”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Go morron, gooo moron, gooooo morgon...:D Här är det alldeles myggfritt idag=) +15 inne och -17 ute.... Nu är den härliga vintern här...

Idag ska jag förmodligen på en tur till Roliga Skogen med Kamel... men jag är mer än lovligt svårstartad å drar mig faktiskt från att ens bege mig ut till stallet:o Tror att det är för att man mer eller mindre blev tagen på sängen av vinterkylan... Normalt sett så är jag den som trivs bäst när det är mellan -15 och -20:)

Iövrigt så har jag väl inte så mkt på mitt lilla hjärta just nu... Jag blir piggare och piggare för varje dag så medicinen var välbehövlig...

Hoppas alla får en härlig tisdag..återkommer senare å ser vad som hänt....

Bye bye så länge...

KL
Suck, här är det oxå myggfritt och driv-is känns det som...:mad: Blåst och snö och bilar i varje dike hör man på radion. Den som ändå finge vara hemma, men nix, jobbet kallar.....

Var på ridskolan igår och red lektion för första gången på 2 månader. Det var :cool: ehh, annorlunda. Rider ju inte så mycket nu för tiden och deffenetivt inte på stoora bruna hästar med stela ben.

Varför jag fick för mig att rida? Jo, ser ni, den elaka mamman =jag, anmälde lilla dottern på 7 år till dagridläger en dag på lovet i förra veckan. Storasyster följde med och mamman åkte till jobbet. Kl 13.30 ringer stora dottern, med andra ord mitt i ridlektionen :eek: Mycket riktigt lill-hönan hade trillat av när ponny-eländet blev skrämd och drog iväg i galopp. Med bruten arm som resultat :cry:. Så nu ska lilla hönan aldrig mer rida på ridskolans ponnyer, bara på våra egna säger hon. Vi får väl se....
Så då fick jag dealat lite och så kan jag rida lektion när ledig plats finns i vuxengrupp.
Men man är ju så ringrostig! Cavaletti övningen kunde lika väl varit hinder på 60 cm :angel:. Nästa vecka är det hoppning och jag mitt dumme nöt ska rida då också....

Nä, dax att sätta på ansiktet o jobba så hästarna kan få mat nästa månad också.
Ha en underbar tisdag allihopa. :D

Har ar det morgon, pallarna har atit och jag forsoker halla i mig java... Har inte ens tant i spisen annu, jag ar SEG.. men det ar ok, jag bara maste forsoka vakna tidigare, som 530 eller sa, vilket inte vill sig just nu..
Dagen ar stilla annars.. lagga in mer badd i stallarna, diska och tvatta.. OCH ringa overskottslagret om vinterbyxor.. ohja, ladda telephonen ocksa..
Petra kommer i eftermiddag sa det blir nog en bulle tur for mig och valdemar.. hoppas jag.. jag ar sa sugen att rida.. men sen ar det dar med radslan som kryper fram i bland... men det SKALL ga..
temp? -8C for ogonlocket, vantar pa snon...

kL*

Här blåser det som den!
Har klass 2 -varning med snöblandat regn. ska tydligen komma ca 10-20 cm under ett dygn framöver.
Hästarna står med regntäcken och undrar vad som händer.
Ska äta min fralla och dricka klart kaffet, sen ner och mocka, ifall att jag tar in dem en stund sen.

Tror inte att jag rider idag :D

Nu är den här :) ja snön alltså , blåser friskt o snön faller på tvären.

Var upp till hagen o två sura hästar stod vid grinden o ville in , så lunch höet intas i boxen av två betydligt mer glada hästar.:)

Tänt i kaminen , varmt o gott sprakar skönt , mat finnes o kaffe så ingen nöd finns för avrken folk eller fä. än så länge

Grunnar på om Ädle springaren med bihang ska ta ett race senare i snön.:laugh:

Tyvärr ligger temperaturen runt nollan , risk för blötsnö:cry:

stackars springaren och hans bihang. hur mar den lille forresten? rund och go och harig?? och jag vill veta hur det har gatt med barnbarn och hast? ngt resultat? just nu kanske inte ar den ratta tiden att namna ridning, kan tanka mig vat sno inte ar sa populart..
inget har annu men det kommer nog. mina tradtoppar blaser, har i glantan ar det lugnt, pallar har lunch ho/snack och verkar lyckliga.. vad mer kan man forvanta sig?? och spisen knastrar, har en nice temp pa 22 C inomhus for ogonlocket.. yep det blir varmt och gott..
tror jag skall ta en nap, det piggar ju alltid upp en...

Äääääääntligen kontakt med omvärlden!! Bredbandet har varit ur funktion sen tidigt i natt nångång. Och som om det inte vore nog att va utan internet så funkar varken radio eller tv heller, men nu så är ordningen återställd.

Snövädret har dragit igång nu så jag tar och sätter på kaffepannan nu istället.

Vi har väl runt 10 cm snö nu och mer kommer.
Hästarna gnäggade så hjärtskärande när jag gick till stallet, så de fick komma in och äta hö.
Nu blir det kaffe :)

så där ja . Ädle springaren och medföljande barlast har varit ute en sväng i snön o lekt:)

Skitakul mycket frustande steppande o alldeles kolossalt pigg pålle:)

1Decimeter snö o halv storm men friskt var de o förbaskat kul , enda problemet var att glasögonen snöade igen , noll sikt:eek:

Nu står Springaren i boxen o mumsar välförtjänt hö o stöpt havre efter välförrätat värv.

dags o hiva in lite mer ved o sätta på hurran..:)

Undar om jag ska köpaa lite aktier i ett kafferosteri, verkar som de dricks väldigt med kaffe här :laugh:

Någon som har någe smarrigt till ??? godissugen ju:laugh:

Den lille :devil: jo han är inte rund , inga feta hästar här ,däremot är han rätt go , men harig:eek: den nä nä de finns inte på kartan ens , han är ju chef ju.

Enda hästen som har skadat mig mer seriöst :)

KL
Men man är ju så ringrostig! Cavaletti övningen kunde lika väl varit hinder på 60 cm :angel:. Nästa vecka är det hoppning och jag mitt dumme nöt ska rida då också....

:banana::banana::banana:
Men - VAD du är duktig och modig! Jag gruvar mig våldsamt för mitt löfte att hoppa före årsskiftet! Jag har ju lite med mig i bagaget som gör att jag gruvar mig helt oproportioneligt (eller vad man säger). Jag har brottat ner de flesta av mina spöken nu - men inte hoppningen. Du måste rapportera hur det gick (kändes). Heja dej!!!!!!!

KL

Kan ju säga att det inte blev nån Kameltur... det är bitande -20 och satan inge snö som kan dämpa det värsta...det är riktigt tjuvkallt:crazy:...

Men men, så fort det kommer mera snö blir det inte lika råkallt.... det längtar jag till....

Så, jag får väl sälla mig till kaffesörplande skaran och sätta på pannan jag me... Käre maken skruvar för fullt i cirkulationspumpen för den har bestämt sig för att dö...just NU!!! när det precis blivit en köldknäpp:eek:..så himla skoj så:angel:

fy tusan, de där är inte kul i de temperaturerna , så typiskt:(

Men du har väl en kamin o ved ??

Kaffe o en skvätt rom i är exakt vad doktorn ordinerar sådan här dagar , :laugh:

kopp o gu tår grevar o baroner:laugh:

Här snöar det också så ända in i ******! Inte kul tycker någon, så fyra frusna krakar fick komma in flera timmar tidigare än vanligt och står nu lyckligt i sina boxar och tuggar halm och hösilage. Att ge sig ut på ridtur går så bort så det finns inte. Jag tvivlar på att jag fått min ädle springare att ens gå tio meter från stallet. Han är lite fisförnäm nämligen, och gillar inte att vara ute i sådant här väder alls.

Ja kära nån hur olika pållarna är :D Jag var nyss ut och fyllde på vatten åt mina kusar och det blåser satan och snöar på tvären. Tänkte för mej själv att nu har dom det bra skönt och torrt inne i lösdriften men den var tom! I stället så stog dom nere vid sjön där det blåser som mest och är absolut helt öppet :eek: Så nu behöver jag då inte oroa mej för att dom inte har det bra när dom frivilligt väljer bort en torr, vindskyddad megahalmad ligghall och istället väljer att stå ute i stormen ;). Winnie gick in och rullade av sej all snö och gick sen raka spåret ut och ställde sej och mumsade hö!

Så typiskt att den skulle gå sönder just nu när det är kallt! Här har vi bara 1 minus men istället å är det snöstorm. Hoppas ni fått igång på pumpen.

Oj, stackars jäntan din :cry: Hoppas att armen läker fort och att hon inte blev allför rädd.

Men va kul för din del med ridlektioner, är sååå sugen jag med men de får nog vara ett tag till innan det är dax för min del.

KL
Min status på FB: Ääääääääääsch! Startade mot stallet (hade ordnat lift med en kille som rider i samma grupp) - men vi fick vända. Vägen är som såpa. När jag nu ser nyheterna ser jag att det var ett klokt beslut. MEN vad snopet! Hela dagen hade jag sett fram emot en tur med Ville......

Ja ja. Det får bli en hemmakväll istället. Kanske en häst-DVD? Eller putsa ett par träns?

Vad håller ni andra på med??? Tips?

hugga ved ar kvallens aktivitet har, gor det inne i veboa.. och jag har pannlampa lol.. allt gar om man vill.. sen ar det sangen som galler.. jobbigt just nu sa tar det lugnt..
ha skoj med whatever you choose for eening entertainment...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 477
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka