”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

:laugh: mm tror säkert de inte är några problem alls med det .

Maremma :love: men jag jobbar 12 och 13 timmars pass ,så de blir för länge tycker jag ,

Visst kan jag bygga om ett uthus till uppvärmt hundhus med stor rastgård men int så jag vill ha hund.

Maremma är stor i sängen men varm:angel:

31858169.jpg

Ok här kommer bilden på min pålle.
Jag kommer dock ge den vidare när min systerdotter har blivit redo att kliva upp på den.
/maria

Väldigt snygg, men tycker du sadlat väldigt långt bak.
Har du haft ute sadelutprovare? ;)

Sedär...är det där som Kellys förra avkomma är!! Ser att ni satt medar på henne. Bra, det kan nog hjälpa till att hålla den humördamen på jorden ;)

Välkommen till tråden föresten

Mvh Voff

Jo, det är ju lite så jag känner med. Gamlingarna som är här i huset nu får hänga med tills dom inte gör det längre, så att säga...sen blir det inga fler hundar. Vi jobbar båda 12-timmarspass...kan ju i och för sig ändra mig om jag får nattjänst men där är vi inte än ;)

Åkte till stallet ikväll och var sugen på massa stallfix. Har ju sovit 11½ timme och känner mig superpigg.

Såg fram emot att stå och borsta och ryckta lääääänge.

Jag glömde en sak. Kelly är en GRIS!!:mad:

Det var i särklass det skitigaste i hästväg jag någonsin sett. När jag väl fått in henne i ljuset i stallet stod jag sån här och glodde :eek:

Sen blev det den här :confused: medans jag funderade hur jag skulle få bort all lera. Hon hade helrullat sig. Våt klibbig lera på hela sidorna och på ryggen. Inte en enda millimeter på häst eller täcke hade inte lera :cry:

Ställde in henne som hon var i spolspiltan och spolade henne som hon var med täcke på. Det tog 15-20 min innan det gick att ta i grejjerna. Av med täcket sen ytterligare lika lång tid att spola hästen. Det var lika lerigt under täcket. Hur luckades hon med det? bara längst uppe på ryggen under täcket var det rent. Sen var det täckets tur. Ut på golvet och spola både in och utsida. Upp på en tom boxdörr med ett blytungt täcke och sen spola rent hela spolspiltan. Satt lera högt upp på väggarna.

Nu vet jag varför hon var gratis. Inte ens en korvgubbe skulle ta emot henne.

Väl hemma såg jag mig i spegeln och förstod var all lera jag spolat av Kelly tagit vägen :crazy: Då var det dax att spola sig själv. Någon mysig rycktstund blev det inte. Bara en mycket lååång stund med en vattenslang, kallvatten och lera.

Det djävligaste är väl att hon gör om samma sak i morgon :devil:

Senast ändrad av en moderator:

Jag har också arab, fast bara en enda i och för sig. Och inte är det ett sto heller, men jag kan berätta att min kille är allt annat än svårlastad. Han verkligen älskar att få komma ut och åka. Knatar glatt ombord på transporten och tycker bäst om att åka smalt, annars trampar han runt lite. Jag kommer ihåg för inte så länge sedan när vi lastade en annan häst och Leo-pållen stod i hagen intill och såg på. Han såg så glad och förväntansfull ut först men när hagkompisen fått gå ombord och vi stängde luckan utan att hämta Leo också så riktigt såg jag hur ljuset i hans ögon slocknade och så lommade han långsamt iväg med hängande huvud. Pluttisen.

i och för sig gör jag ju mesta nätter o helger daagtid , så inte for den väl så illa precis , men nja, de gnager lite grand i alla fall:)

Jisses...:eek: ...:rofl:...mja, inte utan att jag är rätt nöjd med att ha det väl fruset i backen här och rejält med snö!!! Lider med dig, det är INTE kul med lera:cool:

Gör hon om det i morgon inhängnar jag paddocken för den används ändå inte. Eller så rakar jag henne helt flintskallig :devil:

såja lugn o fin nu :laugh: du har absolut den vackraste häst fröken av oss alla , med den lerinpackningen har hon ett skinn lika mjukt som en barnända och alldeles gratis

inte vara sur på Söt -Kelly nu , pussa lite på henne :laugh:

Ja man får ju va tacksam över att inte ha lervälling i hagen. En tant här i byn har en gammal vallack som står på ridskolan i grannbyn och varje dag hon kommer dit för att ta in honom så skyndar han sej att leta upp det skitigaste stället i hela hagen och slänger omkull sej och rullar. Men han är noga med att vänta tills hon kommer :angel:.

Skickar en massa styrkekramar till dej och säjer som dom andra att var sak har sin tid så släpp det dåliga samvetet för Kelly.

hahaha, forlat men jag har en gris sjalv. dock ar han ren i stallet och shiter i ett corner endast.. men hans kropp, oh lord.. jag har bilder pa honom och en av dessa dagar skall jag lara mig fa in bilder.. MEN om ni vill see honom semidirty, ga till www.sunnetorget.se och sen till djur och djurtillbehor. Han ar ute pa medryttare annons.. Plus ni far se hur det ser ut har pa torpet forra vintern dock.. Zibbers kan verkligen gora sig shiten..
Mina araber lastar.. ja Madeira ar inte sa saker pa det har med trailer, men hon har kommit till stadiet dar hon litar pa sin mamma och om mamma sager att det ar ok, gar hon in. Vi aker ju inte ut sa ofta precis.. Mirrimouse, han vill garna sta och titta och see vad det ar han skall kliva upp i, men han gar in. Jag far skylle pa de ar unga och inte har erfarenheten annu. Zibbers, gamlemannen pa 13 ar, han lastar sig sjalv nastan. Lagger repet runt ryggen och star bredvid och talar om for honom att go in. Och mina hastar hemma, de blev lasttranade som babies.. Dock jag har en annan sorts trailer dar, en s.k stocktrailer. Med stepup, ingen ramp. Sa de hoppar upp och gar in utan problem. Jag tror det ar mkt training och hur bra agaren/lastaren ar och deras sinnesstamning. Manga ganger ar agaren sa orolig for hasten och forstas kanner de det.. Men att rabarbers skall vara varre an ngn annan ar nog en dalig myt..
Min palle har du Marias, men ermm kanske en sadelprovare skulle hjalpa till lite?? de dar kidneys pa stackars pallen maste ta sina smallar..
Tess, I morgon lat kelly sta i sin mudcake.. om hon ryllar, lamna henne lol.. da borjar det klia och dra i haret och hon lar sig ngt nytt hahaa.. nej jag skamtar, men det vet du val..
Tant |Groda, sa skoj att se dig!!! var har du varit pa sista tiden?? trodde nastan du hade gett upp pa oss.. (hur ngn frivilligt kan lamna denna gruppen av folk vet jag forstas inte.. ). Men valkommen tebaks, och nu stanna

Som vanligt glommer jag sakert ngn, men det ar alltid lika kul att lasa om aventyr fran andra. Det haller min trotta kropp i skrattmuskler, vilket ar bra for mig..
I morgon sjukhuset, for nasta MRI och sen till neurological och prata "Cataplexy" (googla). En akomma de misstanker jag har.. dangit.. DOCK det finns meds for denna som stoppar "anfallen". Sa wish me luck, jag aker taget till stan, och yes jag har mina kryckor med mig.. Det ar sa genant nar jag faller over..

Herr gubbe: pengar i frysen ar battre an i mattressen.. hahaha den var bra..

KL*

Hurra! Pumpen lade av igår! Nu står vi utan vatten och värme. Sambon är iväg och ska se om han hittar nån del som ev behöver bytas ut.
Regnar gör det oxå..

Synd att ni inte bodde här i trakten. Då hade jag kunnat skicka min gubbe till er. Bortsett från storköksmaskiner ingång pann och pumpinstalationer i hans firma. Ni kunde ju fått "Buke-rabatt" eller nått ;)

Har varit mycket tacksam över hans yrke som de tre gånger diskmaskinen lagt av, när tvättmaskinspumpen havirerade eller cirkulationspumpen sa upp sig en lördagkväll i januari månad.

Å han är nog glad över mitt matlagande yrke med eftersom han gått upp 23 kg på 10 år :o

Önskar dig verkligen lycka till. Du förtjänar lite medvind på hälsofronten nu :(
Själv så har jag väldigt ont i halsen och snorar. Så nu kan jag inte besöka mammsen för där är bakterier ett big no no.

Positivt där är att hennes 1 dm stora blodpropp börjar lösa upp sig så i morgon kan hon kanske få åka hem och slippa sjukhuset och i stället få sin sista tid hemma. Har ringt konditoriet jag jobbade på förut och beställt hem lite godsaker till henne :)

Vad är "dangit" för något? Hör av dig om vad farbror docktorn säger.

Kram Voff

Sambon ringde och sa att ny pump kommer imorgon.
Varför händer inte sånt här på sommaren? Vi kan inte sätta på elpatronerna utan vatten heller.
Så nu blir det en kall dag och natt.

Men vi har iaf el :)
Hade varit värre att sitta i mörker utan vatten och värme.

Vad skönt att din mamma iaf får vara hemma . Håller tummarna att det får bli så.

Kram

:D Vår pump gick ju också åt helvete förra veckan under första köldknäppen...men maken hade en annan på lager så det löste sig....

Men Voff, inte kul å bli sjuk nu, hoppas dock att din mor får komma hem isätllet för att ligga på sjukhus... den sista tiden vill man verkligen att dom ska få en chans till att må ok...:(

Här är det ganska som vanligt...El Camelo å polerz står i hagen å mufflar hö, jag sitter å sörplar kaffe och laddar inför lite Kamelskump... ungarna trillar en efter en i illamående å huvudvärk så förmodligen har vi årets kräksjuka smygande runt husknutarna...:eek:

Vädret är alldeles superbt så egentligen finns det ingen orsak till att inte komma iväg, det handlar nog mest om taskig diciplin... :angel:

KL

Ska snart åka och shoppa. Ska bli jättekul. Trippen går till Granngården :(

Där ska spån och lusernpellets inhandlas....Jippi.

Om jag har råd så ska jag nog köpa lite vit färg till listerna i matrummet. Har lovat i tre år nu att måla dem :angel:

jaha det blev inget akande. forst sa var jag uppe klockan 5 och sen sa ramlade jag och sa, jag ligger en liten stund till.. och vaknade 830. taget gick 9.. och forsoker resa mig och hela varlden snurrar.. och jag nyser.. och nyserx12 ganger.. och mar som en kraka vinglar ut till pallar, de far mat och vatten i regnet, och sa tanker jag, ok jag far kora till stan.. men ack nej. 39.5 i fever igen.. jag blir KNASIG.. skall jag aldrig bli bra om jag bor i det har landet|?? sa jag lagger mig igen och nu ar jag uppe, fortfarande fever men maste ga och ge pallar lite mer att tugga pa, senblir det varm asparagus soppa och fire i peisen.. petra far ta ut djuren en stund nar hon mockar..
glad om bloodcloth tess, och godis fran bageri (bestallde du en mamma sugga med 3 kultingar at mig??) later som ngt som mor kommer att gilla.. bli battre snart ocksa.
tant kamel, du bara inte vagar slanga nagra kraksjukebaciller pa den har traden.. Forkylning klarar jag (forsoker klara i alla fall) men kraksjuka, nej tack.. men hoppas forstas att ni alla blir friska och krya och kan komma soderut snart.. till sommaren kanske???
Tant Lobell, dangit om pumpen. du har val en vedkamin hoppas jag? eller kan du satta pa elektriska element eller ngt sa ni inte fryser?? Ibland ar jag glad for min vedeldade lilla torp.. kan alltid fa varme och mat.. och jag har en manuell konservoppnare ocksa.. lol.

dangit= en renare variant av ordet dammit, som lost oversatt ar en svordom.. maste ju ha en ren mun annars kommer inte sant nick..eller sa kommer han med coal.. lol..

ha det bra alla, tittar in efter pallefodningar och mig sjalv fylld upp med suppe..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 478
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka