Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
framför du en HÄST (oavsett storlek och kontakt med hästen) är ni ett FORDON..Så vitt jag vet är man ett fordon om man rider eller kör. Men om man tömkör då? Vad är man då?
nej, har du en häst som är bililsk och det finns en avsticksväg för dig att skritta in på när ni möter en bilist och du inte skrittar in där utan låter hästen sparka på bilen medvetet (det kanske är en sur granne du inte gillar?) så blir du vållande till tillbud..Det finns ju en gammal regel inom försäkringarna som säger att hästen räknas som viltdjur och att det faktist inte är hästägarens fel utan alltid bilföraren... Jag kan passera förbi en parkering och hästen får för sig att sparka på en bil och det är bilägaren som får bekosta det...
de flesta leder nog på vänster sida av gammal vana, men det finns inget som säger att det är rätt eller fel.. det är dock bättre för hästens muskulatur att man leder på olika sidor och sitter upp på olika sidor.. fär liksidigheten är ju något som vi hästmänniskor försöker främja hos hästene de bara jag som alltid leder på vänstersida? e något jag lärde mig att göra i min barndom och har fortsatt med det
de flesta leder nog på vänster sida av gammal vana, men det finns inget som säger att det är rätt eller fel.. det är dock bättre för hästens muskulatur att man leder på olika sidor och sitter upp på olika sidor.. fär liksidigheten är ju något som vi hästmänniskor försöker främja hos hästen
Så vitt jag vet är man ett fordon om man rider eller kör. Men om man tömkör då? Vad är man då?
Det stämmer, och det kan ju ridsportförbundet göra på tävlingar också, det har ju hänt att det åkt dit för fylleridning i hoppning...
men som sagt vad är inte det polisen som är inblandad i det utan de olika förbunden som har det i sina regler...Thanx....blev lite fundersam
4. Varför har man inte blåskontroller på alla kuskar på en travdag
Ja, det gör underverk med ohanterade aredennerhingstar att få knalla lite på stadens torg och gator. Standard i min grundkurs *ironi*
Bara för att jag jobbar med andras problemhästar betyder inte det att jag har egna, "oproblematiska" hästar som jag miljötränar!
Bild (på gångbana med specialtillstånd
Du känner inte att din fråga var ganska löjlig?
1. Man måste ju ha hjälm när man kör moped, är det då lag på att man måste ha hjälm när man kör sin häst i trafiken? Man framför ju faktiskt ett fordon.
Iof tycker jag att man alltid ska ha hjälm, men vissa tomma lador behöver ju inget tak...