”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Eeehhh.... hej på er alla tanter och gubbar.

Jag är helt ny på detta med att vara en del i en tråd så det kanske tar ett tag innan jag blir haj på det. Men har läst lite på era dialoger och tycker det verkar hel kul. Så jag hänger gärna på....

Jag är 47 och har ingen egen häst utan rider andras hästar i tid och otid. Ja .. eller jag har faktiskt precis köpt en lite pålle som jag har tagit en bild på men den förstår jag inte hur jag ska få in i detta meddelande ... så får se om jag kan visa den senare . ...

Hej å varmt välkommen till vårt underbara gäng... Här pratar vi om allt å inget... Hoppas du kommer trivas...:D

Iaf, trodde i min enfald att jag skulle ta mig ut idag... Tsss, så jag bedrog mig... blev lite filmtittande och sen dags för lite "skotta-skit"dags..... å sen var ju min rygg å armbåge död:crazy: Jaja, vädret har ju inte vart på topp så ingen förlust för den sakens skull men både jag å Kamel hade tyckt det vart skönt med lite Roliga Skogen-skump:laugh:

Imorgon kommer svågern på besök så då kanske jag piper iväg när det blir för mkt traktor, dator, bil och annat gubbsnack....:angel:

Välkommen Maria :) Här ska man inte vara haj , man ska vara med häst :angel:

Här är man o pratar om de man vill o hur man vill , så var som du är o kör på:laugh:

hmm jag tror att tant Cizma har lite fel prioriteringsordning :) dags för schemaomläggning .

Först kaffe i nödig dos

Toalettbesök
Herr Kamelridning
Nödig stalltjäns av stalloersonalen efter uträttad arbetsledning
sen ger sig resten av sig själv :laugh:

Ja när de börjar bi torra bakom öronen får man igen allt man sagt :laugh:

De värsta är att jag oftast glömt jag sagt de

Hoppning är rent dödsförakt ju :eek: sist vi försökte oss på en liten kullfallen tall , slutade de i ett närgånget studiebesök för mig i mossornas inre liv:confused:

Medan Ädle springaren häpet studerade mig fräsande o spottande diverse naturmaterial o vilt svärande eder som fått :devil: att rodna

Nää hoppning är inget för Ädle springaren inte fast han är helt inne på full rulle grejen:laugh:

hmm jag tror att tant Cizma har lite fel prioriteringsordning :) dags för schemaomläggning .

Först kaffe i nödig dos

Toalettbesök
Herr Kamelridning
Nödig stalltjäns av stalloersonalen efter uträttad arbetsledning
sen ger sig resten av sig själv :laugh:

Tänk så klok en gammal gubbtjyv ändå kan vara...:love: Ska genast lova bot å bättring...

vissslingar o applåder :bump: Du kan börja en ny karriär som lärare i hur man ska landa .

Du landar perfekt på ena skulderbladet o huvudet har du böjt in , perfekt ju:banana:

Var en rejäl sak till häst , fin sak:)

::::manga gubbar och bananas::::: vilket hopp och vilken landning, bade av hasten och dig!!!! onskar man var sa gracios haha.. men du hoppade det ar mer an en annan skulle gora.. sa med hopp att inget allvarligt var brutet, vi ser fram emot mer roliga videos..

Idavallen: klart du skall ha ett torp, i skogen. med 2 hectare for pallarna. Bygg tva boxar och ha utegang, typ losdrift men boxar istallet dar de kan ga in under dagen och dar du kan stanga in dem pa natten.. och sjalvklart vedspis i koket. Mitt torp ar hela 50m2 och spisemuren finns i alla utrymmen utom badet.. badet var forresten en gammal garderob en gang i tiden.. sa dar har jag faktiskt varmen pa.. Har du mojlighet att hitta ett aldre torp (alla torp ar aldre forresten...) och vill renovera, och det finns mojlighet, tva viktiga saker. Badkar i badrum, ett litet kar gar det med.. typ sitt variant, OCH tva varmvattenberedare.. En i koket och en i badet.. \Hur manga ganger har jag inte gjort av med det varma i koket och sen skall duscha.. och jag har fortfarande varmvatten.. Mina ar 100 liter (tror jag) men hade jag plats skulle det blivit storre beredare..

Marias stalltjanst: hej och valkommen till en glad sammansvurning av folk fran overallt. ibland far jag hora vi inte ar kloka, men det ar inget krav, med tanke pa att manga har vuxna barn (ok nagra har sladdbarn..) och vi har oss sjalva och vara pallar, vi har ratt att kanske inte vara ridskole konventionella.. Men du kommer att trivas har, mar man daligt sa finns det alltid pep att fa .. i form av sma grona rubberballs och gor du bra ifran dig, du blir det dansade bananer.. Vi har till 90% tror jag ocksa alla inforskaffat oss uppsittningspall, av market Bekvam fran det stora mobelhuset med bla hopasar.... sag forresten haromdagen priset ar 149,00 nu.. jag fick mina for 99 a pop..
Kom igen med mer detaljer, vad du gor och hur du hanterar livet i allmanhet. det ar inte bara om pallar (de som har 4 ben och gnaggar) och pallar (gjord av tra)..

Tant Ponny: hur mar den lille flingan?? har han vant sig med kara hubby annu, eller skall jag fraga tvars om, hur gar det med hubby och flingan?? Jag hoppas han kommer med dig pa Skagern Runt, som ledhast forstas..
Tant Kamel: i morgon kommer petra hasttjej och med henne har skall jag val ta mig upp och ut pa en tur. Valdemar Bulle har okat i vikt, jag titta pa hans bilder nar han forst kom, NU ar han ermm rundare?? Sa bade han och jag maste ut och rora pa tassarna.. forhoppningsvis med mig PA honom, inte springandes efter som Tess och Kelly sysslar med.. haha Ge honom puss forstas,

Nu har jag en underbar Mallorca varme har i koket sa det skall val halla sig over natten, glad det inte ar -35C annu...

Natti natti yalls, i morgon skall sola skina i Varmeland...

Men varför hade du inte denna informationsfilm på "hur man trillar av elegant" utlagd innan jag for i backen!! Då hade jag kanske klarat handleden :mad: Värsta snygga landningen ju, helt klart värt 2 bananas :banana: :banana:!!

Du är sååååååå duktig som tordes hoppa! Det kommer jag aldrig att göra :eek:

Idavallen tyvärr så är redan ett till ingrepp inplanerat, dom ska laga ligamenten i underarmen, men vet ej när än :(.

Tant Kat det måste vara nån som jobbar på varuhuset som har varit inne här och sett att Bekväm är hårdvaluta i våra kretsar, därav det höjda priset :mad:.

Piraja spöa sk*ten ur alla på självförsvarskursen :D

Go natt med er allihopa och må vi få sova heeeeela långa natten :angel: önsketänkande, jag vet, men i bland så måste man ju få önska lite.

...och hästen bara ser ut som "vad gör du nu?":rofl:

Snyyggt!

Själv sitter jag här och är lite smålullig efter en god middag med mina arbetskamrater som överraskade mig efter en lång arbetsdag med att ta med mig på restaurang *viskar* fyller riktigt tant i morgon - 50!

Japp nu är det ju rätt dag så ett STORT grattis på födelsedagen

Tajger att ponnyeländet ser så cool ut, det är bara beviset på att han lyckats. Han hade veckan innan skickat av ungarna på löpande band med samma hoppteknik och alla trillar av på samma sätt!! Så jag skulle minsann ge honom en match. :devil: En vuxen med lite mer ben och driv skulle lösa detta galant tänkte både jag o ridläraren :rofl: tjenare, hur gick det då? Fast resten av lektionen gick bra, då hoppade han som bara den ;)
Ja, ja, jag bjuder på den :D

Gubbtjyv Ponnyeleändet är en variant / korsning med Irish Cob och han är som en sengångare, totalt stendöd emellanåt. Lägg på spö ordentligt och han sparkar bakut istället.... men oerhört charmig pålle :p

GRATTIS hörru! Bra årgång, 1960 :)
Min dag var i Juni - då befann jag mig på en lusitanohingst i Portugal. Jag schappade! Jag var helt enkelt trött & less efter att ha jobbat och rest jätte-jätte mycket under lång tid. Veckan i Portugal var välgörande - härlig miljö och man blev så väl omhändertagen.

Men det var jag det. Jag är nyfiken på vad DU ska hitta på!!!

@Yrrol69: Läckert! Tack för fniss-stund. Jag får väl be någon filma mig när jag hoppar 30 cm....... :)

Senast ändrad:

*kl*
Jag förgyller eran kväll....:D
Förstår inte hur jag bar mig åt, satt o väntade på ett lite språng till innan själva skuttet..... :devil:
http://www.youtube.com/watch?v=8uCFnl0WDfU

:banana::banana: Hur enormt underbart var inte det där då...Snacka om att kamma hem ett gäng höga stilpoäng...dessutom tackar jag för att du förlängde mitt liv med att ge mig ett gott och uppiggande morgonskratt:D

Va e de för da i da? E de en vanli da? Nej, de e ingen vanli da för de e Tajgers födelseda! Hurra hurra hurraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!! Grattiskramar i massor på stora dagen.

Jag är nyfiken på vad DU ska hitta på!!!

Låter härligt med Portugal! Var ju i Spanien och red för ett par år sen.

Men nu ska jag först ut och rida en sväng på min lille pålle, DET måste väl vara ett bra sätt att börja dagen på:) I eftermiddag blir det spa med skrubb, massage och bad. Och i kväll kommer barnen hem.

Vi ska inte ha något firande nu, utan jag och maken, som rundar om ett år, kommer att ha gemensam fest till sommaren.

Och tack ni andra, tänk att man levt ett halvt sekel! Säger som Lill-Babs, jag är inte gammal, jag har bara levt jäkligt länge!

Senast ändrad:

och hoppy birfday fran oss pa torpet ocksa!!!!! hoppas solen skiner pa din ridtur och du far en underbar dag pa spa.. (psst, du gar val till en people spa och inte anvander pallarnas speciella hoppas jag??)

Inget nytt pa torpet, skall hamta mineraler och span idag, sen far jag se om ngt blir gjort. Jag vet vad som behovs for mig sjalv, vilket inte ar mojligt just nu. Sa ploddar vidare med vad jag kan... grona gubbar onskas..
Ni alla far ha en bra dag...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 478
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka