”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 2

Välkommen alla nya tanter:D Vad roligt att vi blir fler å fler....:love:

Iaf, här är det en grinig Tant Cizma.... har haft en riktigt dålig natt, sovit oroligt och vaknat ofta...å när det är så blir jag en tvättäkta:devil: dessutom var jag så sliten igår efter turen på El Camelo så jag böt mitt stallpass mot att ta alla boxarna idag:eek: så jag lär ju vara grymt ledbruten....

Snälla Voff, det kanske är dags för ett läkarbesök, du kan ju behöva penicillin...halsfluss är det som kommer i tanken....

Lobell: Härligt å öra ni har både vatten å värme... :banana:

När det gäller min Roliga Skog, ja, jag hoppas verkligen att nallarna sover nu, alla andra småtroll, gastar, spöken och vättar gillar jag så dom stör mig inte.... men si nalle är ett skräckscenario:eek:

Hade velat säga att jag å El Camelo ska iväg på tur men eftersom jag har hela stallet är det föga troligt vi kommer oss iväg... :cry:

Lugn och fin nu Helena, ta en kopp kaffe till och andas in......andas ut........andas in.........andas ut..........så ja, känns det lite bättre nu :D. Om du hade lösdrift, som mej, så kunde du oxå gå ut nu, som jag, och ge pållarna frukost nu när klockan är snart 10.00 :angel:.

Välkomna både quse och nyfiken72 till den bästaste tokroligaste tråden!

Nu måste jag ju fråga dej nyfiken72, vad har du för flinga? Vart kommer den i från? Har 2 st flingor gåendes i hagen här hemma, Winnie 2år och Ina 3 år och dom kommer från Skattlösberg i Dalarna båda två där det finns en Haflingeruppfödare. Jag bor bara ett par mil därifrån.

Solen är på väg genom dimman och det är minus 10 grader!

*kl*
Ååhhh, nu har jag varit ute på en morgontur med Dessy. Fick sällskap av stallkamraten och hennes nordsvensk lille krokodilen, en shettis som följde med som handhäst.
Kyligt ute, minus 4 kanske, men härligt väder. Det blev en skrittrunda för min ryttarpolare har nog inte ridit på ett halvår eller så :D
Nu när jag kommit upp i sadeln igen är det bara sååå himla kul!!!!:bump:
Har t.om. bokat in en privatlektion i hoppning på söndag!!! Här ska ridas!

Nä, nu får sotarn bli klar så jag kan åka till jobbet, jag kommer att komma försent om han inte skyndar sig :crazy:

Ha en bra dag i solen allihopa!

..//... Å jag som skulle köpa mig en tanthäst som gick i slowmotion..
..//..den minsta fick en egen liten ponny. En gammal "gubbe" att lära sig rida på, envis som synden men, kan det han ska kunna iaf. Tror det är en blandis av Shettis/Russ.

Hör du du du. Vaddå tanthäst i slowmotion. Skäms! ;)
Men jag är riktigt avis på dig. Om du går tillbaka i tråden ser du att jag blev kär i en 5-årig haflingervalack för en tid sedan. Mycket bus och "o-mogenhet" - men välriden och känslig. Superfin. Han heter Napoleon.... Jag köpte sedan faktiskt en flinga (import) som heter Nappe. Fast han ligger mest och gonar sig i vår säng :)

En "gammal gubbe" i tråden pratade för en tid sedan om ponny till barnbarn. Du kan kanske ge honom lite råd :)

Välkommen förstås!

KL

Välkommen hit Nykommlingar. Ni lär tivas ni med precis som vi. Jusst nu råder det dock förkylningstider här så använd gasmask vid datorn och sprita händerna efteråt.

Cizma- Tror inte på halsfluss så här ska ingen gå till doktorn. Det här halsonda har cirkulerat här på byggden ett bra tag och det finns flera kandidater att skylla på. Ingen av den har haft halsfluss och nu är även febern borta.

Men det är svåååårt att komunicera med en trottsig femåring utan röst. Han bara skrattar åt mitt arga flaxande med armarna :cry:

Kramar Voff

Ja, välkomna alla nya :)

Här är ca -5 och helt frostigt överallt. Tyvärr dimmigt oxå, men det skulle bli sol sen .
Då sonen är förkyld igen så har jag ju barnvakt, så kanske jag ger mej ut på en liten tur.
Funderar på att testa nya michelingubbe-overallen :)
Undrar om jag kommer upp, och sen, undrar om jag får plats i sadeln :o

Tror inte jag bjussar på kort idag :rofl:

KL

Här är redigt myggfritt...-20 och jag har hela stallet:eek::cry::cry: fyfan, hade jag vetat detta hade jag glatt traskat ut igår... men, men...

Voff: Hoppas verkligen du blir kry... det tar hårt på kroppen å vara sjuk å ju längre det håller på ju sämre självheeling...

Lobell: Självklart ryms du i sadel med overallen.... sitter kanske ännu stadigare... så är det då för mig... lite iaf... jag har ju brett akterparti sen förut å mockasits... så när jag pressar ner mig med overallen sitter jag ganska fint.... tills Kamel skjuter iväg med ryggen, vill säga:p

JO JO JO JO vi VILL se kort ;)

Nu har jag varit ut och fixat frukost och höat och mockat till mina isbjörnar , dom börjar bli alldeles lurviga och såå fina :love:.

Är nog dax för en ny halmboll i ligghallen för det börjar bli lite tunnt på vissa ställen. Det är inte det lättaste att mocka i halm med en arm kan jag ju lugnt säja!

McMarco: :banana: :banana: :banana: :banana: (jag önskar bara att det var jag som fick dra åt bältet)

Voff: du får skaffa nån sorts bajssensor som skriker när du närmer dej en bajshög :D

Lobell: härligt när vattnet fungerar som det ska!

Yrrol: kör hårt!

Hej allihop !
Man blir ju bara varm, glad, busig, fnittrig och skrattar högt..ofta :rofl:
Vilket gäng ni är, inte ett ont ord, helt otroligt.

Hej quse! Visst är det kuligt! Det beror inte på att vi är (eller tycker) lika. Vi skulle säkert kunna dividera om både det ena och andra....... Vara RIKTIGA kärringar (OBS! Inte könsbundet!) - för här förekommer näsor med skinn på. Men vi har RESPEKT.

Välkommen! :laugh:

kl idag...

har ett problem som maste losas innan nasta vecka.. det ar ju min stora dag som jag vagrar att erkanna (numret pa den alltsa) men jag vill inte sitta hemma ensam en mer folsedag.. planerna var att jag skulle aka med froken Madeira till en packstation i Hogfall (finnskogarna norra varmland) och vi skulle lara oss att bli handhast/jobba pa att bara sadel. Men sa blir det inte for olika anledningar.. Sa hela helgen ar ruinerad pa satt och vis.
Sa vad skall jag da ta for mig? Raknar inte med att ngn kommer att visa sig har, och har daligt med cash, sa det far inte kosta mkt.. Ville bara gora ngt annorlunda, som tex komma av garden. Visst jag alskar mitt torp och skogen men ibland vill man ju vara runt andra saker.. Garna aka ifran har helt och hallet..
Jag satt och tankte pa en trip till Gbg istallet, ta forsta taget dit, sista tagethem och bara ga i affarer, kanske ngt museum, fika pa Brautigams (stavning?) och ja, vara stadsmanniska en dag. Aven en trip till 3 hastar kanske..
Sa forslag behover jag.. bara gora ngt.. Petra ar har med pallarna sa det loser sig.. Eller sa kan jag stanna hemma och kopa mig en tarta och ata sjalv.. ..Forslag emmotages tacksamt.

I morse var jag elak och väckte jäntan och skicka ut henne med kameran :devil:. Här är resultatet:

Ina
31865680.jpg

Winnie
31865683.jpg

Båda
31865682.jpg

Voff: du får skaffa nån sorts bajssensor som skriker när du närmer dej en bajshög

Sambon gör sig också lustig över mina bajstramp....

"Vad är det för skit du håller på med..? Höhöhöö..."

"Varför denna plötsliga böjjelse för bajs? Höhöö.."

Undra hur det luktar i bilen idag :confused:

Åk till Göteborg eller Stockholm eller nån annan stad och va stadsmänniska du. Gå på teater eller bio.

Jag tycker du ska snoka upp ett lite mindre SPA i närheten (de mindre brukar inte vara så dyra som de stora) Sova en natt i en god säng, få frukosten serverad i matsalen och unna dig en go ansiktsbehandling och lite knåderier på kroppen. Blir säkert inte dyrare än tåget till Götet.

Kram Tess

det finns ju spa (selma spa) pa andra sidan skogen har.. 695,00 for en dag.. sang att sova i har jag, den ar toppenskon. och min kommer med inbyggd emmakisse sa...
det ar ju en idea forstas, och skall ta under consideration. Skulle behova en god knadning, speciellt ryggen.
Sen finns det nog inget spa liknande i narheten utan att aka en langre stracka.. och sen ar det mat, och allt hostande.. jaja, skall inte vara negativ, jag kan faktiskt gora ngt for MIG ocksa.. utan att kanna daligt samvete..
Dock jag maste kopa ho ocksa.. men som jag sa, bra forslag, skall titta in pa hur det ser ut pa spa den dagen..

Välkomna både quse och nyfiken72 till den bästaste tokroligaste tråden!

Nu måste jag ju fråga dej nyfiken72, vad har du för flinga? Vart kommer den i från? Har 2 st flingor gåendes i hagen här hemma, Winnie 2år och Ina 3 år och dom kommer från Skattlösberg i Dalarna båda två där det finns en Haflingeruppfödare. Jag bor bara ett par mil därifrån.

Solen är på väg genom dimman och det är minus 10 grader!

Tackar för välkomnandet :bump:
Min flinga är importerad från Österrike och har stått i Alsterbo och Nybro innan han kom till mig.

Hör du du du. Vaddå tanthäst i slowmotion. Skäms! ;)
Men jag är riktigt avis på dig. Om du går tillbaka i tråden ser du att jag blev kär i en 5-årig haflingervalack för en tid sedan. Mycket bus och "o-mogenhet" - men välriden och känslig. Superfin. Han heter Napoleon.... Jag köpte sedan faktiskt en flinga (import) som heter Nappe. Fast han ligger mest och gonar sig i vår säng :)

En "gammal gubbe" i tråden pratade för en tid sedan om ponny till barnbarn. Du kan kanske ge honom lite råd :)

Välkommen förstås!

:D Haha.. Jamen, för mig som är nybörjare på det här med hästar..
Är en "tanthäst" en gammal, lydig häst, som bara lunkar på så sakteliga genom skogen..kanske på sin höjd höjer lite på en ögonbrynet då ett rådjur springer förbi ;)
Och som absolut står stilla när jag baxar intill trappstegen eller pallen.. :angel:
Mmm.. jag tror på tomten oxå!

Så jag har förmodligen tagit mig vatten över öronen. Men jag lär mig mycket. Och ska sätta både hästen och "mig" på tillridning. Så blir vi nog samspelta tillslut..

Gällande barnhästar är jag lika mycket nybörjare där...mina barn är oxå nybörjare..
Men ett äldre russ som gått i ridskola eller är välriden, är väl att rekomendera tycker jag. Lär sig barnen att rida där, så klarar dom det mesta när det gäller hästar sedan... För envisare ponny har jag sällan skådat :grin:

det finns ju spa (selma spa) pa andra sidan skogen har.. 695,00 for en dag.. sang att sova i har jag, den ar toppenskon. och min kommer med inbyggd emmakisse sa...
det ar ju en idea forstas, och skall ta under consideration. Skulle behova en god knadning, speciellt ryggen.
Sen finns det nog inget spa liknande i narheten utan att aka en langre stracka.. och sen ar det mat, och allt hostande.. jaja, skall inte vara negativ, jag kan faktiskt gora ngt for MIG ocksa.. utan att kanna daligt samvete..
Dock jag maste kopa ho ocksa.. men som jag sa, bra forslag, skall titta in pa hur det ser ut pa spa den dagen..

Tycker Spa låter som ett bra förslag. Låt andra ta hand om dig och njut!!!!! Har aldrig varit på spa själv men jag kan tänka mig.....Det tar förstås ett tag innan man kan koppla av och bara få ta emot, vi kvinnor är ju bra på att ge till andra! 695:- kan du gott unna dig sådär rakt av, tror inte en dag i stan blir billigare och tänk så avslappnad man blir och så sover du gott sen. Grattis i förskott!!!!

:D Haha.. Jamen, för mig som är nybörjare på det här med hästar..
Är en "tanthäst" en gammal, lydig häst, som bara lunkar på så sakteliga genom skogen..kanske på sin höjd höjer lite på en ögonbrynet då ett rådjur springer förbi ;)
Och som absolut står stilla när jag baxar intill trappstegen eller pallen.. :angel:
Mmm.. jag tror på tomten oxå!

Så jag har förmodligen tagit mig vatten över öronen. Men jag lär mig mycket. Och ska sätta både hästen och "mig" på tillridning. Så blir vi nog samspelta tillslut..

Gällande barnhästar är jag lika mycket nybörjare där...mina barn är oxå nybörjare..
Men ett äldre russ som gått i ridskola eller är välriden, är väl att rekomendera tycker jag. Lär sig barnen att rida där, så klarar dom det mesta när det gäller hästar sedan... För envisare ponny har jag sällan skådat :grin:
Har oxå ett envis russ, men han är snäll!!!!

Tant Ponny, jag vill ha fran dig storleken pa Nappe, alltsa mankhojd, langden pa ryggen och hur stor han ar runt magen. Sa nar du har tid, snalla mat honom..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
95 96 97
Svar
1 925
· Visningar
128 476
Senast: Bubban
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
139 378
Kropp & Själ Nu har jag behov av bukes samlade medicinska kunskaper, jag hoppas att ni vill dela med er om ni har några teorier.... I våras sökte...
2
Svar
36
· Visningar
7 657
Senast: Luff
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
121 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka