Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2
Varmt välkommen till vårt underbara gäng...
Hoppas du ska trivas lika bra som vi gör....
Iaf... igår låg jag å mumsade ostkrokar å kollade IDOL... men idag ska Kamel å jag på äventyr till Roliga Skogen... Han uttrycker sitt missnöje varje morgon genom att bita mig i rumpan när jag böjer mig fram för å komma åt grimman så idag har jag bestämt mig för att få ett slut på det...rumpan är mer än lovligt öm nu
Hoppas verkligen INTE att han planerat att skicka mig flera meter upp å ner i sadeln bara för då lär jag ju inte kunna sitta på flera veckor...
Snön ligger vackert på plats och det är lagom kallt... så nu har jag verkligen inga ursäkter till att utebli från Roliga Skogen mer...
Kamel är en rolig prick han... har nog aldrig träffat på ett djur med sådan personlighet...och han lämnar aldrig någon oberörd...oavsett vilket..antingen så älskar eller hatar man honom... ungefär samma status på min "lilla" terrorist, hunden Disa... hon lockar också fram känslor hos de allra flesta... och förmodligen så är det så med jag åsså...
antingen så älskar man eller hatar man mig
Är nog sant som maken säger..."du har verkligen en sån där "pucko"radar som guidar dig vid dina djurköp" Han menar att allt är MITT fel.... fast jag tror han skojjar....
han är egentligen ganska förälskad i våra djur han me, fast han inte gärna skryter om det... det bästa är ju när han fyller badkaret under sommarbetet.... då ser man riktigt hur Kamel lyser upp...tar sig en stor tuva gott grönt gräs och sen sätter igång med sin favoritsysselsättning.... nämligen leken "Försök att knuffa sura pappa i badkaret"
Det är en ren fröjd att beskåda.... Maken gör allt för å slippa bli blöt, svär och hotar med slakteribil, grillspett,skjutlicens, arsenik i foderhinken, ommontering till cykelställ, järnspett i röven etc etc och Kamel som bara skrattar åt honom och fortsätter knuffa, böka och stöta å jag som ligger 3 meter bort å skrattar så jag gråter...
Jaja, nu är det vinter iaf... idag blir det ridning så jag lär ju dyka upp senare och ge er en uppdate...kanske skriver jag ståendes, eller liggandes...ni lär ju få veta läget iaf...
Kram å hej på ett tag....
PS
Syrran, du måste ju ändå försöka att inte jobba till 5oo%... vore trist om du jobbade dig sjuk...