”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Nackspärr brukar jag också få ibland, det är otrevligt. Jag brukar ta till tunga artilleriet på en gång; Voltarengel, Ibumetin och varma vetekudden. Plus lite Tycka-synd-om-sig-själv och gott te, då brukar jag må bättre :)
Med liniment, panocod och halsduk klarade jag mig igenom dagen.
Imorgon tror jag att jag behöver vila, så jag är pigg på jobbet på tisdag.

Håller med gubbtjuv - det hade varit jättekul att vara med! Tycker sån't är kul. Vi var förresten hos Ellen Ofstad förra helgen. På tal om kommunikation och sån't........ Fast då var det annan clinic (Perry Wood).

Ser att du bor i Laholm. Mitt smultronställe där är Lögnäs Gård! Know it?
Kurset gick bra! Jag har också varit på Perri wood clinic. Då så det ut såhär:

Jag har aldrig varit på Lögnäs Gård, jag har bara sett deras reklam.
Jag bor ju på andra sidan Knäred, så det är motsatt sida av kommunen.

Ähhh va fasen , var de hästbrist :eek: Man kan tydligen få folk till vad som helst , betala för att kravla omkring i dammet:laugh:

Tant o gubb Os kommer o ta halva sommaren o genomföra , blir många udda grenar .:rofl::rofl:

Får genomföra den i djupa skogen så vi inte generar de seriösa ryttarna för mycket :laugh:

Njaa det är kanske bäst att inte säga det,hon kanske aldrig förlåter dej;)

Samma här ,skulle en annan börja hoppa i vattenpölarna så skulle nog någon ringa efter de med vita rockar för att låsa in en:laugh:
Shit! Då skulle du aldrig tillåta att jag gick fritt omkring.:p
Vad konstigt är det med att hoppa i vattenpölar?:confused:

Det är då sannerligen inte så glamoröst med hästar. Och så kallas det lyxsport. Var är lyxen sånna här dagar :confused:
Den största lyx av alla är att äga en häst! Detta stora, starka djur som varje dag bär dig på sin rygg ut i naturen, vart du än vill lyder den din minsta förfrågan. Vist är det det häftigaste som finns att låta sig transportera av en levande varelse på det vis. Hästen jobbar gärna allt den orkar för dig och gnäggar glad så snart den ser dig. Vi får massor av frisk luft och motion varje dag.
Jag kan inte komma på något som är mera lyxigt!

Håller med dig fast nu har ju min Ädle springare sina åsikter om de där med att göra som husse vill vid minsta vink:laugh:

Fast de har väl mer med husse o göra än Springaren misstänker jag:o

Njaa! I häst/människa värden är det alltid den mest vettiga som bestämmer.:p
Några är ledare av natur, andra får lära sig.
Sen finns det dom som accepterar att hästen bestämmer.
Det är som ett äktenskap, det är inte viktigt om det är frun eller mannen som bestämmer, det viktiga är att man trivs ihop och att man accepterar och tar hänsyn till varandra.
Den som bestämmer gör det självklart med hänsyn till den andra.
Det klarar en dominant häst, då kan vi väl också.

Jag var faktiskt just där! Open Mind Clinic - right?

aha hmm vi kompromissar men så är vi ju inte vettiga någon av oss , kanske funkar därför :laugh: nåväl vi har kul o trivs

Ser att vi var på samma ställe. Sökte på bilden och hittade denna som du också tagit (?). Jag och dotter syns till vanster :) Minns att det var skönt att sitta i skuggan för det var j-a varmt! Härliga dagar!
22319626.jpg

Ja, det är "Open mind", jag var med och arrangerade det.
Jag ser inte vem du är på bildet, annars hade jag säkert känt igen dig.:)

KL

Godmorgon allihopa...Här har Tant Cizma vart vaken och påklädd sedan 06.00:eek: Det hör inte till vanligheterna och inget jag är stolt över:cool: Måste vara nått rejält som slagit slint på jag:crazy:

Men, iaf, idag blir det en förmiddagstur med Kamel efter mockningen, tänkte passa på innan ungarna kommer hem å hittar på massa konstigheter...:rofl: Det är ju inte ofta jag rider ut helt själv med Kamel men emellanåt är det ganska härligt... bara han å jag å skogen...:love:

Härligt och vara uppe så tidigt :cool:
Hoppas du kommer iväg på en tur.

Här är faktiskt sol och blå himmel , så idag har jag inget att skylla på :)
Fast måste vänta tills de stora barnen kommer hem från skolan.

Ja, det är "Open mind", jag var med och arrangerade det.
Jag ser inte vem du är på bildet, annars hade jag säkert känt igen dig.:)

Ingen av oss deltog med häst - så du hade nog (säkert) inte känt igen mig.

Det var bland det bästa vi varit på! Vi åkte mest dit för att dottern ville se Borba och jag ville se John Moore & Leslie Desmond. Perry W hade vi inte sett live. Han är fantastisk. Maken är inte superintresserad av just ridning - men han spenderade mycket tid vid paddocken. När han (PW) sedan skulle komma till Kungälv anslöt sig dottern och han har varit där ett par ggr/år.

Jag har i efterhand träffat många som var på OMC och har kontakt med några jag träffade på plats. "Clinc-världen" - är inte jättestor.

KL
... bara han å jag å skogen...:love:

Låter underbart för kontorsråttan (som har fikapaus). Lektionsridning ikväll ser jag fram emot! Kul att träffa de andra tanterna också! Vi har en behagligt låg ambitionsnivå i gruppen. Alla rider för kul och det är mycket skratt.

tant kat ar somnig, var uppe och hostade halva natten och har aterigen en slang av forkylning.. grrr jag blir aldrig av med det har verkar det som.. men hastar maste ata sa det ar strax frukost (sen sadan) och hohamtning pa schedule idag. Sen forstas hugga ved och ta in, tvatta, stada, ja allt som skall goras..
Petra kommer i eftermiddag sa skall ta mig ut pa Bullen en stund hoppas jag. Kompis var har och sa han borjar se lite extra "bullformad" ut, men jag kan ju inte svalta stackarn lol..
Sol har ocksa, men minusgrader sa.... ja vi far se vad det blir under dagen.. pallarna har har sa ingen risk for frysande djur.. ha en bra dag...

*kl*
Idag har jag varit ute med vita tjocka ponnyn! Det var längen sedan sist - som vanligt.:cool:
Var uppe med tuppen, ut med hästar, mocka 4 boxar, skicka 2 barn till skolan och sen in med ponnyn, fusk borsta :angel: lite och upp i sadeln.
Här har frusit på i natt, men uppe på skogsvägarna var det inte så hårt, så vi tog några rejäla galopper uppför backarna innan vi skritta hemåt igen. Var ute i 35 minuter så det var ingen lång tur. Men gott för själen att släppa på i galopp så gruset spruta :banana:
Nu ska jag iväg o jobba några timmar innan det är dax för yngsta dottern att gå till ridskolan.
Hur orkar man med allt egentligen? Stressa stressa stressa,,,,, men vad gör man inte för att få ha sina hästar :love:
Fast innomhus har jag gett upp för längen sedan, min mor nästan gråter varje gång hon kommer på besök och får hoppa över ridskor och vojlockar i hallen :D

Ha en underbar dag allihopa!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 470
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka