Häst som håller på att förlora synen???

S

speedy

En kompis häst har de senaste två veckorna fått ett förändrat beteende - går in i dörrar, är nervös vid hantering mm (supercool annars) så de misstänkte att den höll på att bli blind. Nu är den på djursjukhus och ska kollas i morgon. Någon som har erfarenhet av något liknande? Vad kan det vara? Det är en ganska ung häst (7 år). Har behandlats för ehrlichia nyligen - kan det ha något samband? Tacksam för svar!

Sv: Häst som håller på att förlora synen???

En kompis häst har de senaste två veckorna fått ett förändrat beteende - går in i dörrar, är nervös vid hantering mm (supercool annars) så de misstänkte att den höll på att bli blind. Nu är den på djursjukhus och ska kollas i morgon. Någon som har erfarenhet av något liknande? Vad kan det vara? Det är en ganska ung häst (7 år). Har behandlats för ehrlichia nyligen - kan det ha något samband? Tacksam för svar!

Läskigt.:crazy: Bra att den blir ordentligt utredd på klinik.

Borrelia kan påverka synnerven enligt den veterinär som behandlade min unghäst förra året.

Hur det är med Ehrlichias vet jag ej,men man har ju hört hästar som blivit mkt dåliga av denna sjukdom.

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 372
Senast: alazzi
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 604
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 683
Senast: Karminnie
·
Hästvård 18-årigt halvblod imp. Irland, hade en kotledsinflammation 2009 som behandlades med tuppkam och läkte fint. Han röntgades i samband med...
Svar
4
· Visningar
1 574
Senast: Ekblomma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka