”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Kl.

Go fm allihopa! Vaknade upp till en underbart härlig dag, solen skiner och det är några minusgrader ute. Alla har fått i sej sin frukost, både tvåbenta och fyrbenta. När jag tittade ut i morse fick jag se att övertråden på hagen hängde lös och ledig men hästarna stog vid höbingen och mumsade, phuu! Så det var bara att gå ut och laga. Dom blev mäkta intresserade när vi höll på att laga så dom hade säkert inte sett att den var trasig innan.

Vi har haft "begränsad fri tillgång" igång i 2 veckor nu och ta mej tusan om inte Ina blivit smalare! Ska ta och mäta henne i dag få se hur mycket som försvunnit, för hon har blivit smalare det ser man med blotta ögat.

Nej nu är det dax att ruska i gång på dököttet och sätta fart om det ska bli nåt gjort i dag.

Ha en skön dag!

Hej alla glada Tanter o Gubbe!

Var en sväng till Gekås igår, köpte vinterkläder till barnen. Zifra fick en del också, likaså chihuahuavalpen. Trodde inte att det skulle vara så fullt av folk da´n före löning och dessutom söndag, ska aldrig åka dit igen på det sättet!!!

Trötta ungar och en grinig gubbe, nä, fy tusan!

Skulle ha ridit i ridhuset i går em men fick ett blodsockerfall i stallet (diabetes) och som tur var kom stallägaren i rätt tid och han fick springa ut i min bil för att hämta druvsocker och min blodsockermätare. Värdet var som lägst 2,6 mmol/l. Jag skrämde nog honom, han ville ringa maken och ambulans men det behövdes aldrig. Kan säga att jag var väldigt glad att han hittade mig. Hade slarvat med maten och åt frukost kl 06, sedan inget under dagen i Ullared, känner ingen hunger tack vare att jag har gjort GBP. Sedan åkte jag direkt till stallet. Ska aldrig mer göra så. Stallägaren kom och kollade mig flera gånger under tiden som jag var i stallet, skulle ta in pållarna för natten.

Jag är honom evigt tacksam.:love:

Susanne.

Ingen av oss deltog med häst - så du hade nog (säkert) inte känt igen mig.

Det var bland det bästa vi varit på! Vi åkte mest dit för att dottern ville se Borba och jag ville se John Moore & Leslie Desmond. Perry W hade vi inte sett live. Han är fantastisk. Maken är inte superintresserad av just ridning - men han spenderade mycket tid vid paddocken. När han (PW) sedan skulle komma till Kungälv anslöt sig dottern och han har varit där ett par ggr/år.

Jag har i efterhand träffat många som var på OMC och har kontakt med några jag träffade på plats. "Clinc-världen" - är inte jättestor.
Jag har även varit på Julio Borba clinic i Kungälv innan han kom hit, så vi har kanske träffats där!:idea:
Kanske inte.:p

Vilken otur! Bra att du klarade dig och att du fick hjälp i tid.
Du får rida idag istället, nu är vädret också mycket bättre.

Du får inte slarva så med maten... :eek: skämmes på dig, men vilken tur att du har en snabbfotad stallägare som dessutom bry sig... alla är tyvärr inte så:crazy:

Yrrol: Det där med gråtande mödrar vet jag nästan allt om... inte nog med att jag fyllt mitt hus med ungar, hundar, katter, å hästar, jag är dessutom en av de lataste som går på denna jord:eek: Hatar det mesta av hushållsarbete och kan verkligen inte finna något nöje i handarbete:crazy: Så min mor är egentligen förkrossad:eek: och skyller det på gener från fadernet....:cool: (eller så ÄR jag en bortbyting):grin:

Iaf, mockningen är gjord för dagen, nu är det bara lite påfyllning på kaffekontot och lunch sen blir det Kamelskump...:love:

Men inte slarva med maten, för att shoppa :eek::D

Åh, jag vill åka till Ullared !!
Finns ingen här att åka med och gubben vågar jag inte lura ner. Han tycker det är jobbigt nog att åka och storhandla i Nyköping :)

När jag bodde i Gbg åkte jag dit 2 ggr när ungarna var små, och de borde ju ha 10-dubblat storleken på affären sen 93 :d

Får väl spara ihop lite pengar först, har precis betalat räkningar och det såg... tomt ut :cry:

Ja, idag är det ridning på listan. Blev riktigt rädd igår, ska sköta mig hädanefter. Vill inte skrämma stallägaren igen.

Susanne.

Skäms- ska inte slarva mer...

Jag kan nog inte ha bättre stallägare. Hans fru är lika bra, dessutom lärare i mina barns skola och har haft mina större barn när de gick i denna skola också.

Susanne.

Ullared är riktigt stoooooort nu!! Finns kartor nu att titta på, så att man kan hitta lättare.

Får ta med mig något lättare att äta nästa gång, kan ju inte och framför allt, gillar inte korv i bröd, som man kan köpa utanför. Finns fik inne på Gekås men det kan jag inte heller äta, innehåller för mycket socker. Det är sådana där automater med plastat käk, smakar urk.

Man lär så länge man lever har jag hört...

Susanne.

Glömde...
...mitt konto är också tomt nu...

Susanne.

Hoppsan. Vilken himla tur att stallägaren kom in så precis. Du får skaffa dig en mat- och sovklocka á la Skalman eller något, så att du inte glömemr bort att äta på det där viset!!!

Gekås har jag aldrig varit till. TV-programmen har gjort mig jättenyfiken och jag bearbetar min motvillige make att vi ska åka dit. Lyckas jag inte tar jag nog och bilar ner själv rätt som det är :)

Va, har du aldrig varit i Ullared?:eek: Åker flera gånger om året , handlar hästtäcken och liiite kläder. Företrädesvis ridbyxor och liknande;) Handdukar, underkläder, lite nya glas, strumpor, ja, allt utom plastpåsar och bakplåtspapper...:crazy:

Sonen gick i sjuan när han tog ledigt från skolan en fredag, lockade med sig två kompisar och tog bussen till Gekås! Han kom hem med ett tiopack strumpor, lite elektronikprylar och godis och chips:D

Jag har ju en liiiiiten aning längre att åka än du ;) 30 mil extra eller så. Men åker jag dit ska jag banne mig köpa BÅDE bakplåtspapper och plastpåsar, det hör väl till. Liksom. Eller??

Usch vad otäckt, tur att allt gick bra för dig.
Den är inte att leka med, den där diabetesen...
Har en kollega på jobbet som varit ganska illa däran några gånger så jag fått hjälpa till. Otäck upplevelse.

Hoppas du fick en härlig ridtur idag istället.:)

Hmm, undrar om Skalman har en över...

Susanne.

Hej!

Ridturen idag var väldigt bra, hon känns så rörlig nu när hennes låsning har släppt. Idag har vi övat på att jogga och sedan rulla över i galopp utan öka farten. Svårt, men efter en stund gick det.

Vill bara säga tack till alla er go´a tanter och gubbar för att ni bryr er och att ni peppar en om man blir dålig eller sjuk. Märks att det är mogna människor i denna tråd.

Bästa tråden på Buke!!!!

Susanne.

Jag har bekanta som åker ner från Falun. 30 mil, pytt;) Bussar från Norge och Tyskland...

Och Dijej - tur att det gick bra, var rädd om dig!

Jag har varit ute en liten sväng och bara rastat pållen lite. I morgon har vi dressyrträning för en känd (i hela Halland, och lite till iaf) dressyrdomare. Jag har aldrig ridit för henne, bara skrivit protokoll, så det är lite spännande/nervöst/pirrigt;)

Senast ändrad:

Så bra du är! :bow: Det är ju en jättesvår övning!
Om du startar pleasure är jag säker på att alla rider runt dig när det blir lope!
Du kommer att vinna!

JAAAAAAAAA, hon har gått ner i vikt :bump: Ingen stor förändring men ändock en förändring! Fast det visste jag ju, har ju sett det med blotta ögat men jag blev ändå så glad när det syntes på måttbandet oxå :laugh:

Menar du att det bara är 30 mil till Ullared från Falun??!! Jag bor 7 mil väster om Falun och vi har runt 45 mil till Ullared härifrån :p Det tar sina modiga 5-6 timmar att åka så man åker på natten så man är nere till 8 när dom öppnar, sen handlar man och på em far man hemåt igen och är hemma på kvällskröken. Lite drygt men det går :D Hur långt har du dit?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 470
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar
  • Uppdateringstråd #2