”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Fina djur!Men det tog lite tid innan jag såg vad som var vad på vovven:laugh:!

Nej nej, inga skidspår. Det här är travhästarnas träningsvägar:) Det är sulkyspåren du ser;) Vi har travet bara några kilometer bort, så det är mycket hästar i skogen:)

Om man kollar på hästar i naturen finns det ingen ledar som drar "sina" hästar runt i ett grimskaft. Ledaren är det för att hästarna själv har valt att följa denna.
:banana::banana::banana:

Jag tycker iaf att din idé var smart, har funderat på liknande.Kunde bara inte låta bli att kolla vad det var för gej som var så förfärlig. Sedan är det väl inte så svårt att fodra hästar, är de för magra ger man mer och är de för feta ger man mindre....hur svårt kan det va´

Jag är glad över att du tänker stanna hos oss lite till, och jag slår vad om att dina hästar är ännu gladare:)

McMarco: Vilka underbara bilder :p

Brimmis: För att vara på den säkra sidan så att inte Gubbtjyv engagerar hela räddningstjänsten i Sverige - Säg att du har en ledare till Arvid:angel:

Syrran: Det verkar som om din chef har en väldigt förståndig chef:laugh:

Cizma: Ibland räcker inte pannlampa (eller gör inget nytta) för att undvika trädkrock:eek: Jag och prinsessan har lyckats krocka med ett träd i galopp mitt på ljusa dagen. Så går det när en vill gå på ena sidan och en på andra:angel:

Ja men du är ju Piraja med j inte piraya med y! Det går ju inte att jämföra på samma dag ens :laugh:

Pirayor är såna som bara kastar sej över en och sliter det man tycker och skriver i småbitar och antyder att man är helt blåst.

Våran Piraja här är bara snäll :bow:

KL
Igår när vi var ute på en runda tillsammans med ridkompisen visade Caramelle igen prov på sin egen vilja:idea: En frustning av hästen bakom fick henne att sätta igång en bock kavalkad! För det kunde ju vara något som hände, hehe

Skritt på lång tygel i skogen - men den där vägen ser kul ut, varför går vi inte där? den tar vi i full galopp:rofl:

Tog 50 meter innan jag fick stopp på ekipaget och kunde vända och skritta tillbaka till sällskapet som undrade vad vi höll på med.

Hon jobbade ganska hårt, helt på egen begäran och var ganska trött när vi kom tillbaka till stallet :laugh: Hon är för söt:love:

Ja visst är det så enkelt! Jag tycker bara att det är synd att det måste finnas såna som kastar sej över allt och alla som inte tycker lika. Kan man inte respektera att det finns olikheter, varför måste man dumförklara oliktänkandet!

Nej nu skiter vi i Pirayorna med y!!

Hurra hurra, vilken toppen arbetsgivare du har :bump:

Först gå du in på www.pixbox.se och lägger in de bilder du skulle ville använda.
Sen kan jag guide dig igenom det.

Har man ett Facebookkonto kan man lägga in bilderna där också. Jag länkar oftast från det. Ibland använder jag Picasa också. Så man måste inte nödvändigtvis använda just Pixbox.

Håhåååå, gamle Arvid är pålitligare än fröken Ur, det var honom jag red på när flygplanen kom så var alldeles lugn :D Det förekommer inge skutt och frispel i hans värld. Sånt håller bara töntar på med :angel:.
Och det roliga är att han visar det med all tydlighet när nån av dom andra hästarna inte beter sej som "folk". Han bara skäms så mycket han orkar över att ens veta vem dom är :rofl:. Det är nog den mest personliga häst jag träffat i hela mitt liv, han är helt makalös!

Här är han, Min Arvid!

30529670.jpg

Stilig och fin! Tänk vilken tur vi har allihop, vi har just de allra vackraste hästarna :)

KL

Sitter här och klurar lite på våra nick..... Varför karin har nicket karin är väl för att hon inte lär heta gunilla och gubbtjyv misstänker jag är en man troligtvis över 20 år.....men resten? Varför har vi de nick vi har? varför har ni tagit namnen Cizma, Piraja, Tajger, Brimmis, Moholmarabs mm?

åhhhhhhhhhhh:bump::bump: där har vi en häst som vet sitt värde :love:

okey efter den bilden drar jag tillbaks styrkorna o ger min nådiga blick till en ridtur på Arvid , pluttgubben

Det blev förresten ingen pulka att dra skiten på, vi tog det fyrkantiga 90 liters murartråget som vi hade vatten i till hästarna i somras. Gubben satte fast ett rep runt den och så öste jag den full och drog upp den på dyngstaken och jäklarns va bra det gick! Helt suverän var den! Winnie var bra fundersam över varför jag slängde skit i den bara :D

Här är den skyldige till mitt nick. Vår gamla hund Mira som gick under smeknamnet Voff, Voffi eller Voffan. Hon försökte dagligen sig på en flytt in till grannarna. Med tiden fick hon stanna kvar förgått eftersom de älskade henne lika mycket som vi men hade mer tid. Lömsk liten rackare att överge oss efter fyra år :mad:

Numera är vi hundvakt åt vår egen vovve när de är på semester. Det är för övrigt Miras nya ägare som blir två av mina nya stallkamrater (Mor och dotter)

31582932.jpg

KL

Sitter här och klurar lite på våra nick..... Varför karin har nicket karin är väl för att hon inte lär heta gunilla och gubbtjyv misstänker jag är en man troligtvis över 20 år.....men resten? Varför har vi de nick vi har? varför har ni tagit namnen Cizma, Piraja, Tajger, Brimmis, Moholmarabs mm?

McMarco heter jag eftersom den första häst jag och dottern hade tillsammans hette just Marco. I samma veva som jag skulle regga mig här på Buke tecknade en av de äldre döttrarna (som är familjens obestridda konstnär) en riktigt skojig skämtteckning på temat hamburgare och hästar, som hon döpte till just McMarco. Otroligt skojigt tyckte alla i familjen, utom dottern. :rofl:

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar