”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Grattis på födelsedagen! :bump:

Här är det vitt på marken och blått på himlen med sool :)
Broddar åkte på igår, så det får bli en liten tur sen.

Fin film Yrrol69 :D
ännu en anledning till att jag nöjer mej med att låta hästen kliva över stockarna här i skogen

He, he, gammal som man är, så fick jag lite känning i ryggen faktiskt, men ingen större fara. Mest stukat självförtroende faktiskt. Jag har hoppat både högre o bredare och blev såååå enormt snopen när jag satt där på marken :o

I dag har jag varit med lilla trollet på Östra Sjukhuset. Ytterligare 4 veckor med armen i mitella, så det blir ingen mer ridning för henne i :crazy: år. Hoppas bara jag får upp henne på hästryggen igen. Hon säger hon vill rida på Dessy isåfall (våran egna vita connemara) och inte på ridskolans pållar. :angel:

KL*

Idag blev det en ridtur i snön.
Jag måste erkänna att jag inte ridit i snö på 4 år :o
Har varit totalt livrädd för det, men det kändes jättebra.. tills..
...jag skulle trava av lite snöstyltor och sambons häst fick spel och rusade iväg. Min följde efter i galopp och jag hamnade i total otakt och flög runt som en vante i sadeln.
Till slut fick vi stopp på dem. Hjärtat dunkade en del, men det var inte värre än att jag lät henne trava upp till en skogsdunge . Sen på hemvägen fick sambons häst spel igen och travade förbi oss i full fart, men jag lyckades hålla in Trullan, så det kändes helt ok.
Vet inte om han han hade överskottsenergi, testade sambon eller blev rädd för nåt.
Det är lite otäckt när de sticker på åkern då man inte vet om det finsn hålor i marken.
Men det gick bra verkar det som.

31848427.jpg

Men nu ska jag först ut och rida en sväng på min lille pålle, DET måste väl vara ett bra sätt att börja dagen på:) I eftermiddag blir det spa med skrubb, massage och bad. Och i kväll kommer barnen hem.

Ja. Ett MYCKET bra sätt att börja dagen. Jag blev bjuden på spa (St Jörgen) i slutet av sommaren av moster och kusin. Vi hade jättetrevligt!

Bubblar den gamla kroppen av energi nu, eller är du så där härligt slak? :D

Tänkte tipsa om ett par stövlar som jag beställt på Jula.
Skinn med tjock sula, varmfodrade och stålhätta. 299 :-
Och vinteroverall , vilket jag inte vågade beställa då jag inte vet storleken, för 299.
Beställde även mössor med 5 LED -lampor inbyggda fram, verkade bra när man ska ta in hästarna :)

Kl.

Nu har jag äntligen avmaskat hästarna. Men jösses vad det var krångligt att få hem maskmedel till apoteket. Verkar som om hela Sveriges hästfolk avmaskar sina hästar just nu. Apotekstanterna fick ringa vetrinären och ändra ordinationen 3 ggr innan det fanns ett maskmedel tillgängligt. Men nu är det iaf gjort. Sen satte vi upp ett finmaskigt hönät inne i ligghallen så nu kan dom välja vart dom vill stå och äta i fall det är dåligt väder.

KL
Är det någon av er som arrangerar (eller har arrangerat) träningar och clincs? Skulle vilja ha råd om några saker och hör här först - "där man är bland vänner"....

Jag har frågor som ex vis handlar om pris i förhållande till kostnader och skulle också vilja få ta del av några personers erfarenheter angående relationerna med klubben eller de som driver den anläggning där träningarna hålls.

Så klart att ni kan skriva om erfaranheter här i tråden, men jag vill ställa frågorna via PM. Tack! :)

Tufft gjort av dej att våga ,snart ska du se att du inte tycker att det är nått att rida i snö,men visst är det lite otäckt att man inte ser ev. hålor.
Hoppas själv på mera snö framöver så det blir ett tjockare snötäcke,då kan det gå undan som det gjorde i vintras:D

Kan det inte vars så att din sambos häst blev lite busig pga snön? våra brukar bli stolliga i början.

Tack för tipset om overallen ,blir nog att jag åker dit o kollar in den

Usch ja ,funderar på visst sjutton slog man inte sej så mkt när man var yngre?:confused:
Aj då du får trösta din dotter,inget skoj för henne ,hoppas bara att hon inte blivit rädd när det är dags att sitta upp igen.
Har själv en dotter som blivit av med gipset i veckan så nu slipper hon rida med en hand:o

Supermycket jättegrattis på din tantdag! Jag hoppas att du blivit ruskigt bortskämd :bump:

Kram!!!

Någon som läser Ridsport? Jag finns på bild i sista numret. De lottar ut kalendrar och det är jag som är den ena tjejen i tävlingsannonsen. Jag är inte hon som badar utan den andra. Om ni ser den så vet ni vilka ridkläder jag naturligtvis alltid använder. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att ge mig ut i något annat. :grin:

Hi hi ska jag lägga in dem i denna nya tråden tycker du?;)

Tant Yrrol69: ingen chans hon kan med hjalp ta sig upp pa Destsy och du leder henne runt?? just sa hon inte ar radd.. visst det ar kanske inte ridning till henne men just att halla kontakt med sadel och palle..
OM doctor vill lata henne gora det forstas.. var bara en tanke..

sager tant kat som har en STOR skal med Texas Pecan icecream, chopped cashews, strawberrt jam och melted white chocolate fram for sig.. myser i stugvarmen.. snart ar det Pippi holmarna har inne igen...Oh visst, jag tar en sked for er alla, man delar ju med sig till sina vanner...

Måste ha sett väldigt kul ut:p Och förmodligen hade Ädle Springaren ganska roligt åt sin husse:laugh:

Men gillar han att ta ett skutt? I så fall styr på, håll fast och blunda :rofl:

Jisses va duktig du varit. Nu får jag kanske be om ursäkt, jag har läst och försökt hänga med i tråden, men var det inte du som knappast ville rida ifrån gårdsplan för ett tag sedan?
Ja, nu vet du att du klarar av mer än du tror, eller hur? :D

Ursäkta men jag fick mig ett gott skratt, men det såg ut som om du fortsatte och hästen stannade:laugh:

Hoppas du inte blev avskräckt bara, det kan ju bara bli bättre, du hoppade :banana::banana:

Ja du Kat, om jag hittar det så är det mitt drömställe :)

Och det är vad jag letar efter, jag är händig så ett renoveringsobjekt är ingen fara. Får se vad som händer, än så länge är jag inte utkörd, så tid finns att leta efter drömstället:laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 478
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka