Sv: "Hästgalna tanter/gubbar" - vad håller ni på med?
Tack Cizma...jag tar gärna emot en medalj för det har jag aldrig fått någon. Men jag är nog mästare på att ställa till med märkliga saker med häst.
Jag har gjort något ännu värre för många år sen. Har berättat om det i en annan tråd men jag kan bjuda på det igen.
Detta var ca 15 år sen och jag hade en halvfoderhäst. Ett fullbold på 164 i höjd. Kompisen och jag var på väg hem efter en rejäl tur och skrittade sida vid sida längs en liten landsväg men noll trafik. Jag red närmast diket och eftersom vi babblade rätt duktigt om killar och fester så märkte inte kompisen att hon då och då prejjade mig ner mot diket.
Rätt vad det är känner jag att min högerfot sitter fast! Tittar ner och ser att jag fastnat med foten i en postlåda
Försker sparka loss foten men stigbygeln har kilat fast sig och hästen fortsätter gå så mer fast blir den.
Nu har jag då inte sinnesnärvaro att stanna hästen utan jag lägger allt krut på att få loss foten (kunde ju bara ta ur foten ur stigbygeln kanske..
) Kompisen märker ingenting om vad jag håller på med utan skrittar vidare babblandes. Min häst går snällt och sover intill hennes.
Och då kommer bakvalvet...japp det känner jag igen sen grenen i skogen... jag sitter på rumpan. Tänker-shit nu åker jag snart av om jag inte får loss foten. Givetvis tog rumpan slut på Trickie och pang där låg jag på vägen med foten fortfarande i brevlådan
Då märker min kompis det hela och vänder sig om och undrar- varför ligger du där?
Vad svarar man på sånt? Men ajaj vad ont i svanskotan och häcken jag fick.