”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Ser härligt ut! Här regnar det på tvären:( Och förresten har dottern hand om pålle idag så jag behöver inte gå ut. Han kändes fräsch, trots skrubbsår:) Lite lat och ouppmärksam, eftersom nån tränade sitt föl i ridhuset, men det sitter nog inte i knäna;)

Jahaja, så då var pållarna broddade å klara.... Kamel fick fullbroddat fram å traktbrodd bak...Hans shivering är ju inte det lättaste å jobba med och när man då måste hålla på med gäntapp och småpryttel fiunkar det inte riktigt.... Men men.... det ska nog funka... Alla andra fick fullbroddat runt om..

Hade tänkte mig iväg på en Roliga Skogen men vet faktiskt inte om jag orkar...:o

Indien... Jotack, är nog en alldeles fantastisk resa...:banana:skulle glatt kunna tänka mig en sån... nämde det lite fint till käre maken, som då sa.."Jomenvisst, då kan ju jag roa mig med att försöka supa kongen under paraplyt" med en väldigt sarkastisk ton:cool: Med andra ord, inget han var direkt intresserad...:cry:

åhh så Herr Kamel haar de stackaren.:cry:

Skruvar ni alltså i o ur brodden , när ni ska rida . ??

Har insett att många gör så , men vet inte varför om de nu inte är att de inte ska skada varandra i hagen.

Själv har jag aldrig skruvat i o ur brodd , är nog för lat för de :)

Nämen, får du inte åka till Indien? :)
Min gubbe reagerade ungefär likadant när jag började prata om Skagern-turen, jag fattade ingenting :confused:
Han trodde jag menade att det skulle vara typ helgen efter :)

Här e helt dött.
Mulet och blaskigt med isbana på vägen, och imorgon ska det regna från morgon till kväll.
Ikväll ska sambon skruva i brodd för säkerhets skull. Och de får sitta tills vi skor om.

Har iaf lyckats sätta upp en sadelhängare att lägga mina padar på, och en täckeshängare.
Har köpt 2 hästhuvuden med krokar, men vet inte vad jag ska ha dem till än :)

Nu ska jag göra fläskkorv med potatis och pepparotssås.

Åhhh ser helt fantastiskt ut , verkar som den är gjord så att säga ,

Hur många mil kan man galoppa på sådana där stigar :) avis ju

Det finns regnställ vet du:idea: är de lite träligt kanske , blir så ibland , tappa inte sugen nu när du var så bra igång , så du halkar bak två steg o får ta om.

Det lustiga är när jag är på lite träligt humör , är att tvingar jag mig ut o upp på Röde Faran o ut så släpper den där känslan , man ska bara komma över steg 1. :laugh:

Nåja de kommer fler dagar , gäller bara o hugga dem i flykten.:laugh:

Jo, jag har nog hamnat i en liten svacka nu. Går och tänker på hur mysigt det skulle vara att rida, sen när det är dags är jag trött och frusen och skyller på vädret :)
Men men, det vänder snart. På måndag ska det bli sol, då lovar jag att ta en tur.

Åhhh ser helt fantastiskt ut , verkar som den är gjord så att säga ,

Hur många mil kan man galoppa på sådana där stigar :) avis ju

Det är flera mil av stigar här. Just nu håller jag mig på "vår" sida men nästa år ska jag utforska andra sidan. Det är lite för djupt på vadarstället för min lilla Rödhätta så vi väntar ;)

vi verkar sitta i samma svacka lobell...skönt med lite sällskap i den :crazy:

Kom från stallet nu. Körde fast med gubben tunga firmabil i sista uppförsbacken och kom i inte frammåt. Dock gled jag bra bakåt mot diket. Hann att ratta upp skåpeländet på kostigen i sista sekund. Sen fick jag backa i mörkret på en smal väg i skåpbil med noll sikt bak i ca 600 m till en liten plan utanör en gammal lada. Det blev att lämna bilen och gå till stallet.

Hästarna ville inte komma in så de sprang runt i slasket och geggan och lekte ta fatt med mig. Jag blev förbannad, kallade dem en rad fula ord och gick in :mad:

När det väl blev så illa tvunget att ta in dem ja då var fölis halt. Varm i en kota. Har väl vrickat sig :(

En riktig skitdag!

Det positiva är att för tredje dagen i rad så har Kelly inte gluffsat i sig allt kraftfoder så nu har jag dragit ner lite på lusernen. Hon orkar helt enkelt inte allt. Botten är nådd :banana:

Men attan...hoppas det lättar fort och att fölis snabbt blir bra.

kl

Men :eek: Milda matilda så ni låter , är de så eländigt idag , vad ska vi hitta på å vända den trenden då..:confused:

Hm kan de hjälpa med en stor värmande brasa , rött vin , godis, lite ost , snacks .

I så fall är de bara o ta till vänster vid stora stenen och 200 meter rakt västerut o vid stora enbusken , vik höger 50 meter ,

sen ser ni lysena i stugan , dörra är öppen o är de ingen inne så ta för er så kommer jag strax..:laugh:

Är mest imponerad att Hon att plumsar i o vadar över alls ju :)

Röde faran hade tvärnitat direkt o fötrytsamt ruskat på skallen o vägrat blint.

Möjligen möjligen eventuellt kanske hade de gått om jag vadat i först , men inga garantier.

Hur har du fårr henne att gilla vatten så , min har nog vattenskräck tror jag:eek:

Är mest imponerad att Hon att plumsar i o vadar över alls ju :)

Röde faran hade tvärnitat direkt o fötrytsamt ruskat på skallen o vägrat blint.

Möjligen möjligen eventuellt kanske hade de gått om jag vadat i först , men inga garantier.

Hur har du fårr henne att gilla vatten så , min har nog vattenskräck tror jag:eek:

Jag vet inte hur det kommer sig att mina hästar gillar vatten...??? Det upptäcktes av en slump när min far skulle fylla på vattenbaljan när Rödhättan var runt 2 år och hon började med att slänga en hov i baljan. Farsgubben spolade henne då i tron att hon skulle backa undan men istället ställde hon sig så att hon blev helduschad. Det beteendet har hon fortfarande och har smittat av sig det på unge herr Raket så när vi nu har vattenslangen med oss trängs dom båda för att bli duschade...

Jag blev själv väldigt snopen att hon faktiskt gick ut i ån första gången. Visst var hon tveksam först eftersom det strömmar hela tiden men det var ytterst måttliga protester, behövde inte blir sträng utan bara visa henne att det var dit ut vi skulle. Får se om unge herr Raket är lika lättövertalad sen ;)

Jag har fått nackspärr och har därför inte ridit hela dagen.
Imorgon måste jag uppträda för publik hela dagen.
Då hoppas jag verkligen att jag mår bättre.

Aha det är så enkelt alltså , hon gillar de helt enkelt.:)

väldans bra i alla fall , måste ju kunna gå att träna upp för nu är de liiiiite kinkigt tycker jag när man kommer i full fräs o Han kastar sig undan för vattenpölarna på vägen hur små de än är:laugh:

Fast märren var inte bättre hon men hon var pippinett, fick hon lite skum runt mun stanna hon o gned bort de , vacker skulle man vara :laugh:

Hästliniment o vetekudde o ett glas rödvin å du är som ny i morgon:laugh:

Modig du som som uppträder inget för oss grankottar:laugh:
Nyfiken som man är , vad ska du uppträda med för något

Hmm bara o skämmas då för oss tydligen:)

Väldans lyxigt o ha egen å på sina marker , ser väldigt trevligt ut de där , lite vildhäst stuk:)

oopss , så du är proffs alltså :o Typiskt nog så är de ju på tok för långt bort annars vete tusan om inte jag hade tittat in , kunskap behöver man alltid.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 464
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat