”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Ta de lite lungt för bövelen:o du är ju halv invalid o sjukskriven ju:)

sätt dig på en stol o var arbetsledare , de har de på alla större ställen:laugh:

Nja, att sitta stilla och vara arbetsledare skulle göra mej folkilsken. Jag är inte den typen som sitter och tittar på men jag gör bara det jag kan och orkar med :angel:. Det är ju så in i norden svårt att inte ta i för mycket när det är så himelens mycket att göra men jag tror att morrondagen blir lite lugnare för i morron kommer fler som kan hjälpa till.

Ja, här på blåsiga, regniga västkusten kanske man skulle behöva en var 25:e år ungefär:crazy: Har inte letat innan, men de säger att den här vintern ska bli ännu värre än förra:eek: Granngården, sa du? Annars är det det de säljer som ridoveraller här och kan ta dubbelt betalt;)

Kolla HÄR ...inte farligt dyrt, nej :D

Engångsoverallen var snygg :) fanns även matchande tossor om man inte vill skita ner stigbyglarna.

Men den för 500 var ju helt ok.
Nästan så man får åka och prova .

jo och den finns i min storlek ocksa.. 500 bucks ar inte farligt..OM den nu ar sa varm som folk sager.. skall kunna rora mig i den annars kan jag stanna i m90, falt. framfor allt skall jag kunna ta mig upp pa pallen fran pallen utan att skrevet gar i bitar... ge mig feedback ni som har en pls..

MEN sa ar problemet, det finns ingen JULA har, tror narmaste ar i antingen Orebro eller Uddevalla..oh well, far val ta mig en tur till gamla pappa och sen aka till orebro.. jag maste ju ha ngt varmt...
tack for tipset.. nu ar det tillbaka till sangen sa jag kan ta mig upp tidigt...nattis igen

Jag köpte en liknande för många år sen. Tog en lite större storlek då jag är väldigt långbent. Den har hängt med ända sen dess. Ok, reflexerna börjar väl bli lite matta nu men den håller värmen och är fortfarande hel efter alla ridturer den varit med om...tror jag köpte den 1996 :o

Appropå overaller - jag tycker att de är väldigt otympliga. Har haft några stycken, men ratat efter hand.

Om någon hittar en som är varm och lätt så låt mig veta. Jag hade en skidoverall (tunn/lätt OCH varm i hiskeliga färger!) som funkade bra - men nu blir det tvådelat.

Senast ändrad:

Har också overaller på vintern... Perfekt att bara slinka in i den och så ut i stallet. Men vacker är man inte ... det kan ingen påstå...:D

Idag är det äntligen lördag. Jag har redan bestämt att jag skall lata mig idag.

Igår när jag äntligen kom hem från jobbet var det redan mörkt. Trots detta drog jag på mig joggingkläderna och stack ut på en runda... I mörkret kunde det bara sluta på ett sätt..... Jepp...... jag snubblade naturligtvis och stöp som en fura...

Fallet blev tungt och med tanke på hur min kropp känns och ser ut i dag så borde fallet nästa kunnat avläsas på richterskalan... Blåmärken på axel, överarmen , höften och låret... nackspärren from hell ... och en svullen och öm fot... Men jag tror att alla skelettdelar är hela.... :angel:

Idag latar jag mig och ägnar mig åt självömkan.... I morgon är det dags att släppa taxarna igen... då hinner jag inte med sånt.....

maste fraga om taxarna.. ar de normal storlek eller dvarg eller mini storlek? jag hade en "undersized, miniature" rod liten hane, Cocobear som var helt underbar. Lilla shiten bet folk i anklarna lol.. men alskade sin gosekanin som var dubbelt sa stor som han. Tyvarr hade han problem, var fodd i en s.k puppymill och fick avliva honom nar han var 5. Och har nu en langtan efter en ny wienerdoggie men sa lange jag har katt blir det inget. Vi far se i nasta liv vad som hander...
Du far garna satt bilder pa "korvarna" nar du har tid...de ar ju helt skona...

Ingenting nytt har, skall arbeta med Mirrimouse idag, sa lange det inte regnar. Vantar pa Petra hasttjej att komma, kanske det blir en tur pa bullen, vi far se hur dagen utvecklas.
Tant syster, ajaj om foten, vila, hoglage och tradolan sa mar du jattebra i morgon ..
Tant Kamel, sorj inte, kan du sla pa en tappsko? I alla fall nog sa ni kan fara ut i roliga skogen en liten stund?
Tant Ponny, sag annons om Flinga ledig for foder, ridbar och allt.. vill du jag skall sanda dig detaljer??
Alla ha en bra lordag..

Ja. Skicka annons. Man vet ju aldrig.... :)
Förresten så är även ponnytanten uppväxt med taxar... När maken går i pension (det är ett tag till) planneras vovve igen! :)

Hmm, anar minnsann en liten busgosse här bland alla tanter!!! ;)

Idag hade jag sovmorgon från hästarna, väninnan tog hand om idag. Ganska skönt...men nu har jag ABSTINENS!!!! Det är jag som har morgonutsläpp i vanliga fall. Får be maken binda fast mig...

Susanne.

Ang. din sadel, är den ny och lite stel? Om fendrarna inte är vridna åt rätt håll så är väldigt obekvämt. När du hänger upp sadeln så kan du vrida stigbyglarna utåt och sedan sätta en kort bräda emellan. När sadeln hänger så ska du ha brädan under sadeln. Annars kan du snurra fendrarna runt ett kvastskaft, besvärligt dock att plocka av fendrarna från sadeln.

Kanske du redan gjort detta, ber om ursäkt i så fall.

Susanne.

Appropå overaller - jag tycker att de är väldigt otympliga. Har haft några stycken, men ratat efter hand.

Om någon hittar en som är varm och lätt så låt mig veta. Jag hade en skidoverall (tunn/lätt OCH varm i hiskeliga färger!) som funkade bra - men nu blir det tvådelat.

Kan ju inte påstå att min overall är direkt smidig men det är underordnat när det gäller att hålla sig varm på skogsturerna ;) ... Den har också varit suverän när jag varit instruktör (omkskolning av travare) när jag stått i kalla ridhus. Väldigt enkelt också när man ska ut, bara att ha understället på och sen hoppa in i overallen och ge sig av, liksom :D. Tung är den inte dock. Nu är det en mycket gammal modell men den har varit guld värd!!!:bow:

Taxarna är normaltaxar.... i alla fall storleksmässigt... :D
Taxbilder på beställning....

Jaktgillets Brno... alias Bruno även kallad Brunte och mattes favorit.
19236037.jpg

Jaktgillets Browning... alias Busan
14770613.jpg

Hela ligan på en bild.... Bruno och Busan med mamma Ina i bakgrunden.
29194609.jpg

*Katten bland hermelinerna* i förgrunden är nu mer så här stor...
30484120.jpg

Karelsk björnhud till rasen.... *Läxa* hon används endast till jakt på vildsvin hos oss....

Kolla HÄR ...inte farligt dyrt, nej :D

God morgon! Haft sovmorgon, det är skönt! Jag är en riktig kvällsmänniska, så att ha hästar är faktiskt en riktigt uppoffring, när man måste upp varenda morgon. Men det får det vara värt:)

Ang overall, så om det bara är vanlig arbetsoverall som menas, så duger min från Blaklader. Jag trodde kanske skoteroverall var exceptionellt bra, men om man kan köpa på Jula, så duger nog min gamla;)

Idag har dottern hand om hästen, maken är i Milano, så jag har en mycket lugn dag framför mig. Jag ska vattna blommorna, tar nog minst 7 minuter. Kanske tar en promenad. Slänger i en maskin tvätt. Om jag orkar.

Åhhh förlåt Tajger, tänkte inte på att vintern inte ser likadan ut i hela landet :o men det måste väl ändå finnas nån som säljer skotrar neröver oxå?!

och förlåt Syrran för att jag skrattade när jag läste om ditt fall i mörkret men du gav en sån målande beskrivning så jag "såg" hela händelsen framför mej :o

Ponnytant, slå till och skaffa dej en underbar flinga!!

Taxar, det har jag oxå växt upp med :love:

Gråmulet och lite duggregn här. Ska väl fara till flyttlägret strax och styra upp lite så det blir klart nångång :laugh:

Ha en skön lördag!

Alltså Syrran. Såna dumheter, jogga i mörkret. *Skakar på huvudet*. Jogga över huvud taget. Damer i vår ålder ska röra sig med värdighet. En lugn promenad är melodin, då slår man inte sig så mycket;)

Hoppas det inte var så farligt och att du snart känner dig pigg igen

Men kära söta vilka fina taxametrar :love: Ja den Karelska var oxå fin :love:. Hahaha, min häst heter Ina :D

Jag åker till Milano på måndag............ har inget att göra på kvällen, så jag kan ju ta en date med din make? :) Skojar! Förresten är det till Bergamo jag åker (bara jobb, ingen kuligt semester eller så, men jag kommer säkert att äta gott ngn kväll!).

Syrran. Blev VARM när jag såg taxarna! Lyckliga du!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 472
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka