”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

God kväll:cool:...jag fryser!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kom hem vid 17:30, gick direkt för att ge hästarna hö utan att ha bytt från skolkläder...innebär Dunjacka, enkla jeans, tunna strumpor och finstövlar med en rätt hög klack...

Rödhättan kom direkt till matplatsen, jag ropade efter Unge Herrn...han svarade en bit bort men kom inte *kliade mig i huvudet* ...:confused: ... Gick ner mot honom...såg att han stod på HEEEELT fel sida om stängslet:eek:...Hämtade grimma och grimskaft och tog honom sen på en promenad utmed stängslet för att se VAR han gått över och få honom tillbaka till hästhagen. Hagen som gränsar till hästhagen är hägnad med rejält fårstängsel...insåg där någonstans att han faktiskt gått över det...men hittade inte VAR.

Ringde efter maken som kom och hjälpte oss leta. Vi hittade en öppning i stängslet som vi öppnade upp och så fick Rocket krypa under eltråden. Hittade ett ställe där eltråden var utsträckt och hängde ner alldeles väldigt och det sträckte jag upp. Rocket travade till höt...ingen hälta:bow:...hittade inga sår:bow:...Jisses, han kunde ju ha skadat sig oerhört illa...:crazy:

Nåväl, han var så på rätt sida igen och då kände jag hur kallt det var...brrrr, minus 10 då...minus 12 nu och det sjunker hela tiden...blir en kall natt:cool:

Brr fryser oxå fast så kallt är det inte här.
Tur att det inte hände ngt med honom,du får tala om att man ska hålla sej i rätt hage i fortsättningen;)
Nåväl var ute på en tur men det blev mest skritt o trav,fruset och hårt i backen.I säna här lägen så vill jag ha snö.
Nu har dottern blivit av med gips o stift så hon kunde hålla tyglarna med båda händerna,lyda läkarens rek. pytt heller:angel:

Jiiippiiie!
Vi har vatten! Och eldat, så nu är det varmt i huset! Tur det, e minusgrader nu ju.
Nu blir det köttfärssås och pasta, sen ska jag se Halvåtta hos mej och House.

Trevlig kväll alla!

KL

Kan garantera att det är myggfritt här också! Jag FRYYYYYSER! Gillar vekligen inte när det är kallt. Orkade inte rida idag.

Damen har fått nya benskydd, jämnhöga runt om med ludd i, Damen nöjd! Köpta på Ch.....s Häst och hund i Jönköping.

Ska till ridhuset i morgon, Damen behöver få en riktig genomkörare, hon blir odräglig annars.

Usch, vad tråkigt allt är idag... Tur att man kan läsa den här tråden!!:laugh:

S.

Va skönt att ni fått ordning på det,ha nu en varm o mysig kväll,en annan måste snart åka o jobba:cry:

Angående sadelläge m m på min nya "enda" Pålle....Kanske lite längre fram att jag kan bjuda på en finfin ryttare på "pålle"-bild. Pålle ska bara ridas in först.:)

Här är en till som fryser...av feber :(

Denna dag har då varit en upprepning av gårdagen in i minsta detalj. Har nu så ont i halsen att jag vägrar prata för det är för smärtsamt. Får kväljningar om jag försöker svälja för halen är så svullen :cry:

Åker till stallet med en supersur son. Han gillar INTE stallet. Lockar med att han ska få en tablettask att sysselsätta sig med när vi är där.

Väl där ligger inte Zoo-asken i fickan :eek:

Stora tårar på sonen som genast ska åka hem. Desperat letar jag i bilen (som inte har någon fungerande innerbelysning :mad: ) men hittar inget i mörkret.

Stallfixet går i alla fall problemfritt och vi hoppar in i bilen igen och hinner köra 20 m på grusvägen när lukten står emot mig. Nu kommer nu tro att jag driver med er men detta är sant. JAG HAR TRAMPAT I EN :devil: KATTBAJS!

Hoppade ur bilen och ställde mig i skenet på helljuset och synade stövels. Redigt mycket klet :mad: Givetvis på bilens golv och på kopplingen och bromsen med. Försökte gnida av det värsta i frostgräset och körde sedan hem 1,4 mil i -4 grader med rutan nere. Dog jag inte av bajslukten så kommer jag göra det av den extra förkylning jag nu fick.

Så farväl mina vänner för i morgon har jag väl ätits upp av mina baciller:(

Mvh Voff....

Ps. Hittade Zoo-asken hemma på gårdsplanen... såklart...

Usch vilken tråk-dag :cool: och kattbajs som luktar så infernaliskt illa!!! Yerk!
Hoppas du kryar på dig snart.

*kl*
Och ja, det är kallt.... brrr! Hade en väldigt vag fundering på om man skulle ta sig en liten ridtur efter jobbet. Men hemma strax innan kl 18, middag = micropizza och sen.... massa minusgrader, kolsvart och njae.... när, det blir en tur imorgon bitti istället när jag lämnat barnen på skolan och innan jag åker till jobbet. Då är det åtminstone ljust ute :idea:

Yärk.. kattbajs luktar inte gott. Men snälla Voff, du har blivit alla bassiluskers nya semesterort eller något, alla tycks ju ha åkt till dig. Du får skrämma bort dem med vitlöksångor eller något, för det där låter inte kul alls.

Blev gossen glad igen, när zoo-asken dök upp igen? :)

Sådär helt appropå bara. Idag är jag lite (läs: jätte-) glad. Jag beklagade mig för en tid sedan över att jag fick lov att köpa så gräsligt stora ridbyxor för att alls få igen dem i midjan. De hängde fult och slappigt över lår och rumpa, för där är jag ganska smal. Det var droppen som fick mig att skärpa till mig. Maken och jag kör med en hemgjord GI-modell. Nu sitter alla mina byxor obehagligt löst i midjan, måste ha skärp till allt :) Och det fina är att det är den där tråkiga magen som krympt, tuttarna och ansiktet är tämligen välbevarade. :bump: Och tro det eller ej, jag går mer igång på en bit mögelost än en påse smågotter, sötsuget är minimalt.

Så idag firade jag med att köpa nya ridbrallor igen, den här gången ett par som sitter snyggt över häcken och ändå går att knäppa. Jihaaaaa

stackars tess, det maste vara mina baciller som har vandrat soderut.. sorry.. men det gar over, 5 weeks sa ar du bra igen.. precis lagom till jul.. trakigt att du inte kan visitera med mor dock, kan du kanske aka in och vinka genom fonstret?? ok later hemskt men da vet hon ju att du bryr dig.. ladda upp med facemasks och sant..
mcmarco, jag ar sa avundsjuk.. har tappas det minsan inget och har sagt till mig sjalv INGA nya ridbyxor forrann de 50 kg jag har puttat pa mig i sista 3 aren kommer av.. de skall ga hoppas jag.. NAR jag ar frisk nog att orka ngt lol.. tog madeira for promenix igen idag och det var ett valdans flasande fran min sida.. men ger mig inte.. dock red inte aven om det var en jattefin dag.. frost och kallt och sol.. pallar stod i hagen med en NY hosilagebal som jag hade klippt hal i sa varje palle hade sin egen lilla matplats.. tror inte de flyttade sig over huvud taget... och forstas var de jattehungriga nar vi kom in..lol..
jaha, jag har varit i sangen, men kom pa att jag far nog elda i alla fall inatt. det ar ju brrr ute och temp har borjat sjunka sa maste lagga in nagra tran.. och sen blev jag hungrig.. en kopp tea och knackebrod sitter alltid gott..
hoppas alla haller sig friska och krya och overlever varmen.. lobell glad att hora om varme i ditt hus..
natti natti
ps. har herr gubbe varit har de sista dagen?? valdans tyst fran honom..eller LOL han kan inte fa en syl i vadret mellan oss tanter chattrar.. lol..

Bra jobbat McMarco! Skönt när man känner en förändring:)

Men Voff, kattbajs också? Fy för den lede:( Krya på dig! Och tur att Zoo-asken kom till rätta:)

Lobell - skönt att ha lite civiliserade förnödenheter, såsom värme och vatten.

Och Piraja, skolkläder är inte bra att promenera hästar i när det är frysgrader:)

Själv har jag varit iväg och ridit dressyr för min tränare, och det blev lite galopp över bommar också, och t o m några små skutt över en 50-bom! Det gick bra, pålle var pigg:)

Ja visst är kletig kattbajs värre än kletig hundbajs?

Jodå, sonen blev glad över asken. Nu tog jag den som tur var ur ett trepack jag hade hemma och jag lovade honom de andra två om den första inte kom till rätta så han gick ju en ask minus ;)

Funderar på att bryta all kontakt med Kat. Tele, Fb och buke...kan det vara hennes ohyra som drabbat mig??

Funderar också på att ta ett kort på Kelly nu när hon är som fulast i livet. Spara det och sen ta ett kort i sommar när hon är utan vinterpäls, tillbaka i hull och muskler. Extrem makeover s.a.s......

Nu ska jag ta mina trillioner baciller och gå och sova. Tack gode gud för Alvedon :bow:

Hej allihop !
Vilken härlig tråd jag kom in på av en slump :love:

Man blir ju bara varm, glad, busig, fnittrig och skrattar högt..ofta :rofl:
Vilket gäng ni är, inte ett ont ord, helt otroligt.

Det är man inte van vid..de flesta trådar brukar urarta :bow:

Vem är då jag?
Jo en småländska, 56 år ung.., jobbar skift/heltid. Bor på en gård.
Älskar att bo på landet.
Har man, barn, barnbarn, 2 hästar (varmblod), 2 hundar från Portugal adopterade via Hundrondellen, 1 katt och lite dammråttor :)

Så nu får ni nog dras med mig..för jag tycker så här ::banana:

Godnatt

Välkommen till tråden,alltid lika skojigt när ngn ny hittar hit.
Japp inga onda ord här,vi är alla lika stolliga när vi berättar om våra eskapader.Och ser till att tråden inte dör ut:D

Valkommen valkommen till den roliga traden, inte att forvaxlas med Tant Kamels roliga skog.. Du har precis vad vi ar, hastar.. av alla de sorter. Och visst ar det skoj, inte manga av oss "trogna", men aven de inte sa aktiva har en bra attitude. Och som du sa, ingen mudslinging har inte.. visst kan det bli gapskratt at andras misstag, men det ar for att man kanner igen sig sjalv.. inget annat.
Tyvarr harjar lite baciller for ogonblicket, men tror de har landat hos tant Tess/voff just nu. Sa vi onskar alla speedy recovery, och sander de dar grona hoppandes for pepp.. Och :::massor av bananer::: om ngt skoj har hant.
Bilder vill ses, av alla djuren (inklusive maken forstas) och garna av dina dammrattor. Ngt som vi alla har, vissa har aven damm baver men ingen har frivilligt visat upp sina damm pallar annu haha. Skriv garna vad du gor med dina varmblod, ar de mojligtvis av Flyinge stam? Red sjalv nagra av de dar gamla varmbloden av Lansiar/Rapport/etc pa den tiden Kungen hade pallar.. De var speciella och saknar dem.
Annars finns det allt fran uppstoppade Haflingers till Rabarbers till Lussebullar (fjordisar) till ja allt mitt emellan. Visst ja, far inte glomma var allas okande El Camelo, en dromedar forkladd till en varmblodsT tror jag som bor hos tant Kamel mitt i Norrland. Mest skoj/trakigast ar att vi ar utspridda over hela landet, svart att motas eventuellt, men rakna med vader rapport varje morgon..
Som sagt valkommen igen, nu skall jag efter att ha eldat i min peis ta mig till baka till sanghalmen...

Nja tror inte att chefen skulle bli så glad om jag sover på jobbet;)

En nykomling till skuttar in hos er.. :)

Jag är 38år använder pall, helst stege... men hästen står aldrig still.
Är helt nybörjare, som tycker att det är balsam för själen att få hålla på med hästar. Jag köpte en Haflinger i höstas, 6 år, halvinriden, envis, o stundtals helt tokig häst... Å jag som skulle köpa mig en tanthäst som gick i slowmotion.. Vet inte riktigt vad som hände på vägen hihi. Men såhär blev det :)
Jag har även 2 barn 9 & 10 år, som får vara med..den minsta fick en egen liten ponny. En gammal "gubbe" att lära sig rida på, envis som synden men, kan det han ska kunna iaf. Tror det är en blandis av Shettis/Russ.

Kunde inte ladda upp ngn bild. Men flingan är härligt rund o go, överbyggd där bak o omöjlig att hitta en bra sadel till :)
Och jag ser nog likadan ut..hihi.. fast jag behöver ingen sadel..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 476
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka