”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

det ar tur dessa man inte hor hur vi planerar deras liv, framfor allt livet av deras planbocker lol...
det blev inte hooks, det bli OB i edsvalla i stallet dar jag hittade en liten snabeldrake for 299 kronor (den gamla blev sonder i oversvamningen jag hade) samt en ny borrmaskin av sort. Ocksa billig men duger for just nu.. Den sorten som jag VILL ha kostar over 800 och det var bara inte pengar till det.. kom ut darifran 1700 kronor fattigare i alla fall.. lol..
Sen akte vi till "korgarn" och planterade tva vita och en rod ljung pa farforaldrar grav samt tande ljus dar och ocksa pa gammelfarfar Pemers grav (av note, han var fodd 1844... wow). Det borjade bli lite morkt och det var sa fint.. Tyvarr kunde jag inte stanna kvar for gudstjansten i afton, den borjade 1800. och det ar en vag dit och jag tycker inte om att kora i morker..
Nu skall jag ut och hjalpa petra hasttjej gora klart sam gora foder och ho och fa in pallarna.. Linda, medryttaren var har idag och pysslade med tant fanta lite.. vilket tant fanta tyckte var toppen..
ha en bra lordag kvall alla

KL
Hej! Ville bara meddela att jag köpt en häst - en haflinger. Han heter Nappe.
Här är han....
73541_1553163183887_1079388511_3063836_8180678_n.jpg

Vilken stilig!!! Blivande tävlingshäst, förmodar jag :D

Skitsnygg är han! Och naturligtvis ska vi tävla. I nå't.......

Veterinärbesikta du den på klinik eller hemma ??

Den kan aldrig ha gått igenom väl .

kolla de höga trakterna o på tok för kort tå , vore jag du skulle jag reklamera eländet :laugh:

vinklarna är alldeles på tok galet ju , raka kotor nää den kan du inte tävla

men han ärr söttt som socker:laugh:

Åh, den är ju ung än så det går nog till sig ;) ...

en alldeles fortjusande sotnot ar han, spelar ingen roll hur han ser ut sa lange han later tant ponny stanna i sadeln.. och sjalvklart skall de tavla, i nat..
jag hoppas nappe kommer med pa skagern runt? han kan ju vara ledhast, haha, dock klarar han vatt vader tror du?

sager tant kat som skulle vara i sangen.. (undrar om de hade nagra bullar ocksa/?)

Kl.

Men herre gud! Hur idiotiskt är inte detta? Klockan är 03.16 och här sitter jag i min ensamhet, helt klarvaken :mad: Man kan ju bli galen för mindre! Men jag orkade inte ligga och vrida och vända längre så jag klev upp och satte mej här istället. Förhoppningsvis så tröttnar jag fort och kryper ner under täcket igen och somnar sött. Tja, drömma kan man ju alltid göra :grin:

God morgon! Jag har sovit som en gris - men klockan stod på 4 för make och dotter skulle åka till stallet tidigt och hämta pålle för vbf till träning. Jag drönar kvar en stund och blir upphämtad senare. Som sagt tidigare - ibland avis på er som har boende så att ni kan ha hästarna hemma hos er!

@Brimmis. Varför kan du inte sova???
@Gubbtjuv. Du e dum. Nappe har fått 8:or och 9:or rakt över. Exportbesiktigad och dessutom helröntgad TVÅ ggr (både i Tyskland och Italien). Lite munterhet väckte det när han satt i plastkorgen och skulle igenom "röntgenlådan", omgiven av laptops och power-business portföljer.
@tant Kat/Brimmis/Piraya. Exakt. Ni fattar!

Ja varför kan jag inte sova, det undrar jag med ibland. Men det är nog så att det är ett arvegods, ett släktdrag från min mors sida och jag har dragits med det här eländet i åratal (hm, det låter som jag är 100 år i bara söndagar). Fast som tur är så är det inte varje natt men tillräckligt ofta för att det ska kännas bra hopplöst emellanåt.

Sen går jag ju hemma och lodar hela dagarna och man kan ju inte säja att jag tröttar ut mej direkt :o. Jag tar dan som den kommer och gör det jag vill göra. Och KAN göra med en hand. Så det har en bidragande orsak oxå.

kan inte heller sova en hel natt men har borjat sticka nu, det gor mig trotter.. eller sa stadar jag eller packar upp en lada av sort och det gor mig jattetrott lol..
nej det ar inte skoj, men man lar sig att leva med det. sommartid ar jag ju uppe runt 500-530 i alla fall.. hanger val kvar fran nar jag hade kor och skulle mjolka.. tack och lov det inte ar mera..
brimmis, ljummen mjolk innan laggdags, ibland fungerar det.. och inte ata for sent.. da far man mardrommar lol..
Tant Ponny: det ar skont att ligga i sangen nar man far sova in lite ocksa.. Och nu nar du har mera pallar ar det kanske dags att borja titta efter hus med mark och stall?? Bara titta ut genom fonstret och dar ar de.. som jag gor nu och har tre nosar vantandes pa mig..
alla ha en bra sondag.. har skall sattas stolp innan det blir for fruset...

En liten söndagskram till er som har svårt att sova. Jag hör till de som kan sova och det spelar ingen roll vilken tid eller var...jag lägger mig och slocknar. Jag måste ha minst 7 timmars sömn för att vara människa.

Solen skiner, det har kommit lite snö :D ...ser ut att bli en fin dag!!!

Men vilken sötlök Nappe är... kommer säkert slå domarna med häpnad.... vilken gren det nu än blir han tävlar i.... :D:D

Iaf, jag övervakade uttaget idag på Kamel eftersom Theresa kände sig lagomt överkörd igår... Kamel kan ganska lätt "ta sig friheter" om man låter honom... Jag personligen kan släppa han ganska långt, men å andra sidan så känner vi ju varann innan och utan.... Han har en grundrespekt för mig som ger oss en ganska stor variabel att acceptera vissa saker...

I övrigt så är jag fortfarande ganska nerkörd... känner mig inte alls alert... men, men , det kommer väl....

Hoppas ni alla får en underbar söndag....

kL*

Själv är jag en nattmänniska med dåligt morgonhumör.
Har jobbat kväll, natt sen jag började jobba och nu när jag pluggar hemifrån så blir ju inte tiderna bättre :p
Jag sitter ofta här på buke och lusläser trådar när alla gått och lagt sig.
Tyvärr måste jag ju upp mellan 7-8 när de små vaknat, men de är inte så krävande just nu, lite frukost, sen tittar de på barnkanalen eller spelar tv-spel tills jag vaknat till. Men på lov och helger hjälper de större barnen till.
Idag sov jag till 10 :)

Idag har sambon lämnat över hästen sin till sonen. Han får honom mot att han hjälper till med kostnader och inte säljer honom. Sambon jobbar ju varannan vecka mellan 05-20 onsdag - tisdag , men kommer oftast inte hem förrän 22. den andra veckan är han ledig ibland 3-4 dagar, men jobbar för det mesta alla dagar utom helgen, så det blir inte mkt tid över då vi har annat som måste göras oxå, så det blir väl en lättnad för honom att Lasse kommer att kunna bli riden oftare.

Själv tycker jag att det känns konstigt och hoppas att sambon ändå vill rida på lediga dagar.
Han har ju varit mitt stöd i alla år med häst, och kanske detta gör mej mer självständig då sonen ju inte är så van och jag blir den som får ha lite mer koll på ridturerna.

Idag skiner solen, det är kallt och vi ska försöka rida rundan om ett par timmar.

Senast ändrad:

Och rumsren redan,jag ser att han får sova i sängen...

Det enda jag gjort i hästväg är att slänga in en order till allas vårt Börjes.... bidde ett par ridbrallor å ha under overollen, longeringslina, longeringsdelta och en ny hjälm till jag..... :D

Kul för mig, mutter av make.... :D

Har också köpt ny hjälm då jag spräckte den andra....
Här tömkör vi med en känsla av att det går bättre och bättre!!!! Idag var det fruset i paddocken, lite betongkänsla så vi tar "ledigt" idag.

Ok...är inte stålkvinna än då... Mockat lösdriften, vattnat hästarna och gjort det sista på Rockets sadel. Sen tog jag ut hundarna på en skogspromenad och sen blev jag SLUT!!! Knappt jag får luft mellan hostningarna...isch!:crazy:

tant piraja: vet inte om du tar sant normalt, men min oronnasahals doctor skrev ut ventoline till mig, vilket jag har anvant som hjalp med den urusla medicinen mollipect. Nar jag hostar som en galning tar jag mig en puff av ventoline, eller tva och det hjalper att oppna upp bronkerna. OOch sen galler det att andas forsiktigt efter.. langa djupa andetag.
Fraga din doctor.. vissa vill inte skriva ut, andra gor det garna.. hoppas du mar battre efter en stor arbetsdag, nu fortjanar du Bananer i massor och Bla hoppande gubbe i plenty.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 476
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka