Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Samma ras och färg/tecken som på en gammal stallkompis häst,tyvär ser man inte magen riktigt:

200351_1779088071209_7962423_n.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Hon är så fin! Jag har ju skrivit i färgtråden att min hästs pappa också har vit svans (gul) och grå man,men den tål att visas här också:

punto20007.jpg


(Bild lånad från google)
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Han hette Szikrazo I Ragyogo,han var ett ungerskt varmblod,mycket fullblod och Akhal teke i sig om jag förstått det rätt,så det är väll det som gett honom guldfärgen. Dock var han nog inte riktigt SÅ guldig i verkliga livet...

Han finns tyvär inte längre i livet...

Lite mer ärlig bild av färgen:

dsc_0335red.jpg


Också googlad. ;)
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Det stämmer att den underbara färgen kommer från Akhal teke. Bara den färgen får mig att vilja ha en :love:
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Han hette Szikrazo I Ragyogo,han var ett ungerskt varmblod,mycket fullblod och Akhal teke i sig om jag förstått det rätt,så det är väll det som gett honom guldfärgen. Dock var han nog inte riktigt SÅ guldig i verkliga livet...

Han finns tyvär inte längre i livet...

Lite mer ärlig bild av färgen:

dsc_0335red.jpg


Också googlad. ;)

3162 Szikrázó I Ragyogó ;)

Han var så guldig när han var nybadad i solskenet men annars var han mer rödguldig sas. Har lagt upp någon mer bild här i tråden, men här kommer en extra - mest för att belysa färgen :)
34900_407989881706_7008272_n.jpg


(Bilden du la upp nu sist är tagen av duktiga Pallen här på Buke precis efter att jag fick ta över honom.)
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

På tal om guldhästar, så såg jag denna ponny för ett par år sedan på Falsterbo Horseshow.

IMG_0748.jpg


Jag tycker i alla fall att den har väldigt läcker färg.
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Jag kallar dem för fuxfläckar, min rödfux har dem över hela kroppen. På sommaren i rätt ljus så blir hon helt fläckig.
Kanske inte en helt korrekt benämning då de flesta färger verkar ha dem.
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Åhh,jag hoppades att du skulle ansluta dig till tråden! :bump: :D Ingen kan nog svara på frågor om Ragge bättre än du! :)

Vill även tillägga att hans son här hemma har nog ärvt pappans supertrevliga temerament som jag har läst/hört han hade,såååå lugn och trygg i sig själv!
 
Senast ändrad:
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Nej,har tyvär inte stammen,vet bara att han heter Zeronik,inte ens säker på stavningen av namnet,men jag har för mig han är en -04 iallafall och var alltså 2 år på bilden. Jättesnäll och go!

Var flera flera år sen vi stog i samma stall,så har ingen riktig koll i dagsläget. ;)
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Min förra appis såg nästan lika dan ut i färgen på somrarna fast han var fux :)

21767487.jpg


skuggi: silver syns ju bara på bruna och svarta inte på röda :)
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

På tal om guldhästar, så såg jag denna ponny för ett par år sedan på Falsterbo Horseshow.

IMG_0748.jpg


Jag tycker i alla fall att den har väldigt läcker färg.

Det där är ridponnyhingsten Jarno RP 145, isabellfärgad :)
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Gulgenen tycks bete sig lite hur som helst. Vissa har grå man, vissa vit och andra mer åt creme hållet - oavsett föräldrarnas nyans. Framförallt är det bara vissa individer som får silvret ex vet jag bara en Ragge avkomma med grå man trots att han själv hade det.
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Åhh,jag hoppades att du skulle ansluta dig till tråden! :bump: :D Ingen kan nog svara på frågor om Ragge bättre än du! :)

Vill även tillägga att hans son här hemma har nog ärvt pappans supertrevliga temerament som jag har läst/hört han hade,såååå lugn och trygg i sig själv!

Hah, är man nördig så är man. Dottern till hans ägare i Ungern skulle försöka hitta hans bruksprovs papper... Har film på honom i Ungern med som jag fått. Kan ladda upp om du viöö se?
Härligt! Racet har det oftast med ;)

PMa om du vill se bilder/filmer från Ungern.

Slut på OT.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 663
Hemmet Hjälp mig hitta en fin färg till hallen! Är en långsmal hall utan eget fönster, således måste färgen vara ljus. Har en inbyggd äldre...
Svar
6
· Visningar
1 154
Senast: cewe
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 674
Senast: yamyam
·
Gnägg Jag satt och läste i gamla generalmönsterrullor från 1820-1820-talet idag. Hästarna beskrivs med färg, tecken, kön, ålder och mankhöjd...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
16 126
Senast: nickan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Min arga lilla hund.
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • hackamore eller sidepull
  • Vetrinär besiktning

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp