”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Tack för gratulationerna alla gulliga människor här! Just nu håller jag på att längta ihjäl mig efter att få träffa den lilla ärtan. Den nyblivna lilla familjen håller nog som bäst på att ta sig hem från Ackis nu. Jag har fått en bild med vikt och längd (3580 gram, 50 centimeter)i ett mms. Ska snart in till staden och köpa ett litet paket till lilla nykomlingen :love:

Klart att jag inte blev arg :) Här är alla så goa och underbara, det kan inte finnas en bättre tråd på hela Buke! Kram till er allihop!!

Så fin! Ja, de får komma hem snabbt nu för tiden. På gott och ont, ibland. Man känner sig som en dinosaurie när man berättar hur det var när jag fick första barnet 1979:crazy:

KL*

Ja, då blev det äntligen en liten ridtur idag :)

Sambon hade fullt upp med att "mocka" med de små , fast det blev stökigare än innan.
Så tyvärr inga ridkort, men som vanligt så slänger jag in några kort efter ridningen ändå :)

Nya sadeln är skön, men ovan och jag inbillar mej att ena stiglädret är längre än den andra och tycker att det skaver på ena foten. Kanske bara ovana.

Trullan var på trotshumör, men jag fick ut henne på åkern ett par varv, och upp för backen till huset, och ut på vägen.
Sen fick de små trava lite på henne. Man tror de ska bli lite rädda, , hon är ju väldigt skumpig men de skriker : - Hoppla! Hoppla!

Hoppas på några längre turer i helgen med sambon. Behöver komma ut och få tillbaka självförtroendet igen.

31803167.jpg

31803168.jpg

Så underbar! :love: Jag har skickat länken till min dotter.

Har precis kommit in från en liten ridtur jag med. Mörkret lägger sig fort här! Det är friskt i luften med nederbörd hotande...och marken är stenhård så det blev till att ta det varligt i backarna. Höll oss i skogen och sen lite dressyr på täkten. Rödhättan blev svettig så nu går hon med täcke på sig...högst ovanligt när det gäller mig men när kvällskylan sänker sig så vill jag att hon ska vara varm och skön.

Ja, här är det mörkt 17.30 nu :(
Nästan det värsta med vintern när det gäller ridningen.

Vi ska ha hyfsat väder i 10 dagar framåt med plusgrader och sol , så hoppas på många ridturer :)

Nu blir det grillad kyckling, pommes frites och tzatziki :d
Ikväll är sonen ute på krogen och firar sitt jobb, bonussonen hos kompis och sambon jobbar. Bonusdottern plus kompis , och småskruttarna är hemma, så ovanligt att bara laga middag för en "normal" familj , var längesen.

Senast ändrad:

Jag hoppas det blir snö för då blir det ju lite ljusare:p

KL

Blev ridhuset idag igen. Men pålle var lite okoncentrerad idag, det sprang folk i dörren hela tiden. Jag gav upp och red hem...:devil:

Kan ju börja undra hur mycket mer regn det ska komma, damerna har verkligen spabad i hagen. Väninnans vita häst är inte vit längre...

Snö:eek: Här har de varit plus 11 o strålande sol idag , red i t shirt o en skjorta:)

Vill du ha snö , se till att den håller sig norrr om Dalälven tack:laugh:

Äh inte gnälla nu :) du har ju ridhus , vi Bush raiders använder inte sådan utan kör med regnställ o glatt humör:laugh:

ta de inte så allvarligt , de är kul med hästar o rida ju :angel:

Det är inte så att du sitter annorlunda i den här sadeln ? jag tyckte som du et tag men la ett vattenpass på sadeln i våg och mätte stiglädren o de var lika långa , då återstod ju bara jag o kollade o jo jag satt lite snett, av någon anledning.

Rättade till sitsen o sen var de okey. Bara en tanke :laugh:

Ja, och gärna fullmåne på det :)
Jaaaa, det blir ju hur ljust som helst då!!! Vem behöver ridhus och lyse då??? *Låt Snön Komma* :D
Snö:eek: Här har de varit plus 11 o strålande sol idag , red i t shirt o en skjorta:)

Vill du ha snö , se till att den håller sig norrr om Dalälven tack:laugh:

Ja, inte ska vi dela med oss av den vita varan, no no! Ni kan ha blasket så behåller vi snön, kall och fräsch ;)

Måste erkänna att jag var lite blödig efter dagens ridtur eftersom jag tog på Rödhättan det fleecefodrade täcket. Hon var lite svettig och jag kunde inte med berått mod låta henne vara ute i kylan då... *Plötsligt Händer Det*-liksom:o

Grattis :D

barnbarn är underbara:love: Man får ju skämma bort dem mer när man inte har dem hela tiden :laugh:

Rider oftast i paddocken bakom stallet men där kan man ha tävling i vem som kan kana längst i leran!!!
Annars rider vi gärna ut, har fina ridvägar här och skog som det finns bra ridstigar i. Så idag gnäller jag liiiiiite bara!!!;)

Susanne.

Blött nä nä här har inte kommit en droppe på jag vet inte när:) dammar nästan ju:o

Det är inte att vara blödig de är att se till att musklerna håller sig spänstiga o mjuka.

Blöt o kyla / blåst är ingen höjdare för varma muskler , de stelnar väldigt så de ser jag som god omvårdnad.

Skall ju användas med förnuft som allting annat självklart.:)

När kommer de någon rapport på Raketen då , nyfiken ju:laugh:

Förstod de :laugh: tänkte bara trigga dig lite , vi Bush raiders är ju inte bortskämda med ridhus o paddockar o dylikt, vi har ju bara skog o skogsvägar .

Även om de skulle vara skönt ibland så egentligen är jag bara lite avis på dig som har allt de där inom så nära håll:laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 471
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka