”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Naaww stackarss liten :cry: Då kanske du har fått en blivande råttjägare i lösdriften:) Ställ ut lite mat åt den någonstans där den får vara i fred.

kattungar som är så söta..:laugh:

Tack för tipset!
Jag provar att få i mig lite te och glutenfritt knäckebröd.
Jag borde rida, men mår illa.:(

*Gnällinlägg* ... Jag är SJUK!!!!!!!!!!!!!! Ingen ork alls...fullständigt slut!!! Ont
överallt och snuvig...nyser som en tok så även hundarna stirra på mig och katten väljer att lämna rummet:crazy:...blir inte nåt med hästarna, nej...är hemma från jobbet och känner mig ynklig:(

Gör ett tillägg till "gubbtjuvens" tips ,ta gärna druvsocker i teet,(använde vi alltid till magsjuka på jobbet )

Usch inget roligt ,bädda ner dej o ta det lugnt.Varm svartvinbärs saft med en skvätt vodka i rensar upp bra:o

Tack för tipset...jobbar på saken för så här vill jag ju inte må :o

Förstår dej man har inte tid med att vara sjuk.
Ska ge mej ut i regnet till monstrern nu,brrr det regnar.:mad:
Krya på dej

whisky fungerar ocksa.. men svart vinbars saft later faktiskt godare...
aww jag blir sa forbannad pa alla dessa stadsfolk och deras sommarkatter.. eller folk som inte kan gora en cut nip and strip pa sina hankatter.. grrr.. .men hoppas kisse kommer och ater och har ett bra hem...
har var det sol igar sa jag gjorde saker i stallet.. stadade lite.. svor over emmakisse som inte har jagat nog med moss (lite hal i tacken ochsant) och sen stadade vi stall nar petra kom.. tankte rida men det blev ju morkt sa tidigt..
IDAG regnar det. har vantat in i det langsta har att slappa ut djuren,men nu star de dar och ser miserable ut i leran.. antingen far det frysa eller sa flyttar jag. har haft nog med lera nu..
Piraja, ma battre, det tar ungefar 4 veckor att bli av med flunsan...
och alla andra, som vanligt skoj att lasa om vardagen hos folk, tant kamel och hennes puckeldjur, jag skrattar varje gang...och sag till make att marsvin forokar sig som kaniner.. och kostar massor.. lol.. tank bara pa den special bestallda rockarden du maste ha.. ohhh $$$ susar ut genom fonstret..

sager tant kat som nu skall ata sparrissoppa med knackebrod och ost.. mums mat nar det ar ackligt ute..

Här är oxå förkylt. Jag och sambon är inne på vecka 2 nu med bihåleinflammation och hosta. när man vaknar är man helt tät och mår blä tills man rensat med en flaska nässpray.
Skulle ridit lite med dottern på Trullan, men jag orkar bara inte. Det är grått och fuktigt ute, så man blir trött när man kollar ut.
Får vänta tills imorgon.

Här är det frostigt vitt överallt, lite disigt så det blir troligen snö framåt eftermiddag/kväll...åtminstone hoppas jag det.

Maken serverade ärtsoppa och knäckebröd. Lagom käk när man känner sig så här. Blir lite grönt te sen med ingefära i...det rensar upp rätt bra...

KL

Här har jag legat sedan i söndags... snacka om att bli totalt däckad... feber, stelhet, muskelvärk, halsflussont i halsen och nackstel.... hur jävla risig som helst...idag är 1:a dagen som jag orkar vara vaken ända sen i morse...men kraft till att göra nått existerar inte...:cry:

Jisses, vi faller lite till mans här :o ... Krya på er alla och så jobbar jag själv också på den saken så är vi snart igång igen :)

Hur kan alla i samma tråd bli sjuka?
Är det datorvirus?:confused:

Men va i alla glödheta små :devil: är de här:confused:

Hela " Tant-maffian " liggande snorande o kraxande o magsjuka:confused:

Vad har ni gjort ??? Alla kan väl inte ha syndat så vådligt samtidigt. eller

Gubbtjyvar studsar ur sänghalmen med ett glatt vrålande tjohoo kl 6 .

Varit full rulle medvestslös hela dagen , Ädle springaren var på ett galant humör o långturen gick på ett jehu.

En mugg kaffe med en skvätt mjölk o sen iväg o hämta 20 l linfröolja o en stooor Pizza på hemvägen ,

NÄÄ Tanter nu får ni ta o krya på er , så här kan vi ju inte ha det:)

Kan ju inte fara runt o serva med näsdukar o dunk med Torpets Special i halva sverige heller :)

blir liksom lite ensammet här ju utan er :cry:

Ja jisses...men var lugn, vi tanter tar allt på en gång sen är vi stålkvinnor resten av året ;)

ahhh ni kör efter mottot " en för allla , alla för en " :laugh:

Ojojoj, vad det var ynkligt här då?! Krya på er allihop, och efter de kurer ni fått tips om ska det nog gå bra:D

Jag har varit lite "nysig" idag, men jag tror att det är nån liten allergireaktion, kanske på äpplet jag åt till mellanmål i förmiddags. Tål ju egentligen inte äpplen, men svenska brukar funka, så jag chansade eftersom jag blev så sugen. Jaja, det får bli clementiner i fortsättningen. Det är ju också gott.

Sommarkatter, ja. Vi har fått en ny familjemedlem, som sonen tog med hem när han var på ett bygge. Och den lilla ynkliga saken sov i hans tröja hela dagen och ville inte gå iväg. Då tog han hem den. Så nu kanske det sitter nån och saknar den lilla sötisen, men de gick faktiskt runt i området och frågade vems den var. Inget napp. Så nu bor hon hos oss. Gammeltantkatterna gillar inte henne nåt vidare dock.

Håller med dig Kat om kastrering, gärna på honkatterna också, om man inte vill ha kattungar. Som alltid får ju tjejerna problemet;)

I kväll blir det hoppträning, med dottern i sadeln:)

klart vi alla ar sjuka pa en gang, da ar det gjort och over med.. och ja, det sprids sig genom traden karind. lol..
herr gubbe, jag ser inga problem med du lanar en av vara kvastar (den med turbo) och swishar runt med torpets special.... da far vi ju chans att smitta dig ocksa ..ehehe (insatt devil). en for alla alla for en och du ar ocksa del av den har tantmaffian.. Nej skamt asido, hoppas du slipper den har forkylningen/flunsan, de sista 4 veckorna har varit pyton men nu ar jag fisk i alla fall... ok frisk for nu..

till alla som ar sjuka/haller pa att bli/nasan frisk igen: det tar tid, allt man kan gora ar ligga och vila sa mkt som mojligt, inte gora mer an nodvandigt och ta fevernedsattande.. Dricka mkt, ata lite men nyttiga saker, och ha massor av toilet papper med papperskorg bredvid sangen
Det gar over men man kanner sig ju totalt miserable nar man ligger dar.. sa ett stort KRYA PA ER till alla sjuklingarn...

mutter mutter de är till att krav märker jag:mad: Tror du jag har tid o fara omkring som en tok med Naturmedicin till alla sjuklingar:o

J aja får väl masa mig ner o öka trycket på sibburatorn , så får vi se

jobb bara mer jobb o ännu mer jobb mmutter mutter :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 474
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka