”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Tro mig, vi har långt kvar till fullärd häst och ryttare!! Då ska vi slå världen med häpnad:devil::devil::devil:!!!
Ääääh, tror jag....:p:angel:

Susanne.

Funderar...hur man kan bygga en sådan klocka...nä, hoppar det och köper en digital klocka som man kan ställa larm på.

Btw: tänker byta namnet i avataren, vad ska man ta, tycker ni? Hästens namn var jag inne på. Kom gärna med förslag.

Susanne.

KL
Just klivit av jobbet. Snu ska det hoppas i ridbrallorna och ösas lite hästskit.:rofl:

Kan man byta användarnamn, måste man inte göra ny isåfall?
Om det var det du menade ?

Idag skiner solen, blå himmel, det är frostigt och kallt , men fint.....och Trullan har tappat en sko....
Jaja, då kan han likaväl slå på bak när han ändå är här. Med denna kylan lär det ju komma snö innan nästa skoning.

Nästa vecka är det höstlov, och jag har barnvakt hemma så då SKA det ridas så mkt som möjligt.

Hmm, jo, så var det nog, läger neeeeer det, nu blev det för jobbigt!!!!

Susanne.

Haha!
Jag skulle gärna byta namn oxå, men tror inte det funkar..

Jag är inte den typen som gräver ner mej för lite motgångar utan jag spottar i näven och tar nya tag :D. Det blir som det blir och jag kan bara göra det bästa av det. Men jösses va less jag är på att va gipsad! Önska att det vore 25 november i dag i stället, för då vore det 3 dagar kvar med gipset :)

Måste fråga va´du har gjort med armen! Har du ramlat av?????

KL
Just klivit av jobbet. Snu ska det hoppas i ridbrallorna och ösas lite hästskit.:rofl:

AVUNDSJUK!!!! En underbar dag här - solen öser ner och luften är härligt klar. Jag sitter på kontoret :( Ska försöka hinna ut till pälsängeln idag. Blev så inspirerad igår - en kentaurupplevelse!

Hå hå ja ja. Om jag "stämplar in" nu och börjar vara lite produktiv kanske jag kan komma iväg lite tidigare. Go!

*vinkar*

Det går fint att byta om man har en bra anledning och bjuder Gunnar på kaffe och bulle:D
(eller åtminstonde kontaktar honom och ber snällt)

Japp, jag har ramlat av. Drog inte åt sadelgjorden tillräckligt så när jag skulle provsitta min oinridna 3 åring så damp jag i backen och slog sönder handleden. Observera att jag blev inte avkastad utan det var helt och hållet mitt eget fel :mad:.

Har iaf gått gipsad sen 1 september och när gipset skulle tas av den 30 så såg dom att det var totalhaveri i handleden så jag har varit till Uppsala och opererat den så nu är det bara att vänta och se hur pass illa det blir.

En alldeles underbart härlig dag här med och nu ska jag bege mej upp på höskullen och försöka få fram en halmboll som står halvvägs under höbalarna. Det är dax att halma upp lösdriften igen åt kusarna. Jag hoppas verkligen att bonden vi köper halm av har så det räcker åt oss hela vintern.

KL

Sådär ja, har landat hemma vid datorn efter en tur till Roliga Skogen med Kamel, Skorpan och Theresa...

Vädret var underbart, hade kunnat rida i flera timmar till men jag och Kamel var väl inte direkt överens, så mesta tiden gick ut på att reda ut eventuella frågetecken om vem som EGENTLIGEN bestämde:eek:

MEN, i slutänden så gick det bra, linjerna blev åter tydliga för Herr Kamel men både han å jag är ganska slut i skallen...förhoppningsvis kan vi ägna oss fullständigt åt nöje imorgon istället för att traggla trista "regler":cool:

Japp, jag har ramlat av. Drog inte åt sadelgjorden tillräckligt så när jag skulle provsitta min oinridna 3 åring så damp jag i backen och slog sönder handleden. Observera att jag blev inte avkastad utan det var helt och hållet mitt eget fel :mad:.

Har iaf gått gipsad sen 1 september och när gipset skulle tas av den 30 så såg dom att det var totalhaveri i handleden så jag har varit till Uppsala och opererat den så nu är det bara att vänta och se hur pass illa det blir.

Eftersom jag själv ramlat av med bla hjärnskakning som följd har jag blivit lite nojig på ridolyckor. Men nu känner jag mig pigg igen så nu ska jag snart börja rida igen.

Ja jag ska upp på hästryggen så fort handen tillåter det men då blir det på gamla trygga Arvid, en 18 årig nordis. Min Ina får allt vänta :angel:.

Vad har du gjort i handleden Har s'kert st[tt i tr[den, men det har jag missat!
Jag stelopererade min nu i maj, i Uppsala av Dr Vinnars.

Min dator 'r lite kn'pp, jag har kommit [t n[n knapp s[ jag kan inte skriva ordentligt och vissa tecekn g[r ej heller...

Nja, jag fick handleden ihopsnickrad med benbitar från höftkammen och skruvar och plattor av doktorerna (dom hette Ursula och Johanna efternamnen har jag glömt) Ska bli ytterligare en op innan det är klart, dom ska fixa ligamentet mellan radius och ulna som är helt förstört.

gawd brimmis, later som en lang tid for dig.. jag slog ju sonder (finns inget annat ord) vanster tumme och hand forra october, har fortfarande ont i det och nu ar det artros dar ocksa.. en annan anledning att inte bo i det har pos climate.
hoppas du far ordning pa tassen, det ar pyton att vara enhandad.. och ja, jag ar ju vansterhant sa det var extra roligt att lara sig anvanda hoger tass...

inga nyheter pa torpet.. ville rida men ja jag vet inte vad jag skall kalla det, ar "radd" att sitta upp och bege mig ut sjalv. aven om jag kan ringa folk och saga att jag ger mig ut. For ngn anledning ar det tryggare nar ngn ar hemma.. Men jag arbetar pa det ocksa.. jag har i alla fall stallt olika pallar vid pallen och legat pa/kravlat mig up pa etc sa tror jag har kommit over "hjalp jag skall upp pa pallen ocksa fran pallen" syndromet. Skall forsoka fa granne att komma hit i morgon sa jag kan ta en tur, det ar bara dendar forsta gangen ni vet..
har fortfarande vatten att slapa till stallet, slangen fros och inget vatten daruppe.. 10liters dunkar ar utmarkt.. och skottkarra.. lol.. ha en bra kvall alla

Jobbigt att släpa vatten...Tänkte på att komma upp, kan du inte bygga (eller få hjälp att bygga) en enkel ramp så du slipper klättra på pallar? Då kan du ju bara gå upp med hästen bredvid på marken och sen komma på i lagom höjd.

Jag har ridit dressyrträning idag för ny tränare. Var en jättebra känsla, fick gå på pålle mycket mer framåt, vi (båda:o) har en tendens att hamna i ett bekväm-läge, och sen sitta och lulla runt. Och sen tycker jag att han tappar bjudning när jag försöker göra nån rörelse...Nu fick jag ett helt annat tryck i honom, kändes bra! Men vi fick jobba:crazy:

Men visst känns det bra efteråt när man fått en ordentlig genomkörare?:)
Sitter själv nu o pustar efter stallet,pust ridit 2 och hållt på lite med unghästen.
Kollar på klockan och vill inte åka o jobba:cry:

Slinker in...

Jesus vad ni skriver människor... Jag har fullt sjåå att läsa ikapp ...:D

I dag har jag påbörjat ett nytt träningskapitel. Loppan skall lära sig att stå själv i stallet medan jag jobbar med Bäcka på ridbanan.... Kan meddela att det inte var populärt.. Hon återupptog boxväggsklättringen genast...

Ett tag härjade hon så pass att jag trodde hon skulle komma utfarande till oss på ridbanan. :eek:

Men så plötsligt blev det knäpp tyst i stallet... Jag tänkte för mitt stilla sinne att - "nu dog hon"!!! - "Nu bröt hon säkert nacken eller nått"!!!

Avlutade övningarna på ridbanan lite hastigt och slank in i stallet igen. Där inne stod den lilla Loppan och käkade hö i godan ro... Hon hade väl kommit på att - "visst ja!! det gick ju inte att klättra över de där väggarna".....:D

Alltså kommer den träningen att fortsätta.... Nu kan jag äntligen återuppta inkörningsprojektet med treåringen....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 471
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Cykla på Rügen?
  • Era bästa smaksättningar...
  • Hudvårdstråden 2

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat