”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

He, he, det blir lätt så om man verkligen inte måååssste ut o rida i mörker o kyla :grin:
Likadant med städning av huset å disken å tvätta bilen ska vi inte prata om :p

Woohoooo, vad du är DUKTIG! Jag rider också i en grupp som har hopplektioner då och då, och jag gör det inte!!! Jag är med på lektionerna, men cirklar runt på mitt håll. Småskutt, bommar och sådant, fine, men blir det riktiga hinder bangar jag ur. Jag är jättefeg med hoppandet så här i tantstadiet av mitt liv. Och det står jag för :grin:

Men jag är jätteimpad över alla som törs. :)

Jepp jag lyckades trampa i hundskit x 2 ikväll. Skulle snabbt iväg ut i regn och rusk med min feber för att ge jultidningskillen hans pengar. Väl framme så har de portlås och givetvis funkar inte den där manicken man ringer på. När jag genomfrusen ska knalla där ifrån med oförrättat ärende så glider foten iväg.

Jodå, hundskit :mad:

Det var mörkt här så jag gnider av skon lite på måfå i gräset på väg till bilen. Och då glider foten iväg igen i gräset. Lyser med mobilen rakt ner i ännu en skit :devil: Denna gång har jag verkligen gojjsat in den under skon.

Ville inte ha in skiten i bilen så jag fick torka på allt jag kom över.

Nu har jag frossa och suuuperont i halsen. Har tryckt i mig 2 alvedon, the och glögg.

Vilken :devil: skitkväll!

Fattar att du vill stryka den här dagen ur minnet:crazy:
Nu får du vara rädd om dej och imorgon tillbringar du dagen under filten med en bra bok.

Wohoo, bra jobbat! Jag blir jättesugen på att hoppa när jag ser hur bra min pålle sköter sig med dottern på hopplektionerna, så det får nog snart bli några skutt:)

Kan man verkligen kalla en skitkväll i ordets rätta bemärkelse:mad:

Krya på dig

Kvällens rapport:
Jag har med en stycke brun halvblodsvalack idag hoppat över 80 cm högt hinder!:bump:
Och jag är bara sååå mallig och det var riktigt kul faktiskt!! Pållen som sådan är en klippa att hoppa, bara visa vägen och hålla om så sköter han allt!
De andra fortsatte några centimeter till, men jag var nöjd, första sprången på 6 månader, det får räcka.:bow:

:banana::banana: Hipp hipp HURRA för duktiga Yrrol69 med fina pålle....

Det var ett fasligt gnällande på sadelläget på min "frieser"Pålle. Ni förstår väl att jag håller på att prova ut en ny galoppsadelsmodell som SKA ligga långt bak. Är det någon av er som är intresserad av att prova så säg bara till ;)

Har varit ute på en kort morgontur på en av hästarna jag rider. Det var blött o kladdigt men solen sken.

I e m ska jag till ett annat stall och ta insläppet. Men annars så har jag en lugn dag idag.

Du vet väl vad man säger om en sån dag...." Det bästa man kan göra med en dålig dag är att avsluta den":D

Till resten av "The Gang"

Här är det uppfriskande friskt ute, Kamel å polerz mufflar hö och jag sörplar java... Ska försöka stålsätta mig och ta en tur till Roliga Skogen idag...men måste få i mig vettig dos av koffein först....:p

Det var ett fasligt gnällande på sadelläget på min "frieser"Pålle. Ni förstår väl att jag håller på att prova ut en ny galoppsadelsmodell som SKA ligga långt bak.

Okey... låter avancerat...tror jag skippar själva provningen...har ju som sagt var redan problem med detta om sadlar.... fastnar, studsar,glider som en såpad gris i rutchkana...etc etc... men förväntar mig gärna en rapport om själva testresultatet...:D

Solen lyser äntligen och det är svinkallt. Äntligen kanske leran snart är ett minne blott:banana:

Egentligen har vi inte leriga hagar. Det är bara precis i insläppet med 10 m2 lera är allt Kelly behöver:mad:

I dag är det 6 veckor och 2 dagar till FLYTTDAX :bump:

Då ska skrället igång igen. längtar, längtar, längtaaaar..........

Åh det ska bli så kul med stallkompisar, ridsällskap, lite hjälp ibland, stor paddock och såååå mycket ridvägar.

Tjohoo :banana: :banana: :banana:

Nu ska jag gå och laga en så stark Thaisoppa så öronen vrider sig och alla mina baciller emigrerar!

Kl.

Men jösses amalia va jag är slut! I morse när jag vaknade och tittade ut i hästhagen som vanligt fick jag se hur bandet hängde i backen både här och där :eek:. Vi hade ju världens snögloppväder i går em/kväll och bandet var helt täckt med isbark så nu har jag gått runt hagen och skrapat ren bandet, jissatnes va drygt det var! Tur vi har hästar som håller sej kvar i hagen.

Nån i hushållet (nämner inga namn) sa i höstas när jag påtalade att vi hade för långt avstånd mellan stolparna att det gjorde då rakt ingenting för bandet vi har väger ingenting. Mmmm jooooo, nu ser man hur bra det gick. Han (nämner inga namn) är ute nu och spettar ner fluktpinnar mellan stolpen så att tråden är där den ska vara. Mmmm så kan det gå när inte haspen är på.

Yrrol Guuud va duktig du är, och modig :banana: :banana: :banana:!

Köp dej en 16 tummare och du sitter som gjuten i sadeln :idea: Det gjorde iaf jag när jag provade kompisens häst, jag höll ta mej faan på å fastna :rofl:.

I dag står du emot alla frestelser och övertalningar, hör du de *hyttar med fingret*

Jag har en extra stor sits på min sadel så arslet får plats...problemet är bara att hålla det kvar i rätt position...:o

Nu har jag iaf snart tankat mig full med gott java så då bär det iväg till Roliga Skogen... hoppas Kamel är snäll pålle idag...
:p

Vi lär ju höras senare...återkommer med ridrapport...:D

Det var ett fasligt gnällande på sadelläget på min "frieser"Pålle. Ni förstår väl att jag håller på att prova ut en ny galoppsadelsmodell som SKA ligga långt bak. ..//

Du ska inte lyssna på alla de som har synpunkter på sadelläget. De har FEL! Man ska inte uttala sig om saker man inte begriper sig på!

Lyssna på mig istället, för jag HAR erfarenhet eftersom jag har en nästan likadan pålle (ngt äldre och betydligt tufsigare). Sadeln ligger helt korrekt och försöker du följa "de andras" dumma råd hamnar ekipaget i obalans. Det syns bäst på en bild med ryttare, så lägg in en dylik. Tack!

Hur långt har du förresten kommit i utbildningen? Bjudningen brukar vara lite svår att få till, liksom skolorna öppna & sluta, men samligen brukar inte vara några problem - shit vad bra de är på levad och terra terra!

Senast ändrad:

Jag vill oxå ha bild på häst med ryttare , är ju svårt att bedöma annars :)

Här är det kallt idag. Vattnet är fortfarande inte klart, de håller på med brunnen.
Börjar bli trött på vatten i dunk, hinkar och flaskor.

Solen skiner, men det är svårt att bli motiverad när man är frusen. Men dan är inte slut än.

KL

Här har jag å Kamel landat på torpet igen efter en tur på egen hand i skogen...Vädret var kanon men Kamel var lite småirriterad och tvärs över men inget jag inte kunde handha... tror dock både han å jag får lov att träna oss på att rida iväg ensamma... vi har lixom en tendens till att skrämma upp varann.... :o så till sist ser vi både de ena å de andra oknytt i skogsvråarna:angel:

Lobell: Hoppas ni får igång vattnet snart...aldrig kul å hålla på med dunkar å flaskor...

KL
..//... vi har lixom en tendens till att skrämma upp varann.... :o så till sist ser vi både de ena å de andra oknytt i skogsvråarna:angel:

Men det ÄR säkert så. I alla fall har jag hör att det finns oknytt där uppe i skogarna..... Både de ena och de andra.

Men du, farliga är de bara om man är rädd för dem. Som grådvärgarna.

och tant kamel.. nallarna sover nu.. helt sakert.. sa nasta gang el camelo sager han ser en nalle sa bara ge honom en smack och sag det ar tant ponnys flinga, eller friesern pa rymmen.. DET FINNS INGA NALLAR pa vintern... sa dar sa..

Tant Ponny, har du fatt sadel till Nappe? Och hur trivs han i det kalla nordpole klimatet?? \\\sprutar har ar jag saker pa, precis som mina bullar, hariga saker.. aven rabarberna ser lite ruggiga ut, froken madeira lite mindre an de andra, da hon envisas att ha sin pyjamas pa sig nattetid.. Ja jag far val vara glad sa lange honinte ska ha den hela tiden...

Har 2 boxar kvar att gora klart, slapar vatten igen sedan slangen fros igar natt igen.. oh well, sant ar livet pa torpet.. tillbaka snart..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 477
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka