Sv: Hästägare och deprimerad....
kämpar mot utmattningssymtom, har varit sjukskriven i 6 år...
Nu har jag börjat fatta att prioritera mitt häst intresse, för det är det enda som håller mig borta från depression.
När jag var som mest nere så släppte jag allt och gick bara djupare in i depressionen, men så länge jag får utlopp för mitt hästintresse så håller jag mig ovan ytan.
Men pga utmattningen så orkar jag ju inte med så mycket annat, så vänner och släktingar blir lidande, även de vardagliga hushållssysslorna, så man bjuder inte gärna hem folk pga det :smirk:
Förutom att jag har egna hästar så deltar jag i ridterapi via psykkliniken och det är toppen att få träffa andra med liknande problem som också blir hjälpta av hästen!
Problemet är med försäkringskassan... dom vill att jag ska lägga min tid på annan rehabilitering pga att jag har egna hästar, men det blir inte samma sak! Så det är en ständig kamp...
Det som grämer mig är dock tanken på hur lite jag har lyckats utvecklats med ridningen under dessa år...
Allting tar så lång tid när man kan lägga ner så lite energi...
Men jag försöker ha en positiv inställning, även fast det känns riktigt tungt nu under mörka vintern...
men till våren då jä-lar får hästarna hålla hårt i sadeln för då laddas mina batterier snabbare så då blir det åka´a!
Gott nytt år på er alla och ge inte upp!!