantmamma skulle komma sig dit hon ville.... :love: DET är kärlek det....

Hej hopp från mig i Norr på ett tag...återkommer senare med en dagsrapport....

Ha en underbar tisdag..

hmm de där med att pallarna känns lite rangliga , testa o slå på två bräder på benen under , lite som att pallen sår på medar .

Gör bräderna lite längre så brädan sticker ut ca 1 dm på varje sida av benparet , så blir basen bredare o mer okänslig för ojämnheter

kl
tror ni det går bättre med att få på vinterdäcken om jag reser på rumpen och tar tag i saker och ting:confused::rofl:

:rofl: Hihi
Det måste varit en underbar syn!

Jag får tacka gudarna för att jag inte är ensam om att vara vig som ett kylskåp:bow:
I mitt fall är hästen bara 142 cm.. Jag har pall, men kommer inte riktigt upp i rätt höjd ändå.. Så oftast få någon putta på rumpan oxå.. innan jag landar på sadeln.:banana: Till detta ska det tilläggas att hästen vägrar stå still..så hela balletten liksom dansar fram sidledes... Phu.. :grin:
Ska väl tillägga att jag bara är 156 cm.. men det kanske inte räcker som ursäkt:angel:

Hmm, bra idé, ska genast säga till maken om detta. Jag och en hammare är inte de bästa vänner, spiken i sin tur har en j***a förmåga att flytta på sig i själva slagtillfället och då brukar mina tummar vara i vägen.

Tack!

S.

Smart idea herr gubbe, jag tankte mer pa en till pall som stod Mitt emot pall no1 sa man fick storre omrade att placera fotter.

Tack och lov nar jag har pallen bredvid herr valdemar kan jag faktiskt sitta ner i sadeln, behover inte ens tanka pa att lyfta mig upp, risken att sadel skulle ga runt da ar mkt stor.. Han har ocksa en formaga att spanna ut magen lite for mkt sa far dra at gjorden under ritten.. Men det ar ju madame Madeiras tur snart.. Hon ar lite hogre sa far tanka pa det med.. Antingen det eller jag far ga pa spa och tappa en 20 kg eller sa..

Om Ikea och deras pall ... Problemet ar att om man gor nys om det sa gar priset upp, allting som det star hast pa kostar massor av pengar..lol.. Sa nej jag skulle nog inte saga ngt.. Dock, kunde vara intressant att sanda bild pa oss alla (fran skagern) dar vi star pa pallen bredvid vara pallar... Vilken reklam va??
Nu skall jag grava ut bilen.. toots yall

:)Mmm kan se det framför mej men du får säga till dottern att hon inte ska komma med såna kommentarer utan vara glad för att hon har en ridande mamma:D.
Pust japp man både känner sej och ser ut som en Michelingubbe när man fått på sej allt,och på råga till allt så kan jag inte använda pall till min stolla.De står ju där och bara väntar på att anfalla så dem kan man inte gå i närheten av,Nu är hon dessutom extra sprallig av all snö så vadå stå stilla o vänta på matte:crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppdateringstråd #2