Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2
Hade blivit tokig om jag varit du,-när man aldig blir frisk. Men man får se det positivt, snart vänder det och går mot ljusare tider. Här spöregnar det och hästarna har väl snart lera upp till knäna. Har varit och vaccinerat en av hästarna och i kväll blir det bara mockning och lerbostning. Hoppas du känner dig lite piggare efter soppan! Har hört att häromkring "går" luftvägsinfektion med efterföljande hosta som vara 4-6 v!!! Undrar om man kan klara sig undan den!?
jaha det blev inget akande. forst sa var jag uppe klockan 5 och sen sa ramlade jag och sa, jag ligger en liten stund till.. och vaknade 830. taget gick 9.. och forsoker resa mig och hela varlden snurrar.. och jag nyser.. och nyserx12 ganger.. och mar som en kraka vinglar ut till pallar, de far mat och vatten i regnet, och sa tanker jag, ok jag far kora till stan.. men ack nej. 39.5 i fever igen.. jag blir KNASIG.. skall jag aldrig bli bra om jag bor i det har landet|?? sa jag lagger mig igen och nu ar jag uppe, fortfarande fever men maste ga och ge pallar lite mer att tugga pa, senblir det varm asparagus soppa och fire i peisen.. petra far ta ut djuren en stund nar hon mockar..
glad om bloodcloth tess, och godis fran bageri (bestallde du en mamma sugga med 3 kultingar at mig??) later som ngt som mor kommer att gilla.. bli battre snart ocksa.
tant kamel, du bara inte vagar slanga nagra kraksjukebaciller pa den har traden.. Forkylning klarar jag (forsoker klara i alla fall) men kraksjuka, nej tack.. men hoppas forstas att ni alla blir friska och krya och kan komma soderut snart.. till sommaren kanske???
Tant Lobell, dangit om pumpen. du har val en vedkamin hoppas jag? eller kan du satta pa elektriska element eller ngt sa ni inte fryser?? Ibland ar jag glad for min vedeldade lilla torp.. kan alltid fa varme och mat.. och jag har en manuell konservoppnare ocksa.. lol.
dangit= en renare variant av ordet dammit, som lost oversatt ar en svordom.. maste ju ha en ren mun annars kommer inte sant nick..eller sa kommer han med coal.. lol..
ha det bra alla, tittar in efter pallefodningar och mig sjalv fylld upp med suppe..
Hade blivit tokig om jag varit du,-när man aldig blir frisk. Men man får se det positivt, snart vänder det och går mot ljusare tider. Här spöregnar det och hästarna har väl snart lera upp till knäna. Har varit och vaccinerat en av hästarna och i kväll blir det bara mockning och lerbostning. Hoppas du känner dig lite piggare efter soppan! Har hört att häromkring "går" luftvägsinfektion med efterföljande hosta som vara 4-6 v!!! Undrar om man kan klara sig undan den!?