Sv: Hästen avslöjar Hästägaren.
Har inte läst hela tråden, men HAHA!!
I mångt o mycket har du rätt! Skitkul att se hur man väljer sin häst, precis som man ofta väljer en partner som typ liknar sin mamma/pappa.. Vilket ju kan leda till en hel del frustration!!
Någonstans kan jag tänka att det (flum) är så att vi har våra hästar för att vi ska lära oss något av dem, och om vi väljer en som har samma egenskaper som oss själva, så måste vi ju oxå ta itu med våra egna svagheter för att få till det tillsammans md hästen!
Men oj, om jag är lik min aldeles egna häst så..
-är jag ganska vacker! (tackar tackar..
)
-Karltokig.. hrm...
-helt skitgrisig och slarvig i mitt sovrum... kan stämma.. kläder överallt..
-Gillar att äta men är rätt smal.. Ja , där har generna varit snälla!
-Tränar inte gärna med konsekvens, eller gör sånt som kräver koncentration långa stunder.. ..Tja, har nog lite svårt för rutiner!!
-Gillar att stå och filosofera och ta dagen som den kommer! jadå!
-Kan det mesta om bara lusten finns! kan oxå stämma.. Men orken ska finnas oxå!
-Har stora bekymmer med en skör konstitution och mystiska krämpor.. -Ja, kutar hos läkaren med besynnerliga symptom och får oförstående huvudskakningar till svar..
-Presterar inte under psykisk press.. Japp.. Helst inga krav från andra än oss själva!
Men sedan har andra kastat på mig några hästar som verkligen ställer allt på prov! Gillar helst min egen, som är mjuk och vänlig, men med integritet och lite lämpligt humör, men kan ridas med tanke och sytrådar.
Men alla dessa kallblod som tycks ha nästlat sig in i mitt liv, de kräver pondus, mental närvaro och rutiner! Så här gäller det att få fingrarna ur häcken, dra på sig storstövlarna och lära sig allt det där som inte kommer sig helt naturligt!
Tex vara en stark ledare och hålla tusen ton energi i schack, inte flumma iväg utan behålla fokus!!
och arbeta med kroppen för att klara av all rörelse och energi.
Det är de "svåra" hästarna som tar mig framåt i utvecklingen och livet, och den som är lik mig som betyder vila, värme och nöje!
En att bara vara med utan så mkt besvär. Bara samförstånd och vardagsflykt.
Men dom är underbara allihop!!