”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

kl.
Så det är här ni håller hus? Har inte varit på Buke på länge, men saknade er faktiskt:)
Vet inte om jag måste presentera mig igen?
Får väl försöka med en kortvariant. Kvinna 39 år. Två barn 13, 17 år. Fyra bonusar mellan 15 och 22. Slutatade med hästandet och ridandet i övre tonåren med vissa återfall. Äldsta dottern började rida på ridskola och jag med något år i trettioårsåldern. Vi hade ett tag en foderponny åt dottern. Skilsmässa, nytt förhållande och flytt. Skaffade första egna hästen 2007, Nordsvensk/russ sto född 06. Flyttade till egen gård nu i augusti, skaffade en liten till i juli. En Nordsvensk valack född -08.

Här är mina små projekt:
DSCN0515.jpg

DSCF0047.jpg

Märker också att jag blivit fegare (eller klokare) med åren, som många här nämnt. Men jag har en fantastisk sambo som uppskattar hästarna lika mycket som jag. Han har varit ett fantastiskt stöd när mitt sto var otroligt trotsig en period runt tvåårsåldern. Vi har nu lärt känna varandra jag och Vilda, så nu uppstår inga farligheter längre, men jäklar vilka lårkakor och bitmärken jag hade;) Nu är hon en mogen dam på 4 och jag är fullt accepterad som ledare.

Gubbtjyv hade funderingar åt ponny till barnbarnet och jag kan säga att visserligen är min en russkorsning, men vad otroligt lyhörd och lättlärd hon är. Klipsk som attan, räknar ut både det ena och andra( på gott och ont) envis är bara förnamnet, men den viljan skall användas till något positivt då har man en vän för livet. Russ tror jag blir en ypperlig ras att satsa på.

Hej så länge!

Välkommen :)

*KL

Bara en liten glimt från "dressyren"
Hagenhsten2010135.jpg

Tyvärr finns ju aldrig någon som fotar när hon går som hon skall :laugh:

Håller med gubbtjuv - det hade varit jättekul att vara med! Tycker sån't är kul. Vi var förresten hos Ellen Ofstad förra helgen. På tal om kommunikation och sån't........ Fast då var det annan clinic (Perry Wood).

Ser att du bor i Laholm. Mitt smultronställe där är Lögnäs Gård! Know it?

Åhhh vilka finfina kusar :love: gillar verkligen nordisar. Hej o välkommen förresten!

kl

Så där ja nu var dagens motionspass överstökat , hemma välbehållna efter ridtur , nåja , i strilande iskallt regn. :(

Ädle Zpringaren på sitt mest alerta humör så frysa behövde man inte .

Ny blir de till att tända i kaminen o elda på kaffehurran :laugh:

fy fabian för isande regn ,, burrrrrrrrrrrrrr

Jepp. Fart, bus och glädje gillar vi! :)

KL.
Appropå det där med clinics. Jag och dottern såg Paul Belasik igår. Superintressant!

Nej det var trist....hade sett fram emot detta som en ny "upplevelse" och kanske få lite tips med hem, men så blev det inte......

Om AR: Här kan du få lite tips / inspiration istället (som tröst.... Hoppas clinicen blir av och att du kommer iväg! Var håller du till (PM:a om du vill)? (Länk till annan tråd).
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1074768

Välkommen tillbaka...:D Just nu sitter jag å inväntar lite lunch och sedan blir det banne mig Kamelritt:love:
Vädret är kanon, jag är väl hyffsat i form och Kamel är glad...kan inte bli bättre med andra ord...:p

Vilken härlig blir från Idavallen:love: Ser ut som om ni hade ett litet härligt äventyr;) å gubbtjyv håller ju ångan uppe ser jag:D

Det är lugnt :) Den som väntar på något gott!

Vilken skön bild! Du är helt klart kvalificerad till OS ;)

Även vi är hemma efter en strapatsrik motionsrunda...välbehållna, vilket inte alls var en självklarhet. Höll oss helt "off trail" och det var ett äventyr bara det:o...Men, det gick bra...Rödhättan har mognat och fattat att man inte kan skynda sig förbi svår terräng utan tar det nu nätt och kollar av var hon sätter hovarna. Det var riktigt spännande och det har dykt upp nya uppslag på framtida turer i skogen här :D

...och solen skiner från klarblå himmel:bow:

Även här är vi inkomna efter en strapatsrik runda.... Men jag har inte haft hästen med mig... utan ena taxen... så våra äventyr intresserar er föga... antar jag..

Dock kan jag meddela att rådjuret lever i högsta välmåga och jag har en mycket trött tax i soffan... ;)

Sitter nu och funderar på om orken räcker till tax nr 2....

Nu skäms jag ordentligt eftersom jag inte tatt mig iväg på min Kameltur ännu:o Men, så här var det, först så gjorde jag ju stallet...(är som roligare å komma hem efter ridturen om det är gjort)...å precis när jag blitt klar kom ena jäntan ut å sa att det skulle bli våfflor till middag men vi behövde fara å handla:crazy: JÄTTEkul å sätta sig i bilen å köra 6 mil totalt för lite grädde å sylt... men men,,, familjen hade bestämt sig...så, nu sitter jag här å väntar tills den äldste av mina töser har smetat klart så man får äta nån gång:cool:

SEN, kanske, med lite vilja, våld, vaselin å inte alltför mkt grädde kanske jag/vi tar oss iväg på en kvällstur....:p

Se där ja:) undrar om de är vädret som får de små liven att piggna till så pass:)

Ja skogen påskyndat mognadsprocessen , överhuvudtaget är off trail en väldigt bra träningspartner, tycker jag.

När jag hade körhästar här på lite tillkörning som var heta o bökiga , så plockade jag av dem all onödig utrustning ( i mitt tycke ) och ut i skogen o tömkörde o snurrade . De flesta kom snart på att de var bäst och lugna ner sig :laugh:

Hästr som är stela o kantiga blir smidiga o mjuka av att trixa runt träden och som du säger de blir väldigt säkra på fötterna.

Låter som du har ridvägar till tusen o välja på , toppen bra , då lär inte pållarna ledsna i första taget o inte du heller:laugh:

Mja nu är du nära skamvrån :laugh: jisses du är snäll du , inte hade jag åkt så långt för lite grädde no way. , men så är jag ju inte så snäll som du heller.

okey du slipper slamvrån om du på heder o samvete rapporterar om din Fina Herr Kamel ritt efter maten.:laugh:

joo berätta allt måste inte röra hästar bara ju:laugh:

Jag gissar på att du jagat tax :o rådjur först sedan tax sedan lagom ilsken syrra :angel:

Våfflor till middag:eek: Gott, men...här är en som kämpat sig 9 kg ner senaste 10 månaderna, då blir det inga våfflor till middag. Fast det lät fasligt gott:d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 467
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka