”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Det var väl du som skrev ngn gång att du anmält dig som fotfolk till en kurs som inte blev av? Anyway - ABSOLUT kan alla vara med! Det är en av de saker jag uppskattar med kurserna / clinicarna - det är en salig blandning av ekipage. Det och att ingen är där för att "visa upp sig". Allt utgår från hästen och utifrån vad den klarar av utformas övningarna (för att stärka där det behövs s a s).
Jag håller ju nu på att försöka öka antalet intressenter här eftersom vi är ngt för få för att vara säkra på att kunna fylla upp platserna för de kurser som planneras för 2011. Om du bor i V Götaland så hör av dig. Vi har en av de bästa tränarna :) Lägger till att jag alltid är fotfolk, men min dotter deltar.
Jag är intresserad av klassisk dressyr ö h t. Det som tilltalar mig mest är den portugisiska varianten (har nog ingen missat som jag har med kontakt med här) som liksom AR utgår från "bruksridning" - om man nu ska generalisera grovt. Jag har också varit inne på western en del - och en del former har mycket gemensamt med AR.

Ja, det var jag som "åkte på kurs", som inte var ngn kurs. Jag fick senare ett mail om att dom inte läst att jag anmält mig förrän efter kurshelgen!!! Bor inte i V Götaland så jag får leta kurs häromkring.

Tack alle sammans. Jag sänder tackkramar tillbaka. :laugh:

Trots att ni alla egentligen är okända människor på nätet som jag aldrig ens mött så värmer omtanken och det gör nytta.

Så jag tackar ännu en gång för er omtanke.

Kramar Voff

(nu skriver vi roligare saker i tråden igen....)

Sänder varma kramar jag med!!!

I övrigt har det varit full huggning, brukar vara så när man har besök. Makens grabbar är här (vuxna med funktionshinder) och det blir rätt mycket pyssel då. Jag har dock skottat snö, matat och vattnat hästar (jodå, en och annan goskram också), varit i Sundsvall, lagat mat och ätit densamma och sen sett på film med diverse gotta till.

Nyss inkommen från nattastöket med hästarna och vi ska se en film till innan det är dags för bingen. Ha en skön söndag nu alla och en bra lördagkväll :)

Men inte konstigt att hästarna kommer i skymundan, det ska man inte ha dåligt samvete för. Just nu är din mamma det viktigaste, en tid ni aldrig får igen. Allt annat måste få stå åt sidan vid sådana här tillfällen. Ingen, ens hästarna, skulle klandra dig för det. nej, ta hand om din mamma och dig själv så att det blir en så fin tid som möjligt.

Många varma kramar. Du är värd all respekt som tar hand om din mamma nu. Glöm bara inte att ta hand om dig själv lite emellanåt också.

KL

Godmorgon, godmorgon, gooood mooooorgon...............nä, det funkade inte nu heller... Ghaaa, jag hatar alla mornar:devil: vill så gärna ligga kvar under täckets sköna värme och vila mitt lilla huvud på kudden...men.... se på :devil: det får man inte...

Idag är det -16 ute så man kan ju ändå påstå att det är myggfritt... planerna för dagen är väl att ta El Camelo på en sväng runt Roliga Skogen, städa i rucklet och mocka i "hästhuset":D

Hoppas ni alla får en bra dag...hör av mig lite senare... :D

Du måste ju vara det morgontröttaste som finns :D

Föresten så måste jag bara fråga...Varför bor Kamel i ett stall? Vill inte han heldre ha ett ökentält? Glöm inte att klä dig som en beduin och käka dadlar när du rider...

Själv är jag också sjuk nu (tack min älskade son för de bakterierna..) Så nu får jag lite tid att mocka huset också. Fyyy som här ser ut!

Kram Voff

Du måste ju vara det morgontröttaste som finns :D

Föresten så måste jag bara fråga...Varför bor Kamel i ett stall? Vill inte han heldre ha ett ökentält? Glöm inte att klä dig som en beduin och käka dadlar när du rider...

Jag ÄR den morgontröttaste som finns:o dessutom är jag grymt aggresiv på morgonen...Mina ungar har ganska tidigt fått lära sig att ALDRIG väcka mamma om det INTE är en pågående Världskatastrof... eller om dom nu måste så med en rykande god kaffekopp som sakta väcker mig med aromerna:p

Ang Kamels nattsvit, jo, han skulle hellre ligga inne på en massa sköna kuddar men käre maken satte storleksgränsen på innevarande soffdjur till mina älskade Grand Danois... tält tror jag inte skulle funka för das Kamelos, för när han vill så går han å då skulle det hänga massa tältpinnar och tältdukar svippandes brevid, bakom och å honom:eek:

Att vara klädd som en beduin hade nog vart en ide menär ärligt talat rädd jag skulle tjorva fast mig i alla långa tygstycken och tänk bara på allt som faktiskt då skulle kunna haka fast i mitt otroligt maskulina sadelhorn:eek:

Nä, då är nog overall och helmut den bästa lösningen....:p

Jag är oxå extremt morgontrött. Alla undviker mej en timme efter att jag gått upp. Kan ligga och dra mej i flera timmar. Har bara jobbat kväll och natt, som tur är .

Idag har det inte hänt mkt på hästfronten. Jag och sambon har precis mockat och nu ska vi se på dvd. Igår gjorde vi iordning en matplats till hästarna: 2 pallkragar på en pall. Funkar bra förutom att Lasse inte släpper fram Trullan, så vi får dra fram en pall till imorgon.

Vädret är grått och lerigt :cry:

Själv tycker jag att min bästa stund är på morgonen. För att inte tala om att ta en ridtur, det är allra bäst på morgonen vid 8.
Men nu har jag varit ute och ridit i mörkret vilket är ganska mysigt det mé

Nää nu får ngn av er säga hur jag ska lägga in en bild som jag sparat på skrivbordet :confused: jag väljer "infoga bild" men då kommer ngt om URL och då blir jag :confused:.... jag ville ju visa min egen pålle!!

//maria

Du måste lägga ut bilderna på ett internetalbum, typ pixbox eller photobucket (.com) sen länka bildens url därifrån :)

det ar kvall har med. pallar ar i sina talt, jag skall strax in i duschen sa jag ar clean i morra nar jag skall till stan.. doctoroch MRI. och hooks forstas.. men skall ta taget in, da det kan bli halt..

angaende talt.. nar jag var i Iraq/saudi/kuwait/ den generalla omradet blev jag inbjuden till Riyadh och de royal stables.. ni kan ju tanka er vad jag sa...sa dar kommer jag, i mina basta BDUs \(pressade ) och basker bla (yep, var dar da som UN representative, long story, another time).
Och moter mig ar 25 kritvita huvuden tillhorande kungens ston.. Ohhh jag var i heaven forstas och gullade med dem alla.. En riktigt bra arabsto ar det basta finns..
Blev ocksa visad som av de gamla traditionerna och hur ston sovde med sina agare inne i taltet och uppforde sig examplariskt..
Vallacker/hingstar och camels fick sova ute..sa jag tror nog det ar bast el camelo haller sig ivag fran the bivoucarea.. lol.. men han ar nog loved i alla fall.. och sovbadden ar jumjuk.. hoppas jag lol
ok off to shower, im tired och tappar svenska spraket.. hahaha toots yall.. be good

Kat - do not forget to tell us the hole story some time...

Det lät very spännande!

Jag var ute med kusen idag - hon var ganska sprallig faktiskt och bjöd på både trav å galopp idag. Det är faktiskt hon som brukar få bestämma vilken takt vi ska rida fram i. Hon är i en slags inridningsfas... Börjar muskla till sig. Och lär sig så småningom att stå stilla vid sadling och påstigning. Bäst går det ifall man lockar med ett äpple - då står hon som ett ljus... Det lilla :devil: :D

Du måste lägga ut bilderna på ett internetalbum, typ pixbox eller photobucket (.com) sen länka bildens url därifrån :)

31858169.jpg

Ok här kommer bilden på min pålle.
Jag kommer dock ge den vidare när min systerdotter har blivit redo att kliva upp på den.
/maria

Jag älskar arabston. Men du som har araber stämmer det att de är krångliga att lasta? I alla fall är det min erfarenhet.

*sammanfattning av dagen* ...ok, den är väl inte slut än då men så här långt har det varit:

Sovmorgon...eh, skulle ha haft...maken gick upp och ut till hästarna. Jag skulle sova vidare när magen plötsligt sa...URK...gick ju inte att sova då:mad:. Nu var det nåt väldigt tillfälligt så det gick över till morgonkaffet:cool:

Lagade sen käk till grabbsen som så sakteliga började vakna till...och så packade vi in oss i bilen allihop för att köra hem dom...

När vi kom fram blev det gos med rottisvalpar och erbjudande om att vi kunde hämta en nästa helg:eek:...attan så nära det var att vi sa ja...men det gååååår inte att ha valp hemma med en gammal herre som snart blir 15 år och en yr bordercollie på 7...och så våra arbetstider då:cool:...lyckades krångla oss ur erbjudandet...

Fika hos svärmor sen...Hälsinge ostkaka:d...

Åter i bilen norrut, stannade till i Birsta. Hann inte svänga in på Granngården för att köpa torv, dom stängde 16.00. Jula hade dock öppet så nu har vi lampor som ska upp i lösdriften...

Snart är det dags att gå ut till hästarna som säkerligen glömt hur det är att arbeta men men...dom känner igen mig iallafall:o...

Jag är mycket bättre nu. Hostar lite fortfarande och rösten sviker emellanåt men ingen sjukdom i övrigt. Tackar för det :D

Frieser:eek: med den långa ryggen :) Nu tror jag Pirayas glasägon immat igen :laugh:

Nåja kanske inte ska säga så mycket . Är man senil eller bara dum :o

Ägnat halva dagen åt att leta efter plånboken , var o handla o plocka in allt när jag kom hem. Så långt va de bra . Sen kom en kompis med lite grejor så jag skulle betala o int fasen hitta jag plånboken:eek:

Leta som en tokig o hitta den ikväll när jag blev hungrig o skulle ta en macka,

den låg bredvid smörbyttan i kylskåpet:o

ska,nnog ringa o höra om de finns plats på hemmet :eek:

Det är livsfarligt o hälsa på valpar :laugh: de är väldigt beroendeframkallande saker

usch nu blev ja ju hundsugen igen :o shit

Hm...har aldrig lyckats placera plånboken i kylen, nej...:crazy:...men väl gjort det klassiska och lagt den på taket på bilen ett ANTAL gånger...:o ...

*Torkar brillorna* ...åh, nu ser jag...måste vara en korsning mellan Frieser och travare, va???:idea:

Vad det gäller valparna...nu råkar jag veta att det är 7 kvar i kullen att hämta...liksom jag även vet att min kusin har en kull som inte är såld. Kusinen har Maremma...bara att höra av sig så förmedlar jag kontakten :D

:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 478
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka