”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

En sorgens och bedrövelsens dag :cry: Idag upptäckte vi att min Ädle Springare inte är någon Cowbiys häst , :eek:

Han är skotträdd kraken. Var ute på en skrittrunda i lugn o ro i de soliga vädret i skogen och plötsligt small de två skott , lät som rätt nära o då var de slut på lugnet :o

Shiiit nu sket ju de sig så va ska vi hitta på nu då :angel:

Å jag som såg oss spränga fram i vild galopp över vidderna :rofl:

Bommullstussar i öronen.... :D

Eller skicka ner honom hit för lite skottträning.... Vi kan öva lerduveskytte brevid hagen... det har vi gjor förr...

n ä nä inget fusk inte :laugh: skottträning vore kanske något :idea: får höra ,med gubbarna härikringfast då får väl kraken krupp eller bryter benet ,
inte lätt de där när man är en krake så stor man är :laugh:

lerduveskytte är en nöjsam sysselsättning fast svårt

Du får ta hästen till High Chaparall eller själv köpa en pistol så du kan rida runt och skjuta.:D

ajaj, ja du gubbe det ar bara att satta igang traningen.. du vet var mina unga kom fran, hade inte sett eller hort en shotgun i hela sitt liv.. och nu bor jag ju PA skjutbanan nastan.. varje lordag mellan 9 och 12 later det.. plus just nu ar det skjutning fran alla hall och kanter.. de har vant sig.. kanske en reaktion men valdigt liten san.. sa traning traning traning. du kan kanske tom spela in och sen spela upp for adle kraken.. med jamna mellanrum.. kom ihag "how to bombproof your horse" boken?? tydligen finns den pa svenska nu, om jag kan hitta den annars far du val den engelska varianten...
hoppas ni hade en trevlig galopp genom skogen i alla fall.. och den adle kraken inte hade krupp...

Jobbigt att släpa vatten...Tänkte på att komma upp, kan du inte bygga (eller få hjälp att bygga) en enkel ramp så du slipper klättra på pallar? Då kan du ju bara gå upp med hästen bredvid på marken och sen komma på i lagom höjd.

Jag har ridit dressyrträning idag för ny tränare. Var en jättebra känsla, fick gå på pålle mycket mer framåt, vi (båda:o) har en tendens att hamna i ett bekväm-läge, och sen sitta och lulla runt. Och sen tycker jag att han tappar bjudning när jag försöker göra nån rörelse...Nu fick jag ett helt annat tryck i honom, kändes bra! Men vi fick jobba:crazy:

oh det ar inget problem att klattra pa Bekvam Pall. Det var steget fran pallen till hasten (aka Pallen) som var skrammande..Men DET har jag kommit over nu. Annu behover jag inte en ramp, men den dagen kommer nog ocksa, forhoppningsvis inte snart.
Nej jag har fear nu att rida ut sjalv, OM ngt skulle handa och jag blir liggandes i skogen.. yep mobilen ar alltid med, men i alla fall. Algarna springer har fortfarande, jakten ar inte over annu sa det blir val nagra veckor till. MEN jag skall komma over det har med. Och allt detta fran en som olydigt barn brukade smyga ut i stallet och rida i grimma och skaft i pyjamas pa sommarnatter barbacka pa pappas stora ((och MKT forbjudna) 172cm palle.. Undrar om jag skall beratta det for honom tro?? hehe

Ok, jag fick uppfattningen om ett rangligt berg med flera pallar:) Men det kanske var pållar:angel: Du kommer nog ut snart ska du se. Du verkar ju väldigt bra kompis med dina hästar, så de följer dig säkert ut i skogen också.

Men visst, jakten får man ju vara försiktig med. Just nu rider jag bara de vägar som är i utkanten av skogen, och jag har reflexväst på mig. Inget och leka med, det där, en del jägare skjuter ju liiite fel, har man hört...

Idag skulle pålle hopptränat med dottern, men hon har feber:( Blev så sugen på att hoppa in och iaf ta uppvärmning och lite låga hinder, men jag måste jobba. Jag skulle kunna ordna med ersättare, men då kostar träningen förlorad arbetsinkomst 800+träning 250=1050 kr:crazy: Dyrt nöje.

KL

Gomorgon gänget:D

Här laddas det inför en dag i schtaaden..... men först ska vi för bi en sjukgymnast å ta bort lillskruttans gips:banana: ska bli så nice...

Hade ju tänkt mig en sväng på Kamel men tror inte riktigt att tiden kommer räcka, får ta det imorgon istället... Kan ju för övrigt berätta att Herr Kamel var mkt tam igår vid intaget:eek:... tror vår lilla debatt rört om rejält i skallebasen hos han:cool:

I övrigt önskar jag er alla en underbar dag, jobba inte ihjäl er och rid säkert...=)

Inget bullande har idag, det osregnar.. och jag tycker inte om att vara vat.. inte heller bullen.. sa pallar ar inne och ater ho.. en del har det bra (?). jag tvattar istallet och eldar for fulla muggar, inte ar det kallt, men att halla raheten borta ifran huset..
hoppas andra har det battre...

Vi har ganska bra väder, men ska få lite regn mot kvällen.

Mina hästar skulle bli tokiga om jag skulle ha dem inne på dan.
Jag tar in dem ett par timmar om det regnar hela dan och är rått, men de rotar runt i boxarna efter nån timme och vill ut igen.
De kommer och vill in på kvällen, men på har de varit ute sen 5 på morgonen oxå.

JA, jag kan ju garantera att Kamel hade börjat möblera om i stallet om han fått lov att stå inne mer än vad nöden behöver... :eek: HAn drar sig inte för att leka "Demoleringsproffs" och man kan tro han jobbar på ackord:eek:

Här har jag precis landat hemmavid efter en lyckad dag i staden... Gipset är borta och höet är hemma, hade ju tänkt mig en ridtur men är alldeles för trött för det... Tar det imorgon istället under fullt dagsljus:p

KL

Var i ridhuset idag, tränade på att kontraställa på volt, samt från jog till galopp utan tempoökning. Både häst och jag var svettiga sedan!

Tog sedan in hästarna, riktigt skitväder här. Var tvungen att tvätta Zifras täcke, ett tunt regntäcke, hon hade besökt spa-avdelningen i hagen. Hon kunde ju ha tagit av sig det innan...:D

Susanne.

Grattis till att gipset är borta,är så bökigt att ha ett sånt:)
Här har det vräkt ner hela dan och dessutom blåst halv orkan:mad:
Skippade ridningen,vilket damerna var nöjda med,de vill inte vara ute när det är sånt här väder.Mkt bättre att va i boxen och mysa,tror nog att de är bortskämda:o

Fusk vill oxå ha ett ridhus när det är sånt här väder.
Aha en riktig genomkörare för både häst och ryttare:)

Uppvärmningen till ridhuset är en 400 meter lång backe!! Jo, det är lite lyx att ha så nära till ridhus, alldeles nybyggt. Verkligen jättefint! Fullstort och ljust. Vi var där helt själva, riktigt härligt!

Susanne.

En perfekt uppvärmning och avskrittning.
Oh vad härligt att kunna koncentrera sej på sin ridning utan att behöva ha koll på andra ekipage

Hörru gubbtjyv!

Kanske ska du rida med bubbelgum och smälla med tuggummit? Det gör jag å min pålle brukar lätta lite i början, men lugnar sig allt eftersom.

Värt att pröva! Eller som ett helkuligt fruntimmer gjorde en gång - hon tog med sig en knallpulverpistol och skottränade jycken med frasen:
"Go ahead - maka my day - punk!" (En av mina favvorepliker)

Nu va vi inte riktigt snälla mot lilla jag :laugh: Har de inte rodeo redan på High Chaparall . Fast vi skulle kanske bli en attraktion , åtminstone en gång :rofl:

Vilken syn Ädle Springaen i vild galopp med mig klamrande fast för glatta livet tjoande och vilt slkjutande , jo jag tackar jag :eek:

Ska jag ha bubbelgummet under akterkastellet då för säkrare sits eller :laugh: blir en himla massa tugggumi de , nog för jag är stor i truten men de är varning för kramp i käken. :o

God kväll i hällregnet:cool:

Varit i Umeå en vända på studiebesök. Åkte tidigt igår morse och återkom på eftermiddan idag. Helt slut:o...Igårkväll var det dock väldigt trevlig på en krog med tv där vi åt middag och spanade på hockeymatchen HV71-Modo. Helt otippat när det gäller mig, helt klart men attan vad trevligt det var :D ...

I morgon går studiebesökandet vidare men då bara halvdag så jag hinner med pållarna också :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 471
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Valet i USA
  • Kalla hamburgare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat