”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Mja nu är du nära skamvrån :laugh: jisses du är snäll du , inte hade jag åkt så långt för lite grädde no way. , men så är jag ju inte så snäll som du heller.

okey du slipper slamvrån om du på heder o samvete rapporterar om din Fina Herr Kamel ritt efter maten.:laugh:

Hm, undrar om det inte var Ciizma själv som var sugen på våfflor med sylt och grädde, och därför offrade sig och åkte iväg :)

Tur att affären är stängd,vill ju oxå ha våfflor med grädde.

Säkert vädret som gör dem pigga,är det ngn som vill ha lite energi.Trodde i min enfald att äldre tanter ska ta det lugnt när man tar ut dem:o
O inte nog med det ,här har det regnat konstant i 2 dar,brrr

Samma här ,skulle en annan börja hoppa i vattenpölarna så skulle nog någon ringa efter de med vita rockar för att låsa in en:laugh:

Fast lite sugen blir man ibland, när ingen ser:D

Sitter här nu och skitig inifrån och ut. Skottat ihop den sista torven och lagt in i Kellys box. Den hade hunnit torka så det dammade som skam. Har väl fått torvlunga nu :crazy: Snyter hela torvbitar ur näsan.

Sen var det då det här med lera. Geggiga hagar= geggiga hästar= geggig insläppare. Blev fin efter att ha klaffsat runt i leran, tagit av leriga täcken och brottats med lerig fölis. Hösten är verkligen här. Och med den Lera, gegga, blöta och kyla :mad:

Fölis var jättehalt så det fick bli ett samtal till ägaren för rapport.

Det är då sannerligen inte så glamoröst med hästar. Och så kallas det lyxsport. Var är lyxen sånna här dagar :confused:

Aj då lät inget vidare med fölis.
Jodå visst är det lyx med hästar,tänk alla som betalar dyrt för lerinpackningar.Det får vi gratis ju:D

Näee vi tvåbenta "tanter" ska inte vara lugna men gärna de fyrbenta;)

Aha på så sätt,ser det framför mej när du hoppar i pölarna i smyg o sen skyller på att pållen stänkt ner dej:angel:

Mja nu är du nära skamvrån :laugh: jisses du är snäll du , inte hade jag åkt så långt för lite grädde no way. , men så är jag ju inte så snäll som du heller.

okey du slipper slamvrån om du på heder o samvete rapporterar om din Fina Herr Kamel ritt efter maten.:laugh:

:o Det bidde ingen.... hamnade i våffelkoma:cry: F'låt...men IMORGON... då ska jag iväg redan på morgonen.... :angel:

joo berätta allt måste inte röra hästar bara ju:laugh:

Jag gissar på att du jagat tax :o rådjur först sedan tax sedan lagom ilsken syrra :angel:

Nästan rätt... så när som på att jag inte var ilsken det minsta...;)
Taxen gjorde ju det den skulle.... Att jag sen inte kan placera mig rätt är ju mitt fel... Hur som helst... efter en timmes drev ropade jag in taxen.... Han var ju lagom mör då och kom direkt...

I kväll har jag donat med pållarna lite. De har fått stå åt sidan några dagar eftersom chefen bröt benet i torsdags morse... Jag har i och med det fått dubbelt arbete... Mina arbetsuppgifter och hans dito.... Var till och med in och jobbade några timmar igår :cool:

I kväll grävde jag fram ett bröstsele som är lite bättre kvalité än det jag haft innan... Det andra var lånat så det har jag fått lämna åter. Mitt bröstsele har varit för stort tidigare. Men kallblodsdonnan har vuxit i det rätt skapligt nu. Fick göra några nya hål i bukgjorden bara... så nu kan vi återuppta tömkörningen. Hon har fått snart en månads vila från det arbetet och jag tror att det gjort henne gott...

Den lilla Loppan får lämna återbud till sin gren i OS... Hon har slutat att klättra på boxväggarna nu... I stället ägnar hon sig frenetiskt åt att döda mathinken :D

Nåja det är en sån där mjuk historia som tål tuffa tag... så hon kan väl få roa sig med det ... Mindre risk för skador på henne i alla fall.

Vi får se om hon återupptar väggklättrandet när hon skall börja stå själv i stallet en stund medan jag jobbar kallblodsdamen. Är trots allt inte så orolig. Hon är klipsk den lilla och jag tror hon kommer att lära sig snabbt att vi kommer tillbaka efter en stund.

Idag har vi haft klubbtävling i dressyr - med fullblodet. LC blev en katastrof eftersom stallets mycket brunstiga märr stod och skrek utanför ridhusdörren och pållen fick fullständigt spel. Vi hann visa en rad bocksprång och kosparkar och poängen blev därefter:( Sen harvade vi runt ute i hällregn och 2 plusgrader en timme till LB - som jag bara anmält till för att pållen skulle få komma in en gång till på banan för att titta på domaren (maken körde hem den skrikande märren och lugnet lägrade sig). LB kändes faktiskt mycket lugnare. Hade nog kunnat plocka i hop hästen lite mer men hade fått nog av bocksprång och nöjde mig med en lite längre form. Den sista rundan kände jag mig ganska nöjd med. Lite hopp om livet...

Det är då sannerligen inte så glamoröst med hästar. Och så kallas det lyxsport. Var är lyxen sånna här dagar :confused:

Du, den lyxen å glamouren har jag också undrat över, för si inte känner jag mig då lyxig och glamourös när jag vare sig skottar skit, spån eller sitter komplett Rödfuxfärgad över hela jaget efter en duving med Kamels rasande sommarpäls:eek:

att det gjort henne gott...
Den lilla Loppan får lämna återbud till sin gren i OS... Hon har slutat att klättra på boxväggarna nu... I stället ägnar hon sig frenetiskt åt att döda mathinken :D

MEN, du kan ju anmäla henne i fölisklass "Mathinksdiscus" Kamel ska gå i veteranklassen i den grenen:angel:

Hm, undrar om det inte var Ciizma själv som var sugen på våfflor med sylt och grädde, och därför offrade sig och åkte iväg :)

Nu ska du inte vara sån söta Lobell...:grin: Jag offrade mig enbart för min familjs skull:angel:

Oj... fanns den grenen med i programmet...:D
Då är hon självskriven.... Eller någon annan gren där ponnybus ingår....:angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 470
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka