”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Har en trind och välmående madam jag med men det går faktiskt åt rätt håll nu sen vi började med begränsad fri tillgång med hö och glad för det är jag nu när jag inte kan vara ute och promenera med dom. Jösses va jag längtar till 23 november när gipset ska av! Och jag hoppas innerligt att det inte tillstött nåt den här gången så jag slipper gipset! Sen ska dom ju operera armen en gång till men det får vi då hoppas att dröjer länge än eller att det blir direkt så det är undan sen. Usch, jag vet inte vad jag riktigt vill längre :eek:

Usch vad tråkigt!
Otur du haft :(

Tant Kat: Har du köpt den nya bullen Valdemar ??

Nu kom sonen hem från Västerås-jobbet, så kanske vi tar en ridtur imorgon. Skall ju bli sool :)

Vad skönt att du återvänt till livet! Lite meducin från doktorn gör allt susen ibland. Det verkar som om de flesta här är på bättringsvägen. Så skönt! Det går mycket skit här också nu, jättemånga på jobbet har varit hemma den här veckan och många är allmänt småsjuka. Men peppar, peppar, jag har klarat mig så här långt och har definitivt inga planer på att bli sjuk heller. Det har jag inte tid med! I morgon drar jag och min lilla bil de 65 milen söderut till Skåne. Det är dags för ett visst gäng kalenderflickor att träffas. :bump:

Kvar hemma blir tonårsdottern och hennes kompisar. De ska ha stalltjänst hela helgen och sköta de övriga smådjuren här hemma. Borde går bra. Hoppas jag :angel:

P.S. Marsvin är väldigt mysiga djur.

Marsvin är jättemysiga - fast de skriker när man öppnar kylskåpet:eek: Inga nattmackor blir det....

I förrgår gjorde pållen och jag hoppdebut på enorma 50 cm... Fast jag har inte hoppat sen min förre pålle nästa krossade näsan på mig förra valrörelsen och bana har jag inte hoppat sen jag var typ 15 år...
Dottern som brukar agera kamikazepilot var hos mormor så det var bara att blunda och hålla i sig. Det gick både fortare och högre ju längre vi kom men vi nollade! Fullblodsnerverna gjorde sig ju påminda i somras och pållen började stoppa ut sig och vågade ingenting. Nu fanns det inga spår av tvekan kvar:bump:

tant lobell: yep sure did.. som jag sa tantfjanta ar ju 29 och kommer inte att leva for evigt.. och lika bra att ha en ersattnings bulle nu for nar hon ar borta.. valdemar skall dock vara en delad vardnad for kommande sommar och kanske sommaren efter.. och vara pa ridlager for 9 veckor.. jag sparar pengar, de far en bra hast och allt ar frid och frojd.. YES, ve skrev kontrat om allt sant..
Och som jag sa tidigare, jag alskar mina rabarbers, men varjemanniska skall ha ha eller ha haft en bulle i sitt liv.. fann ut ocksa att han ar korbar, rostig men slangde pa fjantas brostsele och korde ivag ner pa vagen och han visste precis vad som forvantades av honom. lol.. nu maste jag hitta en armesele at honom (en med dacklar) sa vi kan kora i skogen i vinter och dra in falltrad.. sa jag har ved for nasta vinter.. lol..

Vad kul! :)

Vi tänkte oxå prova och se om min kan dra lite träd från skogen.
Vi har hur mkt som helst, men ingen traktor.

KL

Ja, whiskey hade vart susen om det funnits nån hemma:cool: men jag låg ju i min enfald å trodde att Gubbtjyv skulle rädda mig...med sin mirakelkur:angel:

Jaja, nu är jag iaf på benen...roar mig med att spotta slem hosta och spotta ännu mera slem... Jag tackar den gode att detta inte kröp ner i lungorna för då hade jag nog blitt inlagd...:cry:

Kamel, ja, han har inte sett skymten av mig sen jag blev sjuk, kan ju inte vara nära hästarna då jag är dålig eftersom min astma kan skicka mig med ambulansen fortare än vad man föga anar... Dock är jag ju förärad med underbara flickor som styrt upp hela stallet och Kamel med lysande hand... dom är så duktiga....:love:

Jag får ju dagliga rapporter och han verkar vara vid god vigör.... :p Jag kan ju se honom från bron, men går jag ut å ropar, tittar han upp en stund å sen vänder han demonstrativt rumpan till och lunkar iväg:rofl: Lite småsur, med andra ord....

MEN, eftersom doktorns fina medicin gör precis som den ska kan jag nog ta mig ut i helgen på en tur.... vilket jag både fruktar och längtar till.... Kamel lär ju vara som en övervuxen känguru på tjack....:bump:

PS

Kära syster Lobell.... Vilka fina bilder... :love:

Tack :) Skönt att du mår bättre.

Idag provade vi med bonusdottern gående framför och Trullan gick som en klocka. Vi gick ca 1 km längre än vi varit ensamma innan och hon ville vända på gamla vanliga stället, men jag brydde mej inte så mkt utan vände henne igen, och sen gick hon.
Så vi får köra på detta under helgen, och sen får jag testa själv.

Det blev en liten ridtur i fårhagen. Trullan tyckte nog att det luktade skumt, men det var inga större problem.

31827984.jpg

31827981.jpg

31827988.jpg

Måste bara säga att du har en väldigt söt och "maffig" häst :d

Undrar om jag skall försöka med flätor på prinsessan också, kan var en ide när all pälsglans gått ur:o

Men snörvel, frys och fräs :( Verkar va min tur, eller otur, nu att bli krasslig. Men i morron har jag inte tid att va sjuker för då ska jag och gubben med min jobbarkompis till Leksand och titta på en ny transport. Så jag får väl ladda upp med näsdukar och annat :grin:.

Grattis Kat till nya lussebullen :bump:.

Senast ändrad:

Jag glömde ju att berätta att det flyttat in en liten söt mus i lösdriften! Den höll på att skrämma livet ur mej i gårkväll när jag nattade kusarna och den hoppade runt inne i halmen, idag satt den och tittade på mej när jag var där nere. Vi får väl se hur länge den stannar.

Trevlig helg alla!!! Jag lyckades med bedriften att vara på jobbet idag. Tur att det var lugnt för jag var lite väl trött och seg :o ...inte hundra bra men väl på benen ändå ;) ... Nästa vecka är det studier igen i 12 veckor framöver.

Har vilat hela eftermiddan och kvällen. Hästarna har fått sitt nattahö och hundarna är rastade och snart går jag och lägger mig :D

Red lite seriös dressyr idag, och pållen var framåt och med på noterna:) Red ju för en ny dressyrtränare härom veckan, och ville ha ett högre grundtempo, så det har vi jpbbat på. Funkar riktigt bra;)

I morgon blir det Malmö öch release-party för vår vackra kalender! Party!!!

Varfor varfor at jag all den dar maten?? tors inte upprepa vad jag satte i mig men det var chinese och at ganska sa kraftigt..
Och som dryck, en julmust!!!! Jag ar valdigt emot carbonated drinks normalt, och dricker bara vatten/tea/coffee sallan saft och nastan aldrig carb drinks. Men var tvungen forstas att slanga i mig en .. och nu mar jag, ILLA..
Yep omeprazol ar tagen, acid reflux piller ar tagen och sen en samarin.. \Sjalvklart kom halva middagen upp, men en god bellyburp skulle vara pricken pa i.
jaja, det hjalper inte att jag klagar forstas, och ni vill sakert inte hora om det heller lol..
Vi far hoppas morgon dagen for med sig battre mage.. och hostan forsvinner.. och fevern.. jag skall till stan och shoppa loss pa hooks woohooo natti natti

Grattis till pålleköp... och till förmånen att få åka in på Hööks och handla... Själv sitter man här i Norrland och försöker jobba bort infektionen...

Idag hade Kamel en riktigt överjävlig dag... Han drog runt på lilla Theresa som en trasa... :eek:Kan lova att hon blev förgrymmad.... Det var visst rena cirkusen... han slet sig, gick över henne i boxen, stegrade sig och gick ut ur hagen 3 ggr.... Totalt OBSTINAT:devil: Så, ja, förhoppningsvis är jag snart på fötter å kan ta han själv...

Maken har ju inget alls å sätta imot honom när han blir så här, tvärtom, dom plockar ur varann det absoluta värsta.... INGEN bra komb...:eek:

*Suck, pust och stön*:crazy:

Japp, en sån dag är det. Alltså, jag är mycket bättre nu och ser mig absolut inte som sjuk på nåt sätt...men jag är fullständigt orkeslös. Tog mig i kragen och mockade lösdriften och pös sen ihop i en hög i soffan...vilade ett par timmar och sen släpade jag mig ut igen och gick först en kort promis med Rocket, skickade ut honom lite på linan så han fick lite jobb i kroppen. Han älskade det, vi gick över 331:an och skådade nya vyer för hans del och det var poppis, helt klart. Tror det handlade om ca 15 minuter, sen fick han gå tillbaka i hagen.

Lilly fick sig en likadan vända...sen var jag slut :o ...det susade och dunkade i öronen och luftrören pep...Men, båda har fått gjort nåt och det var gott för själen och kroppen vaknar nog till liv snabbare i och med detta:idea:...hoppas jag:angel:

Här blev inte mkt gjort idag heller.
Mockade och sen skulle dottern till tåget, och nu är det snart kolsvart ute.

Hämtade ut Trullans nya regntäcke, så ska prova det ikväll. Så nu blir det inget mer regn i år :)

Imorgpn ska jag och sonen ta en långtur. Hoppas jag :)

Det enda jag gjort i hästväg är att slänga in en order till allas vårt Börjes.... bidde ett par ridbrallor å ha under overollen, longeringslina, longeringsdelta och en ny hjälm till jag..... :D

Kul för mig, mutter av make.... :D

Här blir sambon alltid lika "förvånad" när jag beställt en "liten, liten" grej, och hämtar ut ett jättepaket :)

Sonen börjar prata egen häst till våren, så nu ska han få ta över sambons häst över vintern, dvs hjälpa till med mockning osv, och sen kanske vi köper en större till sambon istället. Jag vill ha en stor modell Trullan till honom.
Så när hon pensioneras, så får jag den av honom :D

Undrar om han genomskådar mej ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 488
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 379
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka