”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Kl.

Jaha, då har jag varit till arbetsterapeuten i dag då. Hon tyckte att jag har kanonbra rörlighet, jo tjena sa jag då. Men vi konstaterade att jag är överrörlig i mina leder så med mina mått mätt så är jag fruktansvärt stel och bändig men det är träning och åter träning. Jag fick iaf ett handledsskydd av henne, man tackar och bockar :bow: men jag får fortfarande inte göra nåt mer än att vända blad i tidningen och äta med gaffeln i rätt hand :grin:.

Annars så är det -5 och lätt snöfall ute. Har varit och grattat svärfar som fyller år i dag och nu ska jag väl dra på mej finmunderingen och gå ut och mocka lite skit :D

Förresten McMarco: Det är allt en liten pudding du skaffat dej :love: Ja den store går inte av för hackor den heller!

Senast ändrad:

Du får träna din rörlighet ordentligt, så kanske du kommer upp till i närheten av din vanliga kapacitet. Jag bröt fotleden för en del år sedan, slarvade med träningen och har idag en vrist som inte riktigt vill som jag vill :mad: Men det får jag väl leva med, det går ju.

Jag tänkte bjuda på ett par vackra bilder på mina fina djur, när de visar sig från sina bästa sidor :angel:

162738_471191716199_645741199_5821241_3565419_n.jpg

Ok, dottern är ju fin i alla fall ;)

63155_471193356199_645741199_5821254_2155410_n.jpg

helt normal pose för Leo

156705_471191436199_645741199_5821232_2012914_n.jpg

En bonusbild på vovven, alltid lika söt.

Jag fick just en hel hoper fina bilder som dotterns kompis tagit. Duktig tjej det där :love:

Om du har handledsskytt på kan du väl rida, om du har tyglarna i den friska hand och den dåliga i fickan?
Det är ju så tråkigt inte att komma ut och rida i snön.
Bara en försiktig skrittur ut i det vackra vinterlandskap är ju bättre än inget.

Vilka härliga bilder! Vilken super fotograf ni har där!

OT> Tillfalligt namnbyte till Brimmis....ok jag svarar for henne...sorry

karind: anledningen till brimmis har bruten handled ar just det.. ridning. forsok till ridning pa en 3 aring.. men hon glomde ju att spanna gjorden... sa aven med en hand i funktion tror jag inte brimmis ar redo att hoppa upp pa den nu snart 4ariga flingan lol.. men forhoppningsvis blir det snart..

och sa kom jag precis pa att allt det har med handleden hande i trad no1 och du var inte har da, ja battre sent an aldrig.. ngnstans finns det en lank till den ocksa.. las och skratta, vi hittar pa allt mojligt knasigt med vara pallar.. speciellt nar det kommer till de okanda pallarna, sk. Bekvam..

och nu atergar jag till att vara tant kat som skall ut i snon och fa in snohastarna.. blev inget skottande idag, och nu ar det for morkt..tjosan

Min arbetsgivare har precis ringt, de vill hjälpa mig ekonomiskt så jag får möjlighet att operera mig! Så nu kan jag stanna kvar lite till.:laugh:

ahhh vilka fina bilder, vovven ar ju helskon, kanske stalla upp i agility for sma vovvar??

en av dessa dagar skall jag lara mig hur man far in bilder har.. forstar inte detta med pixbook och sant.. ngn data kunnig som kan lara mig OCH herrgubbe (som maste sanda anda bild snart....) hur man gor sana har saker..

Jag vet! Jag tänkte inte precis att rida på en oinriden häst vad en bra idé.
Men en god stabil häst som kan gå i skritt hela vägen. Sådana finns ju.;)

Först gå du in på www.pixbox.se och lägger in de bilder du skulle ville använda.
Sen kan jag guide dig igenom det.

Jodå, jag ska nog ta mej upp på hästryggen endera dan men det får bli på kompisens gamle stadige Arvid det.

Snygga bilder på djuren, ja iaf hunden och dottern är ju normala men kusarna :rofl:!

Måste bara skriva av mej lite, svarade på en foderfråga som en tjej lagt ut och det handlade om fri tillgång och eftersom jag använder mej av begränsad fri tillgång så berättade jag för henne om det och WROOOOOM så kommer pirayorna och bara vräker sej över en. Det hamnade på sandlådenivå snabbare än jag hann blinka. Gud va jag blir trött på såna människor!!! Och tack gode gud för att det inte finns en enda piraya här hos oss :bow: :bump:

Jag vill också ha sånna där jättefina bilder från stallet och på mig och pållan men vi är själv, själv själv jämt! Sen är det ju alltid mörkt eftersom det är jag som sköter kvällspassen. Det har varit trögt att få med någon på en 3 mil lång tur till stallet för att ta kort :(

Och det är så förbaskat svårt att ta kort på oss själva..... :crazy:

Lobell var super på att förklara pixbox. T.o.m en jubelidiot på datorer som jag fattade tillslut :banana:

*lånar*

Alltså... det är ett jättejobb att bara uppdatera sig... Sidorna fylls snabbt i den här tråden... :D

Hur som helst så gjorde jag ett försök att åka till jobbet idag. Trots att jag egentligen borde ligga till sängs... och hålla mig lugn tills antibiotikan gjort det den skall göra...

Det fungerade ... fram tills att chefens chef fick reda på att jag var på jobbet trots att jag är sjuk... Han kom instolpande på mitt kontor och undrade om jag var dum på riktigt... :cool:

Sen pekade han med hela handen och beordrade mig att åka hem....:D
Sagt och gjort... packade mina saker och styrde kosan hemmåt...

Hästfronten är som tidigare. Lite kvällspyssel är allt den här tanten orkar med för tillfället. Dock går det ingen nöd på damerna... Även om 3 åringen börjar ledsna på bara hagvisstelse och pocka på annan typ av uppmärksamhet...

Oj, nu måste jag gå in och läsa fodertråden, blev så nyfiken på pirayorna.
Själv har jag jobbat länge idag och det var bra att vädret passade på att vara dåligt då. I morgon ska jag sluta tidigt och jag vill ha sol och några minus då, så det är ridbart.
Pitayorna har inte tagit mej än, fast jag svarade på på någon hästhanteringsfråga...:)

Heja McMarco, vilka fina djur:) Och dottern också, så klart!

Jag hann ut på en liten tur idag, så här kommer mer öronbilder

Foto0655.jpg

Foto0653.jpg

När vi kom hem till stallet fick pålle husera på stallgången medans jag mockade, och här hittade han nåt kul:) Han får faktiskt tillräckligt med mat:crazy:

Foto0656.jpg

ap ap ap ... du håller dig på backen basta :mad: även gammla Arvidar kan få spel.

jag ringer polisen o brandkåren o räddningstjänsten o hemvården o ambulansen o kyrkoherden :laugh:

vilka fina foton o vilka ridvägar , lite avis faktiskt ;)

ja men pirajor med j är snälla pirajor , de är de med y som är farliga ju , :D

Aja baja;)Du rider väl inte i skidspåren,tyckte mig skymta några sådana!Brukar inte vara populärt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar