”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Åh, barnbarn! Spännande! Jo tack, knäna känns bra! Vi hade nog en jäkla tur, för han blev inte ens svullen.

Men nu har vi precis haft dagens dramatik:eek: Tjejen i stallet kom inspringande och sa att Tage hade rullat sig och fastnat mot väggen. Jag sprang också ner till stallet och där ligger han, som en felvänd sköldpadda. Det har hänt med en ponny här tidigare, men hon var ju lite lättare att dra runt. Maken är i Italien, så jag ringde min fantastiske granne som genast kom och lade ett rep runt ena bak, drog lite så pålle kunde sparka sig loss. Då fastnade han med skon i fönstergallret och drog av sig skon. (han hade ju tappat en innan idag, så nu har vi inga bakskor alls:( )

Jaja, katten klättrar i gardinerna och äter upp räkningarna. Det är spännande att ha djur:crazy:

Oh shiiit fy tusan :eek: n u hade ni alla gudarna på eran sida. Min fasa om min drummel skulle rulla fast och sedan turen ni hade att bara en sko gick och inga senor eller ligament .

Nu har han väl gjort slut på all otur pållen hoppas jag

Nu är jag ju inte religiös men fasen vet om jag inte tänt ett ljus o tackat de högre makterna i alla fall.

Katternas hyss är ju bara roliga men de här , tack o lov att allt gick bra :banana::banana:

Ja, en riktig klanthäst har jag:crazy: Jag håller tummarna att skon åkte lätt så han inte dragit sönder nåt. Han ska ju skos på måndag, och det är två veckor över tiden, så den satt nog inte så hårt. Hoppas jag,
Ja, jag får nog tacka högre makter idag...

Ha, jag är snabbast, läste precis på Facebook att det blev en Evelinn!!!

Åh en ny liten eventuell ryttarinna och vilket förtjusande namn , så fint:banana::banana:

Då får vi nästan korka upp ett par flaskor av rödvinet som är lagrat längst ner i källaren och skåla för ett nytt framgångsrikt liv i alla bemärkelser.

grattis till o välkommen Evelinna

turen var väl mitt i alltihopa att skon var lös o dålig, hade nog gått bärre om han varit relativt nyskodd.

nu får vi hoppas att de inte blirr något tredje klanteri , tala allvar med klantskallen:)

Hallå nu får du ta ett snack med honom så där får han inte hålla på,får väl tänka liite på mattes nerver

Nja, han tappade ju den första bakskon i hagen igår, kan inte det få vara den andra grejen, och detta den tredje, så det räcker nu?!

Och Pinto, jag ska säga till honom på skarpen!

Men vilken tur att det inte blev ngt med knäna,såren såg ju inte roliga ut

Kl.

Men jösses va jag är trötter! Har varit till Uppsala och tagit bort stygnen i handen. Trodde att det var några stycken bara men det visade sej vara 29 stygn, det har läkt kanonfint. Fast stygnen som jag har på höften skulle sitta till nästa vecka så då får jag gå till våran sjuksyrra vi har på jobbet och höra om hon kan ta dom. Kändes ju liiite jobbigt att åka 40 mil bara för att ta ur stygnen men men, jag får träffa läkaren Ursula den 23 november för då är det dax igen för ett besök.

Hann bara hem och byta skor och sen var det dax att åka och hjälpa sonen och hans sambo att börja flytta. Dom har köpt ett jättefint gammalt hus i grannbyn så vi har lite att stå i dom närmaste dagarna.

McMarco: Åhhhh va härligt att få snosa bebisdoft, såg att det blev ett litet flickebarn :love: Grattis grattis! Är det första barnbarnet?

Ja, en riktig klanthäst har jag:crazy: Jag håller tummarna att skon åkte lätt så han inte dragit sönder nåt. Han ska ju skos på måndag, och det är två veckor över tiden, så den satt nog inte så hårt. Hoppas jag,
Ja, jag får nog tacka högre makter idag...

Han är säkert inte klantig!
Bara hans sätt att säga, att nu får hovis komma!:idea::D

Men fy vad otäckt Tajger :eek: Och vilken tur att inte det blev värre än en tappad sko! Usch, man får ju rysningar över sånt där!

Hej Suss, hoppas du inte blev arg för att jag kom med din nyhet...

Men JÄTTEGRATTIS till nya barnbarnet! Hoppas alla mår bra! Kram:love:

ja de är nästan oförsvarligt men mormor var väl bland de rosa molnen:laugh:

det var inte lite stygn de usch . Men är de så bra o hålla på o flytta med de skadorna :confused:

ja jag är pjåskig men är ju karl för bövelen:)

KL

GRATTIS till lillbebban... så härligt att få bli mormor..:D

Iaf, jag tog mig aldrig ut igår:o När jag till sist blev redo att bege mig hade det redan börjat mörkna så då uteslutade jag det hela:o Skäms på jag....:o

MEN, idag bär det iväg... Har inte alls lika mkt att pyssla på med idag så nu kommer tiden finnas...:laugh:

solen skiner,, sort of.. pallar skall ut i leran hade jag tankt. dock har massor att gora i huset som jag vill ta reda pa NU, sa vi skall se om det blir ngn bullefarande idag..
men det finns ju weekend ocksa..
preparationer har borjat for nya stallet har. mina "inneboxar" dar mirri och zibbers bor kommer att goras om till ryktspilta och parkering for da volvo. och ho forrad. istallet far jag en 4 stall barn, stallen ar lite mindre an vad jag har nu (3x3 blir de) men stora nog. Behaller utestallarna som reserv dock.. sa skall mata och figurera ut hur mkt grus och sand jag skall ha, och kostnad och sen var jag kan hyra tampers och annat smatt och gott. sjalva arbetet borjar inte forrann i var men man maste borja ngnstans.. Till hosten star det allt klart hoppas jag..
Det blir kallstall men det ar ok ocksa.. battre an att sta ute i vatan som jag gor nu eller star i boxen..
Petra hasttjej kom och hogg 7 pasar med ved till mig ocksa i gar, nu kan jag elda igen, nar det blir kallt lol.. Och i morgon kommer 30cubic med firewood. Skall forhoppningsvis racka over hela vintern, laddar upp lite extra just om det blir sa smallkallt som de sager..
Hovis kommer nasta vecka for trim all around x4 (bulle valdemar ar gjord redan) sa det blir val lite mer ut i naturen har..ha en bra dag alla

Solen skiner, blå himmel :)
Sambon hemma till 13.00 och är nu ute och tar in hästarna åt mej.
Så idag blir det ridning :)

Grattis till barnbarnet McMarco :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 471
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat