Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

OT men menar du att stoet ultraljudades, att man såg tvillingarna, men att ägaren beslutade att inte försöka klämma? Eller vad slarvade ägaren med vad gäller fölningen? Tvillingfödslar går sällan bra i de fall där stoet bär fölen hela tiden ut.
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

lewelly - självklart kan man ultraljuda och vilken vättig hästägare som hel had gjort detta och man hade troligtvis kunna rädda en av dem. till saken hör att förra äg har ngn form av stolthetsvansine och kan säga som så att hon lät sin finaste häst och bästa häst lida till döds pga av diverse småsaker som kunde ha återgärdast i tid men som slutade med magsår och en häst som bajsade blod, hon kunde inte med att kalla ut veterinär för hon va för stolt... så att lägga tid och pengar på en betäckning som hon sket i och som va tjuvbetäckning ja jag tror du förstår :/
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

OT men menar du att stoet ultraljudades, att man såg tvillingarna, men att ägaren beslutade att inte försöka klämma? Eller vad slarvade ägaren med vad gäller fölningen? Tvillingfödslar går sällan bra i de fall där stoet bär fölen hela tiden ut.

Jag tror hon menade att stoet konstadterades dräktigt men att inget ul togs.
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Inte så ovanlig färg egentligen, fux med flax, men hon ser ju för himla rolig ut med sina skeva ögon :D hihi

401309_3395035198303_1077041003_n+(1).jpg
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

ursäkta men betäckte du hästen när den var 2 år så den fick fölet det året den är 3?
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

*kl*
Klickade förbi denna på datorn :d
Här snackar vi 3-color ^^

8444318021549706_IelPAkph_f.jpg


2234209480105967226S600x600Q85.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Den där hästen är ju riktigt häftig. :) En sån vill jag ha. :)
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

va nä? berits mamma var 16 när hon fick berit och nuvarande ägare till berit betäckte henne som 3åring.
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Min nya är brun konstantskimmel, det är inte jättevanligt :D
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

ojdå, tiden går fort när man har roligt. Missade visst ett år där. Självklart är hon 4 år :)
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Min medishäst har väl ingen annorlunda färg direkt, men annorlunda teckning! :)

_M04_mellan.jpg

Foto: Linnea Månström
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Min medishäst har väl ingen annorlunda färg direkt, men annorlunda teckning! :)

_M04_mellan.jpg

Foto: Linnea Månström

Visst är det en KWPN (körhästmodellen) För det är väldigt vanligt med stora vita tecken och bukfläckar inom den rasen;) Men den är otroligt läcker:love:
 
Sv: Hästar med annorlunda färger eller tecken *bildtråd*

Du har helt rätt! Det är en KWPN av körhästmodell. :) Har sett det att det är rätt vanligt, riktigt läckra är dom :d
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 663
Hemmet Hjälp mig hitta en fin färg till hallen! Är en långsmal hall utan eget fönster, således måste färgen vara ljus. Har en inbyggd äldre...
Svar
6
· Visningar
1 154
Senast: cewe
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 674
Senast: yamyam
·
Gnägg Jag satt och läste i gamla generalmönsterrullor från 1820-1820-talet idag. Hästarna beskrivs med färg, tecken, kön, ålder och mankhöjd...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
16 126
Senast: nickan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp