”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Sol ???? orättvist här är de jämnt blygrått , visserligen uppehåll men de hotas med regn eller blötsnö ,

Blir till att kasta sig ut innan de blir allt för jäkligt . :(

Nackspärr brukar jag också få ibland, det är otrevligt. Jag brukar ta till tunga artilleriet på en gång; Voltarengel, Ibumetin och varma vetekudden. Plus lite Tycka-synd-om-sig-själv och gott te, då brukar jag må bättre :)

Det får gärna komma lite snö nu här. Marken är stenhård och det blir halt fläckvis, dock inte i skogen. Lite snö som biter sig fast i marken vore perfekt. Hoppas verkligen kylan håller i sig så man slipper blötelände...men än så verkar det fint!:D

Ja de är en himla tur man har skogen att tillgå . Här är de ju lite hipp som happ , vägen är hal , fryser på natten , och blir snorhal , nu blir de brodd till veckan sen är de problemet löst .

Ädle springaren blir dock lite rastlös av sig , när han inte får sträcka ut som han vill , finns lite dåligt med galoppsträckor i skogen , men en del blir de ju:laugh:

3 decimeter snö 0ch 5-10 minus vore perfekt:laugh:

Här regnar det friskt, höstleran börjar anta en vällingartad konsistens :crazy: Otroligt mysigt när man har en liten lurvig Lhasa Apso (måste köpa en ny regnoverall till henne). Dottern ska rida lektion idag, och det får bli i regnet för vi har bara utomhusbana att tillgå. Hästarna är söta då, de praktiserar frivillig rollkur samt bak- och framdelsvändningar alldeles utan hjälpgivning. Allt för att slippa regn i ansiktet. :D

P.S. Idiotfröklara mig inte för rasvalet av hund när jag bor som jag gör. Jag VEEEEEET att det inte är det smartaste men hon är hur söt och underbar som helst :love: *s*

Det får gärna komma lite snö nu här. Marken är stenhård och det blir halt fläckvis, dock inte i skogen. Lite snö som biter sig fast i marken vore perfekt. Hoppas verkligen kylan håller i sig så man slipper blötelände...men än så verkar det fint!:D

Hade anmält mig som fotfolk på kurs i akademisk ridning. Var på plats 10 min innan start. Döm om min förvåning när det bara var jag som var där!! Synd att man inte får veta att det är inställt!!!!

Lhasan är ursöt ju:laugh: såg en typ overall till små hundar med handtag på ryggen . måste vara himla praktiskt o bara kunna lyfta hunden över den värsta skiten.

Det är inte bättre med en new foundland som kommer in efter lerbad :crazy:

en liten hund är ju lättare o duscha o sandhögarna blir inte så stora:laugh:

Hade anmält mig som fotfolk på kurs i akademisk ridning. Var på plats 10 min innan start. Döm om min förvåning när det bara var jag som var där!! Synd att man inte får veta att det är inställt!!!!

Sånt är inte kul! Har hänt mig i arbetslivet några gånger...blivit inbeordrad till möten på mina lediga dagar och inte fått veta att det blivit förflyttat/inställt:mad:...jag hade en bit att åka dessutom men dom fick betala för varenda minut:devil:

Sånt är inte kul! Har hänt mig i arbetslivet några gånger...blivit inbeordrad till möten på mina lediga dagar och inte fått veta att det blivit förflyttat/inställt:mad:...jag hade en bit att åka dessutom men dom fick betala för varenda minut:devil:

Nej det var trist....hade sett fram emot detta som en ny "upplevelse" och kanske få lite tips med hem, men så blev det inte......

åhh så Herr Kamel haar de stackaren.:cry:

Skruvar ni alltså i o ur brodden , när ni ska rida . ??

Har insett att många gör så , men vet inte varför om de nu inte är att de inte ska skada varandra i hagen.

Själv har jag aldrig skruvat i o ur brodd , är nog för lat för de :)

Ja, Herr Kamel har det ganska jobbigt med bakbenen..framför allt när man måste grejja med sånt som tar tid... Normalt sett så sätter min underbara hovslagare allt på plats när han vinterskor å då broddar vi aldrig av eller på förren våren är säkerställd... MEN, i år trodde jag att vintern skulle dröjja lite å ville då inte ha pållarna spatserandes på broddarna onödigt tidigt:cool: JAG har ABSOLUT lär mig min läxa...:eek: Ska aldrig mera vänta med broddningen...för huvvaligen vilket jobb det blev med att rensa hål å gängor...:cry:

Nej det var trist....hade sett fram emot detta som en ny "upplevelse" och kanske få lite tips med hem, men så blev det inte......

Det är verkligen lärorikt att gå som fotfolk. Jag har varit det vid ett par tillfällen och det var häftigt. Mycket kunde jag ta med mig i min egen träning hemma. :)

Ja man lär sig av misstagen :) går de mycket på väldigt hårt underlag kan jag förstå , men annars sjunker brodden ner så de har ingen betydelse.

Ja pilla ur lera o is ur gänghål är tidsödande :) jag är ju lat av mig så jag skruvar bara ur brodd när jag måste byta , bra o vara lat ibland:laugh:

Det är verkligen lärorikt att gå som fotfolk. Jag har varit det vid ett par tillfällen och det var häftigt. Mycket kunde jag ta med mig i min egen träning hemma. :)

Jag får väl anmäla mig när nästa tillfälle dyker upp och se om jag kan få lite tips som jag kan använda på min fjord som blir rådd för "inget", bockar och kastar av mig!

har varit fotfolk en del på lektioner i klassisk dressyr o även ridit några lektioner.

Jag tycker jag lär mig nästan mer o titta än att rida själv, dels ser man på ett annat sätt o sen ser man ju fler som rider.

Lättare o se från sidan vad som är fel o vad som är rätt när man ser hela ekipaget , enda nackdelen är väl att amn inte får känslan när de blir rätt.:laugh:

H aha har du en rodeo fjording :laugh: Sorry men har haft en del fjordingar o de kan vara envisa och fulla i fan men charmiga.

MM då har du lite jobb framför dig men du reder ut de , ibland får man ta vad man får å låta tiden göra sitt, men de kan vara nervpåfrestande :)

KL

Ja, här har det också vart lite "Off" under veckan..har lixom inte orkat...:crazy: men idag tänkte jag ändra på det... ska redan på förmiddagen försöka ta mig ut i Roliga Skogen på en tur... känner att verkligen behövs...

Jag är ju en riktig höst/vintermänniska och brukar normalt få en nytändning till höst å vinter...men denna gången har det lixom inte kommit igång än...men så fort jag tatt mig upp är det ju helt underbart:love: bara det att vägen dit känns lååååååång:grin:

det ar sondag, skot en kalv i gar morse, men 26 personer i laget, plus markagaren skall ha 20% ja det blir inte mkt mat kvar.. men det var avklarat snabbt och sen var jag inne mesta delen av lordag.. jag har lust med ngt.. tankte jag skulle ta valdemar bulle ut for en tur efter jakten var over, men hade inte ork till det heller..
idag har petra hasttjej ledigt sa det blir att ga ut och mocka nu, och sant.. i morgon blir det ho igen och sen sager vadret att det skall bli varmt.. ja tack, da kanske jag kan fa ner lite stolp till rundcorralen. har ju tva sidor fardiga nu, ok det ar en kvadratisk rundcorral lol.. marken ar hemsk, hastarna kan knappt ga sa nar det tinar igen blir det att "drag" surface sa det blir lite jamnare i alla fall.
Ingen sol inget sno, bara gratt och mulet.. hoppas ni har en bra sondag..

Kl.

Gråmulet och några kallgrader har vi här i dag. Har varit ute vid kusarna och "Staffan stalledräng" (gubben min) var med och mockade. Jäklar va dom har börjat skita inne i lösdriften dom vidriga kräken :devil:. Varför har dom börjat med det nu när jag är enarmad?!

Tack det samma! Nu ska jag gå ut i snögloppet och frysa häcken av mig medan jag ska titta på dotterns ridlektion. Jipiiie :bump:

For att du ar enarmad forstas, och de som vi tycker inte om nar skiten fryser redan pa vag ner pa marken.. Dock, beroende pa underlag ar det valdigt latt att mocka ut frusna skitar.. vilket jag nu skall gora.. det ar problem att lyfta pa derrieren idag, eldar ocksa mellan varven har sa jag har mer an 13C inne.. lol.. yep det var lite kyligt pa morgon kvisten..

McMarco: Brev kommer med info om ritten runt skagern, jag har bara inte haft lust att gora ngt men det kommer.. jag lovar..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 467
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka