Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2
KL
Här har ni Tant Cizma...som förgäves låg i 5 dygn och väntade på Herr Gubbtjyv och hans välomtalade dunk
Jag var så eländig, så eländig så jag trodde jag skulle vandra vidare till Sankte Per..................................................eller den andre lite "hetare" varianten... Jag yslade, ropade, bönade å bad...ömsom för mitt liv, ömsom efter Gubbtjyvens mirakel... MEN inget hände
SÅ, då gav jag fan i allt å åkte till byns sjuka...Snälla Farbror Doktorn tittade ner i min hals å sa "Tål du all penicillin???" Jajjamen tecknade jag åt honom med hjälp av min vänstre tumme.....
Så, nu är jag tbx i landet bland de levande....
Kamel lär ju vara en rejäl krutdurk sen men jag tänkte kanske skicka ner honom till Gubbtjyv så han får brottas lite med honom...som ren hämd för att han, gubbtjyv alltså tänkte låta mig ligga å dö... utan att få en chans till livet genom hans lilla mirakeldunk....
Nä, men, nu ska jag väl ändå vara lite snäll.... Jag vet ju att min tid inte är innen än, för han, Sankte Per vill inte ha mig och Hin Håle är inte redo han heller... tron Hin håle väntar några år till i rent försvagande syfte... men ni vet ju vad man säger..."Ont krus förgås sällan"....
Penicillinet brukar göra susen på ganska kort tid, så då lär jag ju vara igång med Kamel igen.... hamnar säkert i talltoppen eller blötmyren men då får det väl vara värt det....
Kram på er alla så länge...
PS, Tant Kat... Käre maken hade redan fnulat ut hur en marsvinsrockard skulle sett ut... men han skulle ställt ett ultimatum...KASTRERING