”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Usch vad ni hostar alle man :cry:

Pratade med Kat förut idag och jag trodde för ett ögonblick att den arma stackaren höll på att hosta lungorna ur sig!

Krya på er hela sjuka högen och ni andra, håll er friska :laugh:

Kram Voff

arsch, det var val inget.. bara vanlig aterkommande en gang per ar kronisk luftrorskatarr... fick det som liten baby och hade det varje ar runt denna tiden tills jag flyttade till Goteborg haha, varldens vataste stad..
Ochi Usa hade jag den inte forstas.. sa tank forvaningen nar jag kom hit runt pask 07, och den hosten blev sjuk igen.. borjar vanja mig men tanker inte leva sa har for resten av livet.. sa fort jag kan blir det hem igen, eller kanske australia?? det ar ju fint och torrt och varmt pa sina stallen..

inget nytt i pallevarlden heller.. hovis nina kommer klockan 9am. brr, maste ha fotter och ben rena fore det.. och pallar fodda och kanske aven lite shit upp plockat fran boxen.. sen kommer ho i morgon eftermiddag..
nej det later som jobb, skall ga och natta pallarna och sen natta mig sjalv.. natti natti

Jag är helt frisk nu, men vädret har hindret mig från att rida. Så här blev det också städat. Hoppas vädret är bra imorgon så jag kan komma ut!

Jisses...:eek:

Lånar första bästa knapp och konstaterar att jag nog inte vågar vara kvar här någon längre stund.... Riskerar ju att bli smittad verkar det som...

Själv har jag inte tid att vara sjuk... Vågar inte känna efter heller om jag skall vara ärlig.

Livet rullar på... Har inte haft tid att jobba med damerna mer än hantering just nu. Skitväder betyder att de får tillbringa natten i stallet. Som natten till idag exvis...

I kväll får de dock bli kvar ute... Visserligen blåser det rätt kraftigt.. men det är stjärnklart och de har fått hö så de klarar sig.

Själv lärde jag mig inget av vurpan i fredags.. så jag tränar på efter jobbet. Dock är jag lite mer försiktig... och pannlampan får lysa hela rundan nu...

Snart snart hoppas jag att jobbet lugnar ner sig igen och så jag får lite tid och ro att återuppta lite hästträning.

Krya nu på er alla sjuklingar....

Skönt att höra att flera verkar vara på bättringsvägen, var det whiskyn som gjorde susen?!

Vi har varit ute i skogen en sväng, jag o pållen. Blåste mycket, så lite spänt var det. När en hundpromenör dessutom väljer att kliva ut i skogen istället för att hålla sig på vägen, och en granne är ute och går med sin soptunna (tomma tunnor skramlar mest...) så blir det lite läskigt. Grävmaskiner behöver man inte höja på ögonbrynen för, men de andra... Jaja, vi kom hem helskinnade:)

KL

Här har ni Tant Cizma...som förgäves låg i 5 dygn och väntade på Herr Gubbtjyv och hans välomtalade dunk:cry::cry:Jag var så eländig, så eländig så jag trodde jag skulle vandra vidare till Sankte Per..................................................eller den andre lite "hetare" varianten... Jag yslade, ropade, bönade å bad...ömsom för mitt liv, ömsom efter Gubbtjyvens mirakel... MEN inget hände:cry:

SÅ, då gav jag fan i allt å åkte till byns sjuka...Snälla Farbror Doktorn tittade ner i min hals å sa "Tål du all penicillin???" Jajjamen tecknade jag åt honom med hjälp av min vänstre tumme.....

Så, nu är jag tbx i landet bland de levande....:banana:

Kamel lär ju vara en rejäl krutdurk sen men jag tänkte kanske skicka ner honom till Gubbtjyv så han får brottas lite med honom...som ren hämd för att han, gubbtjyv alltså tänkte låta mig ligga å dö... utan att få en chans till livet genom hans lilla mirakeldunk....:grin:

Nä, men, nu ska jag väl ändå vara lite snäll.... Jag vet ju att min tid inte är innen än, för han, Sankte Per vill inte ha mig och Hin Håle är inte redo han heller... tron Hin håle väntar några år till i rent försvagande syfte... men ni vet ju vad man säger..."Ont krus förgås sällan"....

Penicillinet brukar göra susen på ganska kort tid, så då lär jag ju vara igång med Kamel igen.... hamnar säkert i talltoppen eller blötmyren men då får det väl vara värt det.... :p

Kram på er alla så länge...

PS, Tant Kat... Käre maken hade redan fnulat ut hur en marsvinsrockard skulle sett ut... men han skulle ställt ett ultimatum...KASTRERING:rofl:

Även jag är på väg till de levandes skara :D ... är mycket bättre idag och ska till jobbet i morgon. Lite rasslig i luftrören men det har jag ju medicin för så det ska nog gå bra. Ingen feber idag, iallafall.

Dock får hästarna vila även idag, även om det känns attan så lockande att ge sig ut en vända. Solen står så högt den kan så här års och det är vindstilla och nästan sommarvärme...+10. Men jag utmanar inte ödet utan fixar lite hemma och ser hur det går.

ohh tant kamel ar bland oss levande, mer eller mindre.. och solen skiner sa det maste vara en bra dag..
har har det varit lugnt so far.. hostar gor jag, dricker min cocillana och har ont i magen och sa anvander jag mask nar jag ar i ho for att inte hosta mer..
hovis nina kom i morse, jag var i jammers, ni vet den dar roda morgonrocken som far mig att se ut som en overvaxt tomat, med matchande roda sweatpants och gummistovlar.. nej stovlarna ar inte roda...
men hon sa inget, kanske ar van att folk ser lite konstiga ut har ute i obygderna.. i alla fall ar alla fotter gjorda och enda problemet var mirrimouse den farliga hingsten som bara inte ville lyfta upp sin vanster bakben.. dock forstar jag honom, det var det benet som han fick mugg pa och blev "illa behandlad pa" sa han ar lite radd. Men de andra stod sa fint och med tanke pa att hovis Nina inte har gjort dem sedan i May (yep MAY!!!) var det inget alls. Tant fjanta hade lite langa tar, de andra var det bara att raspa enkelt pa.. Hon uttryckte igen sin forvaning hur bra hovar alla har.. Det gor en glad.. och vi diskuterade skor for her valdemar bulle for ritten, 600 skor runt om med skorna inkluderade.. DET kan jag klara av tror jag lol..
Ho kommer i eftermiddag, skall ta och slanga upp lite pa rannet ocksa, som reserv.. hoppas val att snart kunna ge dem hosilage menbehover ha torrt ho for varen.. just in case.. och nar vi pratar om ho, hur mkt betalar ni per kilo for erat "tilltugg"? har ar det antingen 2kr/kg svart och levererat eller 2.50/kg med moms hamtat. Hosilage ar 1.50/kg med 78% TS hamtat. Ar bara intresserad att hora..\

Nu skall jag ut i solen.. ha en bra dag alla..

Jag ger 2 kr/kg för hö, och 500 kr extra för hemkört.
Första 2 balvagnarna vi tog hem får vi det direkt från åkern , och betalar då 1.50 / kg.

Idag skiner solen och det känns nästan ljummet ute :)

Har mockat och druckit kaffe så snart blir det en ridtur.
Dottern är förkyld så det blir nog bara jag som rider.
Får se hur långt jag kommer :)

Senast ändrad:

Men hujedamej sicket stolleprov med Tant Cizma :cry: Har du haft en nära döden upplevelse , inte visste jag de va så bort i tok:o

Olyckliga omständigheter ställde ju till de. Har ju sista tiden uppdaterat Sibburatorn och skulle bara provköra innan stora koket.

Var på väg ner till den i jordkällaren när jag helt plötsligt fick höra ett hiskeligt tjut o brak o jordkällaren o Sibburatorn lyfte med ett tordönsvrål , rätt upp mot natthimlen:o

Smällen kastade mig mot elstänglset där jag hamnade med ett ben på var sida om översta tråden, inte bahagligt kan jag meddela:o

Om du kollar på natthimlen o ser ett rött skjul med eldsvans fra ikring jorden , så är de min jordkällare :cry:

Ber tusen gånger om rusäkt , ska aldrig uppprepas:angel:

Her kamel är givetvis varmt välkommen att övervintra på sydligare breddgrader , fast jag tror han föredrar Tant Cizma framför oss:laugh:

skall man betala för höet med:laugh: Skämt åsido ger 1:50 för storbal hö , småbal ligger på 2-2.50 kg härikring , allt analyserat .

Då väljer jag vilken kvalitet o värden jag vill ha .

Det blev en liten ridtur, mest i närheten, ville känna av henne lite. Har ju mest ridit med sällskap sista tiden.

Hon var pigg och glad. Fick iväg henne en ganska lång bit på vägen. Sen fick hon syn på nåt spöke i hagen och ville hem :)

Sen tog jag en promenad bredvid medans bonusdottern red. Fick henne att gå hela vägen ner till stora vägen, så nu ska vi börja med att hon går med när jag rider, och sen hoppar jag av när vi ska hem så får hon rida hemåt.
Bra för mej att få röra lite på fläsket.
och kanske det blir lättare att rida själv samma väg sen.

Lite kort blev det. De flesta blev lite halvskumma :)

31825017.jpg

31825019.jpg

31825020.jpg

31825023.jpg

31825032.jpg

31825027.jpg

RAIN is a four letter word....

Det är PALL också. Om den ramlar. Och man står på den. :crazy: Jag höll på att slå huvudet i en bordskant, men missade. För att vara ärlig (och schysst mot pallen) var det nog jag som föll först och drog pallen med mig......

So much for palls.

Just hemkommen från Italien. Nu ska jag läsa vidare i tråden. Vad jag sett hittills är det en eländig skara kärringar här. Denna kärring är i alla fall på benen f n. Bara lite übermätt av all god mat..... Få väl avstå kraftfoder i helgen. Käka halm...... Läser vidare.....

Tycker mig ha sett den där stolen förr , har nog haft akterkastellet på den ett antal gånger , har alltid grunnat på vart den tog vägen , nu vet jag :laugh:

Ja de är rätt Lobell , jobba på , o var envis, vackra flickor behöver mycket övertalning innan man får som man vill:laugh:

Haha, på Facebook har jag taggat den som "tantpallen".

Kände mej tvungen att ta med kortet, om ni undrat vart den tagit vägen
Bonusdottern tar ju ofta kort när man minst anar det, blir en del att sålla bort när man går igenom kameran :)

Har sett några fina färgglada hoppfällbara pallar, men tycker dom ser skrangliga ut, och min stol kan man sitta och vila på efter turen :)

*KL

Verkar som om de flesta är på bättringsvägen :laugh: Även om en viss tant har haft en nära döden upplevelse, varför tog du inte whiskey, det hjälper alltid :p

Hade ett dressyrpass med Prinsessan igår och hon gick som en klocka:eek: Måste vara inne i ett bra skov just nu.

Men, det finns ju alltid fler saker som har ändrats, hon som aldrig skitar ner sig har idag upptäckt gyttjebadets "spa-behandling":grin: Hon har aldrig förr varit så skitig, det kanske börjar nu:angel:

Usch! Sambons är en riktig skitgris. alltid lerig på ryggen oavsett hur lite lera det finns i hagen. På sommaren hittar han sandhögar att rulla i.
Min har däremot *peppar peppar* inte rullat sig i lera sen jag köpte henne. Vågar inte tänka på hur hennes man blir..:crazy:
Däremot gillar hon att gå runt i de geggigaste ställena i hagen på jakt efter gräs.

Tack :)

Fast hon har blivt aaningen stabbig liksom matte, så nu ska vi försöka gå ner under vintern båda två :)

fina pallar, fina pallar (den med ben utan svans) och hurrah for tant ponny som fick ata italiano spagetti nanting..
det var solsken, jag slappte ut bulle valdemar (gissa vem som har en ny agare forresten?? ) medans jag gjorde hans stall. och vem rullade sig?? hela front paddocken ar som spa deluxe har.. aven rinnande vatten darute.. grrrr. jag maste vinna lotteriet sa jag kan halla i 20 cubic med sand eller ngt..
nu skall de nattas med lite ho och sen blir det nog brasa i spisen har, kanner mig lite kuren, vilket ocksa kan bero pa FEVER!!!! yep tanten mar inte bra igen.. Men jag kommer inte att lata mig bli sjuk. en god cuppa och cracker och sen sova.. natti natti

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 476
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka