”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Voff: Brimmis har jag för när jag var liten döpte min bästis mamma mej till Brimmis och hon kallade mej så i hela sitt liv men jag heter egenligen Britt-Marie.

Gubbtjyv: Ja, Arvid är en häst utöver det vanliga.

KL

Länge sedan jag skrev här men är en 38-årig 5-barnsmor. Min äldsta, son 20 år gillar inte hästar men mina flickor, 17, 9 och tvillingar på 7 gör det. Äger ett KWPN-sto på 6 år som ska bli reininghäst. Ridit sedan barndom, uppehåll för barnafödande. Använder pall...

Idag har jag skickat iväg en beställning på en sadelpadd och ett stångbett. En tidig julklapp.

Skulle ha ridit idag men lusten försvann. Har fått lov att rida i en avstängd sommarhage, paddocken stenhård. Här är det ett tjäldjup på ca 60 cm enligt stallägaren. Längtar till sommaren, gillar inte snö...

S.

Tänk vilken tur vi har allihop, vi har just de allra vackraste hästarna

Nej jag hör tyvärr inte till den gruppen jusst nu. men till våren ska väl Kelly börja få tillbaka lite av sin forna glans. Nu ser hon bara dammig, matt, omusklad och bukig ut. Dessutom utan sin tjocka fina svans av korkskruvar (som någon ätit upp :mad: )

Men hullet å glansen blir bättre ju mindre fölet står där och snuttar och buken ska hissas upp nu när vi kommer igång igen. Längtar, längtar, längtar och lääängtar.......

McMarco heter jag eftersom den första häst jag och dottern hade tillsammans hette just Marco. I samma veva som jag skulle regga mig här på Buke tecknade en av de äldre döttrarna (som är familjens obestridda konstnär) en riktigt skojig skämtteckning på temat hamburgare och hästar, som hon döpte till just McMarco. Otroligt skojigt tyckte alla i familjen, utom dottern
.

Hahaha....Det är humor det :D

Vår schäfertik Kira går alltid till grannen när hon tycker att det bär ur här hemma av nån anledning eller hon blir orättvist behandlad (i sitt tycke). När hon förstog att hennes helsyster Nala flyttat hit till oss för gott gick hon över till grannen och stannade där en hel dag innan hon gick hem igen :rofl:

Mira är hälften schäfer och hälften Keeshound...skum blandning jag vet. Men mycket vacker (och fånig :grin: )

Min första häst heter Granted Lobell, och kallades förstås Lobell :)

Dåligt kort, men tror de andra är i dotterns gamla dator.
Han var en stor kille på 1.65 med lång man och lugg ner till nosgrimman.
Tyvärr var han för osäker för mej efter att jag fick småbarnen och sambon lärde sig det mesta med honom, men vi trodde vi hade gjort vårt med häst och sålde honom. Det regnade när jag ledde in honom i transporten och jag passade på att gråta för fullt eftersom det ändå inte syntes :)

Men sen samma vecka, hämtade vi Lasse :)

Lobell bor nu hos en bra tjej några mil härifrån.

31917957.jpg

Hej å välkommen tillbaka....:D

Vad många fina kort ni laddat in under kvällningen... :eek:man blir ju alldeles chockad.... jag och El Camelo har iaf avnjutit en underbar skritttur runt ett mindre område som i byamun kallas för "Stoet" i sällskap med Miranda och Göte....:D vi hann prata ditt och datt mellan träden... ganska skönt å sitta å mamma/dotter-tjattra på hästryggen, allt blir lixom så avspänt och neutralt:laugh:

Men Idavallen: så kan det gå när haspen inte är på.... det är just det som är min stora skrck strax bakom detta med vakna nallar.... vill verkligen inte få TvärStopp mot en gammal tall i galopp, trav eller ens skritt..... för sånt gör ONT:eek:

Såg det fanns en undran om nicket, så då ska jag för er berätta...... min son är en WoW-nörd och en av hans gubbar hette Zizma å det tyckte jag klingade så fint på nått sätt.... så jag stal det:o fast ändrade stavningen och fnulade ut att det fick stå för CIZ= Ciceron, MA= Matte, mamma:angel:

så fick det bli och numera är det "mitt" namn, sonen grymtade ett tag om namnstöld men nu har han kommit över traumat men av nån anledning så får jag numera inte veta vad han döper sina figurer till.... för man vet ju aldrig...en tjyv är visst alltid i tjyv....

Gonatt på er alla.... hoppas ni får en god nattsömn och så hörs vi mer imorgon igen=)

KL

Använder pall...

Haha, det är nästan enda kriteriet för att vara med här:)

"Tajger" var mina killkusiners smeknamn på mig när vi var små. Kanske för att jag alltid skulle vara med dem, vara lika tuff, lika snabb, kunde klättra lika högt...

jaha moholm arabs sager sig ju sjalv tycker jag.. moholm ar namnet pa familjegarden som jag skulle ta over men mina farbroder salde ut underifran daddy.. well daddy sa nej jag tror inte katrin ar intresserad.. sureeeeeee det var darfor jag spenderade alla somrar fran 14 till 18 pa lantbruksskolan pa somrarna, tog tractor kort, larde mig det mesta om motorn pa tractor (en 1957 MF Gralle, guldedition btw, har den fortfarande), svingskotsel, koskotsel, modern mjolkning och skogs och oppen land kunskap...oh jag var sa ledsen, och fortfarande ar nar jag kor forbi garden... nuvarande agarna har totalforstot huset som min farfar byggde med sina egna hander.. bradorna som han hyvlade spiken ha tillverkade.. och ijeets, ok de ager men i alla fall. ja de har byggt ut och nu ser huset ut som en bat...
Jag har aven ett brand med mitt ranchnamn.. en cirkle och ett streck och sen ett M tom registrerat med state of texas....

nui are jag trott... provar det har pibox i orgon.. formodligen ingen kontakt har ute.. lol

Jag hjälper dej om det inte funkar, säg till på FB om ( när) jag är inne imorgon

Sitter här med skammens rosor på kinderna och har en bekännelse att göra: jag har ingen pall :o Men jag ska köpa en Bekväm nästa gång jag kommer till IKEA jag lovar, jag lovar :cry:

Man behöver ingen pall :D duger med en gammal köksstol.

räknas trappsteg ..foto kommer :confused:

Chine är en pelargon, och jag gillar pelargoner, särskilt fin är den röda stjärnpelargonen Chine förädlad av Brian West, det var min favotit när jag tog namnet Chine. Sedan var det också väldigt anonymt, men nu är jag ju inte så anonym längre, när ni sett både mej, häst o pall.:cool:

Om du bor i närheten kan du hämta en pall här, vi har 4 st olika sorter, men du får inte ta min favorit.

Det har gått mig helt förbi...använder ju inte pall när jag ska upp på Lilly. Istället har jag ju en liten häst :o ....gills det??????????????????:angel:...ok, vänta bara, lär nog få använda pall när jag ska upp på Rocket så då blir jag väl fullvärdig jag med då...:D

Kul att få veta lite varför och hur dessa märkliga nick kom till.

Själv har jag haft en vanlig stalldag med alla sysslor utom ridning på schemat. Åh vad jag vill upp på ryggen nu. Det kryper i kroppen. Och i Kelly med. Det märks att hon äter mycket kraftfoder :D Hon är tydligen en riktig häxa om morgonen när min stallkompanjon (Kellys förra matte) tar ut dem.

När klockan var två gick jag i strålande sol till dagis för att hämta hem sonen. Perfekt promenadväder med bara -1 grad. Klockan 18.00 sätter jag mig i bilen för attåka till stallet. Då är det -14 :eek: och väl framme vid stalldörren -16. Hur ihela friden kan det sjunka så snabbt. Nu är tempen uppe på -6 grader igen. Vem vet...med lite tur är det 20+ i morgon :cool:

Mina stallisar ringde och de flyttar redan på måndag till nya stallet (vi skulle flytta samtidigt från början) Blir sååå avis. Vill också flytta nu. Vi har fixat fram torvleverantör ser det ut som och fått en extrahage så pållarna får gå två och två. Bra nu när de går broddade (ja inte de första dagarna, det vågar jag inte med nya hästar) och lätt att hålla koll på maten såhär i början.

Det känns som om en massa bitar faller på plats när det gäller stallet. Tänk bara att jag kan åka till stallet 6 gånger om dagen nu för att komma upp i samma körsträcka som tidigare :laugh: Finns roligare saker att köpa än bensin!

Nu måste jag i säng. Ska brottas med smörgåstårtorna redan klockan 06.15 i morgon. Har en tuff jobbvecka nu.

Natti

Nja....egentligen måste man väl vara hang-around ett tag på pallen men okej då ;)

Ska vi ha egna tröjor med bild på en pall och en klatchig text?

The Buke-pallers eller Hell-Pallers?

Har en kompis som är hysterisk pelagonsamlare. Jag får fråga om jag kanske kan få se en live hos henne på lördag då det visst vankades glöggfest där :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
119 866
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 934
· Visningar
114 623
Senast: McMarco
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar