”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Nej, jag menade att 30 mil var väl ingenting för McMarco, när man kan åka ner från Falun, som är ännu längre. Jag har 8 mil;)

Vi kanske ska byta gren- tanken är ju att hon ska bli reininghäst. Men både hon och jag var nöjda efteråt. Hästen tyckte det var så roligt så hon ville fortsätta men det ska ju vara kul nästa gång också.

Susanne.

Jistanes glömma så där får du aldrig göra igen,kan ju gå käpprätt åt skogen

Måste erkänna att jag heller aldrig varit där:o
Blivit avskräckt när jag hört kompisar som fått köa i timmar för att ens komma in:crazy:

Om jag ska dit kollar jag alltid köbarometern på nätet först, men så har jag ju knappt en timme dit. Är det för mycket kö åker jag hem igen, så kul är det inte...Har inte stått i kö på många år.

Äsch, man ska vara där innan öppningsdax då går det fort att komma in.

Tajger, jag kollade på hitta.se och vi har visst 50 mil dit! Så du kan va lycklig du med dina 8 mil :D

Lovar!!!!:crazy::)

oki ja jag har ju betydligt längre och tur är väl det kanske.Hmm vet ju bara hur mkt pengar som ryker när man går på Göteborg horse show:o

Huh då måste man ju gå upp mitt i natten:crazy:
Hur är det med armen förresten?

Det blev en bra dag idag!! Nej, har inte ridit :o

Men 19-årige sonen har fått sitt första jobb! Han var där och pratade i fredags och fick besked idag. Börjar på onsdag. De gör dekaler till vägskyltar och ska jobba i Västerås varannan vecka 8 månader framöver. Blir nog kul för honom.
Jobbet ligger 20 min hemifrån. Är ganska lyxigt när man bor i liten håla att slippa åka längre.

Sen ringde 17-åriga dottern från Gbg och sa att hon kommer på lördag! Hon har ju höstlov.
Henne har jag inte sett på 6 månader. Hon bor ju med kille och pluggar, så det ska bli så kul! Lasse, sambons häst har ju varit hennes favorit, så lite ridning hoppas jag på :)

Vi kanske ska byta gren- tanken är ju att hon ska bli reininghäst. Men både hon och jag var nöjda efteråt. Hästen tyckte det var så roligt så hon ville fortsätta men det ska ju vara kul nästa gång också.

Susanne.
Man kan ju starta olika grenar! Inte dåligt med en allround! Det ena uteslutar ju inte det andra.

Låter som en bra dag! Alltid kul när det går bra för barnen. Och kul att se dem när de inte är så nära hemmet längre.

Jodå, det är väl rätt okej med armen, fast jag får världens kramp i fingrarna när jag rör dom. Dessto jävligare är det i höften där dom tog ben för att laga handleden med, där gör det riktigt ont :cry:. Ska tillbaka till Uppsala på torsdag och ta ur styngn och få nytt gips. Antar väl att jag får träffa kirurgen som op så jag får fråga lite om hur det blir i framtiden. Det jag vet nu är att det var så rasigt i handleden så den blir aldrig bra igen, men hur illa det blir vet väl ingen än.

Vilken otur att det blev så illa:( Men vi får hoppas att det inte ska fortsätta göra ont iaf, även om det blir minskad styrka.

KL

Hej hopp allihopa...Jag tog mig faktiskt ut en sväng men det hann bli mörkt...å jag gillar inte mörka skogar så vi vände å bönade om sällskap:o vilket vi sedemera fick:love: Iaf, var skönt när vi väl kom oss iväg:p

Ullared förblir nog bara en dröm för Tant Cizma...Här i Norrland får vi nöja oss med Willys och Ica-Maxi:D å postorder:angel:

Kul å läsa om eran dag, roligt att så många ändå tatt sig iväg med pållarna....

Lobell Roligt för sonen att få nått å dona med och vad härligt det blir när du får hem dottern... Jag har ju inte kommit så långt ännu så mina har lämnat boet och som det ser ut nu längtar jag faktiskt till det emellanåt:o men men, det lär ju säkert kännas den dagen det blir aktuellt... lär nog inte dröja så himla länge till eftersom dom är 18, 17, 16 å 15... fast, då har jag ju småtöserna som blir hemma yttligare ett tag till:D

Visst är det skönt när ungarna får jobb! Mina båda jäntor har fått timvikariat, den ena på Synsam och den andra på Dollar Store och de känns jätteskönt att dom fått in en stortå nånstans. Det är en liten bit på väg iaf.

Och jag förstår att det ska bli kul att träffa jäntan din! Herre gud, 6 månader är ju en hel evighet :eek:

När äldsta grabben gav sej iväg ( på min födelsedag, grrr) då grina jag som en liten unge. När det var dax för jäntan så gick det lite lättare och när andra grabben drog så frågade jag om jag fick hjälpa till med packningen. Nu har vi börjat förbereda minstingen (19 år) på att det börjar bli dax att ta se sej om efter nånstans att bo :D.

Det ska bli sååååå skönt när det bara blir jag och gubben och alla djuren här hemma :angel:. Tänk, vi får göra vad vi vill utan att ta hänsyn till nån unge som är hungrig eller som behöver rena kläder eller som okuperar toan i tid och otid.

Nej, var sak har sin tid!

:love::love: Vilken sköning du är käre vän....

När det var dax för jäntan så gick det lite lättare och när andra grabben drog så frågade jag om jag fick hjälpa till med packningen.

Hur underbart som helst....:love::love: Tror faktiskt jag också kommer hjälpa till å packa... köra och vinka...:D för ibland är man less att vara mamma:laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 470
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat