”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Hmm bara o skämmas då för oss tydligen:)

Väldans lyxigt o ha egen å på sina marker , ser väldigt trevligt ut de där , lite vildhäst stuk:)
Häromdagen hade jag hästarna till att beta ned en annan haga. Då släppt jag hingsten i den stora haga.
När jag skulle hämta honom letade jag en timme innan jag hittade honom.
Då är hagan kanske lite väl stor. Vanligtvis kommer de ju när man ropar, men han tänkte uppenbarligen inte lämna skogen i dåligt väder! Man är väl bekväm.:D

oopss , så du är proffs alltså :o Typiskt nog så är de ju på tok för långt bort annars vete tusan om inte jag hade tittat in , kunskap behöver man alltid.

Synd det är så långt, det hade ju varit roligt att träffa en lyslevande gubbtjyv!:laugh:

ha ha ja hingst o ny stor hage där jag förmodar ett antal damer gått , så har man nog inte tid o komma oavsett väder innan hagen är väldigt väl undersökt
tar ju tid i läsa alla nyheter:laugh:

Du har alltså lösdrift helt eller

javisst betydligt trevligare med levande gubbtjyvar än döda :angel:

men verkar som de är betydligt mer hästmänniskor söder o västerut , undrar om de beror på väderleken eller slump

Ja jag bara älskar den haga!:love:
Den är hur stor som helst, hästarna har aldrig varit så långt som det går.
Sen finns det båda skog, mark, å och en stor ligghall.:love:

Alla utom hingsten går på lösdrift.
När han har runderat hagan brukar han springa upp till de andra hästar, de var inte längre borta än att han kunde nosa på dom över grinden.
Han brukar ville ha lite kroppskontakt med de andra och storna ställer gärna upp. Så lite konstigt är det ju att gömma sig i skogen på grund av vädret.

Perfekt, helt enkelt!!! När jag är klar här ska hela marken vara inhägnad men de får bara gå på återväxten för jag måste slå bägge vallarna först. När inhägnaden är klar har jag skog och åker. Tror INTE jag försöker mig på att hägna in ån...tror inte det skulle bli populärt, nej...:cool:

Han hade kanske en liten höst depression och behövde lite egen tid :idea:

Nähä daax o gå till stallet o fodra lite mat till hästar o stallkatt o stallmus :)

Vist är det populärt att stängsla in ån!
Lite enklare är det ju när ån ser till att hästarna har vatten.
Lat som jag är har jag å i alla hagar!:laugh:

Stallmus :love: Åh, så gulligt det låter. Jag tycker faktiskt att de små liven är ursöta.

Fler än jag då som känner mig lite låg på ridfronten just nu. Det går så trögt att komma ut och rida- Jag mockar, fixar foder, borstar och pysslar, men sadeln vill liksom inte ner från sin hängare. Min vanliga sinnesstämning så här när hösten blir på riktigt, det är plötsligt både kallt, blött och mörkt. Varje år samma visa och det märks på de flesta områden i livet. Det brukar vara ett par veckor så jag tar det lugnt, jag kommer igen!

Kan riktigt se hästarna hasa sig ner till vattnet för att sen vägra komma upp igen för det är så brant:rofl:...Nä, avstår det eftersom det går stigar där nere som används av gammal hävd liksom jag låter turridningsföretaget använda åsidan ;)

Förstår dig! Har haft en tung period nu även om det till stor del påverkats av jobbets knöliga tider. Blir bättre längre fram ;)

ja visst är de ursöta de små liven :) men lite träligt blir de när kattan ligger på täckena o dinglar med ena frambenet o stallmusen sitter 1 meter därifrån å kikar på katta o inget händer liksom:eek:

Den här årstiden verkar männiksor ha de lite jobbigt , ovana vid mörkret o lite trist väder kanske , va vet jag.

Nu gillar jag ju hösten o de mjuka långa mörka kvällarna , tar alltid ledigt de gär kvartalet , så jag kan ju rida på dagarna men har man jobb i veckodagarna så förstår jag de blir tråkigt o värre o rida.

Man får ta de som de kommer o hänga i blir bättre med tiden :idea:

Det är helt normalt och helt ok att ha lite off dagar när det på hösten blir lågtrycksväder. Själv har jag fått nackspärr och har suttit inne nästan hela dagen och tyckt synd om mig själv.

En sån kurs hade jag gärna gått på :)

Appråpå möss. Jag räddade en liten mus från att drunkna i Trullans vattenkar i våras . Den simmade runt och var helt slut när jag stjälpte ut den. Den låg en stund och såg död ut. Sen skuttade den iväg och hoppade ner i halmen.

Nu på kvällarna hoppar det ut en mus från hennes box varje kväll som sätter sig utanför när man mockar.. den gömmer sig alltså inte..undrar om det är samma?

Vi hade en liten mus i köket i somras. Den hoppade ut från ett hål bakom diskmaskinen. Sen sprang den in till mej vid datorn varje kväll. Höll på att få en hjärtattack första gångerna.
Sen brukade den sitta i köket på morgonen. Söt, men äckligt att ha den inne.
Vi slängde ut den och nu har det varit tomt ett tag, fast tyckte att det rasslade lite i skåpet för en stund sen :crazy:

Var bättre när vi hade innekatt, men vilken katt står ut med mina 2 små. De skrämmer slag på alla djur.

Fler än jag då som känner mig lite låg på ridfronten just nu. Det går så trögt att komma ut och rida- Jag mockar, fixar foder, borstar och pysslar, men sadeln vill liksom inte ner från sin hängare. Min vanliga sinnesstämning så här när hösten blir på riktigt, det är plötsligt både kallt, blött och mörkt. Varje år samma visa och det märks på de flesta områden i livet. Det brukar vara ett par veckor så jag tar det lugnt, jag kommer igen!

Det där ställer jag upp på! Tur att jag har dottern som också rider, så pållen håller igång. Eller jag går ju ut och rider, men det blir inte så mycket allvar av det. Skönt att skritta en timme, typ...

Gooood Moooorgoooon!!!!!!!!!! Kallt och friskt idag och solen är på väg upp över berget. Har inga klara planer för dagen men det blir troligen lite hästpyssel framåt dagen. Ha en skön Söndag, alla!!!:idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 464
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka