”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Inte är du konstig...jag är helt med dig. Älskar hösten, i regn som i solsken :D ...

Idag har det inte blivit så mycket "häst"...dom har fått mat och vatten, typ. Jag är förkyld, har ont i halsen och det behövde lindras så vi drog till Birsta och shoppade loss lite...en 42" Plasma-tv och en ny tvättmaskin:o ...inte blev jag friskare men det känns iallafall lite kul :D ...att man sen får leva på vatten och bröd till nästa lön är nåt man får stå ut med, eller nåt...:crazy:

Å vad jag gillar den här tråden:) Alla får vi vara som vi är. Gilla höst, sommar, vinter, fjordingar o fullblod, hoppa eller skogsmulla.

Säger som i det där barnprogrammet "Gjuppkjam!!!"

shoppade loss lite...en 42" Plasma-tv och en ny tvättmaskin:o ...inte blev jag friskare men det känns iallafall lite kul :D ..

Inte på kredit väl:eek: Då kan man hamna i Lyxfällan!!! (OBS se andra trådar om detta ämne...)

Nej för tusan:eek: ...kontant, så klart! Våga riskera att hamna i Lyxfällans klor, då säljer dom ju hästarna:crazy:

42 tum:o hade de inte varit bättre och köpt glasögon:)

tvättmaskin du har ju ån o tvättbräda vet jag , mycket billigare, :laugh:

ska testa de här receptet nästa gång jag är förkyld om si så där 15 år :laugh:

ja visst är den härlig:love: allt är tillåtet o handlar om stort o smått ,som ett enda stort kafferep med goda vänner:laugh: småputtrigt

Ni som är intelligenta o med er tid :)

vet ni någon bra arbetsförmedling för hembiträden:) Ser mig omkring o inser att en dylik ett par veckor vore på sin plats .

Inga särskilda krav förutom ett , hon skall vara dövstum:angel:

Nää får nog leta reda på dammsugaren o ta en dans med en tror jag.

städa är tråkigt :mad:

42 tum:o hade de inte varit bättre och köpt glasögon:)

tvättmaskin du har ju ån o tvättbräda vet jag , mycket billigare, :laugh:

ska testa de här receptet nästa gång jag är förkyld om si så där 15 år :laugh:

Nja...det var dags för ny tv då den gamla inte kunde hålla bilden riktigt stadig och gamla tvättmaskinen drällde vatten över hela badrumsgolvet så inköpen var av nöd tvunget...Maken siktade på en 56":eek: men där la jag in ett veto så det blev en 42" :cool: ... bra priser nu också:idea:

56 :o då fick jag ställa den i stallet ju:) kör iväg han till optikern

gubbtjyv som har en gammal 21 tum o hoppas den pajjar någon gång :o

Hade en radiokille här och förhörde mig om hur långt ifrån man bör sitta när man har en 56"...minst 6 meter, var hans svar. Så långt är inte vårt tv-rum:grin:...maken fick ge sig, men det satt hårt åt:cool:

Var du glad om du har en tv som tuffar på, även om den är liten. Inte ofta man glor så mycket att det egentligen är nödvändigt med något märkvärdigt...när man har annat för sig, menar jag...som häst och sånt:angel:.

Jo visserligen men är ju kul med lite nytt med:) Fast pengarna rullar ju ändå , just nu hjälper jag bilmekken med att bli miljonär:o

Har ju 2 bilar och nu verkar de som de avlöser varandra på verkstaden. :)

Bilar ska man tanka o köra , punkt .

Till hästarna går de bra o handla o betala för , märkligt :)

ja ja man får inget med sig i graven i alla fall

och jag vagrar att betala svenska staten 200 eller sa per manad for att kunna titta pa de dar 4el5 usla kanalerna som inte har ngt vettig alls.. utom nyheter forstas.. och en och annan naturprogram kanske.. sa jag ar utan lada, blev erbjuden en tjocktv som var nastan (1 ar gammal) ny nar jag bodde i karlskoga, men sa nej tack.. och folk i allmanhet tycker det ar konstigt jag inte har telly nar jag bor har alena i skogen.. manga undrar vad jag sysslar med.. haha
dock for de som behover/kanner att det ar del av livet, woohoo for ny telly. 42 skulle vara nog stort.. och tvattmaskin ar ngt som man bara maste ha..speciellt nar backen ar full och det inte gar att komma ner dit..

inte mkt blev gjort, petra var har och jag kokade vafflor till oss, jag at 3 hon at 8 lol.. tosabiten hade glomt att ata frukost och sa inget nar hon kom lol.. men gor garna sana saker for henne,
nu skall jag lagga in ved och lagga mig. mar funky och har ramlat nagra ggr idag, INTE bra.. men maste ut och ge natti ho och stanga av ljus.. natti yalls

Jag hade inte tv under många år på 80-talet. Och visst var det många som tyckte det var konstigt. Men nu så...

Sov gott, och var rädd om dig!

Natti natti.

Det där med TV, har man datorn går det ju att se rätt mycket program via webben. SVT kör en hel del dokumentärer, till exempel naturfilmer. Great! (Toppen när sonen är sjuk och behöver sysselsättas)

Jag har siktat in mej på en 42 "are till jul. Vi har så långt till tv:n att jag blev tvungen att köpa läsglasögon för att se nåt.

Idag har dagen runnit iväg. Var och köpte muck boots, och de är såå sköna och varma. Ska tydligen hålla värmen med tunna strumpor till -18.

Sen åkte vi hem och fikade.
Efter det tog jag och sambon barnfritt och åkte till Max och svullade hamburgare, åkte till Karlsson och köpte såna där mjuka tråg med handtag, som hästarna ska äta sitt hö i hagen utan att få i sig en massa jord. Lasse blev rädd för den och Trullan hällde ut den direkt.

Sen blev det storhandling på citygross där jag köpte 3 st hjärtformade adventsljusstakar till sambons suckande. Jag är en julpyntsnörd.
Nu har vi kommit hem och mockat och lite tv , sen ska hästarna in.

Imorgon ska vi rida på dan, sen hämta dottern vid tåget.

*KL

Jah har tillbringat några timmar idag på årets första julmarknad:o Lite tidigt men har blivit tradition så....

Men efter det hann jag med dagens lektion som var hoppning, jag kan ju säga att både jag och Caramelle var både trötta och svettiga efter. Men jag blir så stolt över henne, hon jobbar på som jag vet inte vad:laugh:

Vi tränade enkelhinder (av lite brädor upplagt på hinkar och halmbal) följt av en vattenmatta (tillverkad av dubbelvikt presenning) samt studs (tillverkad av halmbalar två i bredd på högkant) och hon hoppade allt :p Men hon gillar "naturhinder";)

Nu är det lite tv som gäller, samt sömnad på lapptäcket som barnbarn nummer två skall få, har en månad på mig sedan måste det vara färdigt:crazy: Så får väl ligga i:angel:

Åhh va misit me gjuppkjam :D Visst har vi de bra här i våran lilla tråd! Just det här att man kan skriva om allt och ingenting utan att nån stör sej på det är skönt tycker jag.

Här har det inte heller blivit ens en liten klapp på pållarna i dag och dom ser väldigt förvånade ut när jag kommer springandes och kastar åt dom lite mat och fyller på vattentunnan och sen springer jag vidare men nu är flytten avklarad så i morron ska jag vara med kusarna heeeela dan! Måste få några bajskottar att skicka iväg till kolla masken och eftersom vi har lösdrift så blir det till att sitta skitvakt i morron :rofl: Då ska jag passa på att borsta och fixa med dom tills dom är less på mej!!

Nu ska jag kika på teven, Tomas Di Leva är väl en underbart skön människa, honom gillar jag.

Tittar också på Tomas Di Leva, han är skön. Tycker det är ett mysigt program, även förra veckan.

KL

Hohojaja...så, en ny dag å Tant Cizma vaknar före fan..jättekul....eller så inte:grin:

Jaja, idag ska Herr Kamel få en ny framsko å är vädergudarna på min sida blir det uppehåll från detta mixmax-väder så pass så jag hinner ta en tur...

Har ju som sett fram emot denna höstlovsvecka och planerat in massor av ridning och kvalitets-tid....

Iaf, jag var ju som lite grinig igår... främst på Kamel, både för att han är en massiv skitnisse men även trampar av sig dojjor i tid och otid... Så, då satt jag å gorma efter mockningen, muttrade och svor, nämnde väl nog så högt min lilla B-plan..ni vet, den om marsvin å undulater:grin: och maken har trots diverse bullerljud sin parabol riktigt välinställd:cool: Han hoppar upp, svungar iväg ett "JA, Äntligen.. Jag skriver annonsen:banana:" och tittar på mig med förväntansfulla ögon...sen inser han det galna i påståendet...och sjunker ihop med besvikna ögon:cry: och säger "Det var inte seriöst VA?!?"

Stackars, stackars make... jag såg ljuset formligen släckas i ögonen.... Hihihi... kan ju säga att han ganska snabbt vinklade om sin parabol och fick på kort tid väldigt dålig hörsel.....:rofl:

Söt är han...som en sockertopp....tur han kommer tillbaka på banan ganska kvickt...:love:
Men, han kastade iväg en snabbreplik om hur otroligt billigt det skulle kunna vara om jag verkligen ändrade inriktning på mitt djurliv... :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 473
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka