Men åååh dessa hästmänniskor!! Jag blir tokig
knappt ett dygn var hästen på prov, han kom tillbaka ikväll. De orkade/ville inte vänta ut hans hälta (verkar bara vara en sträckning, inget farligt). Liiite oren/stel vänster bak, det är allt och då var han tydligen betydligt bättre idag än igår. Men nej det kan man inte köpa.. Fast de hade på sig till 16.5 innan de behövde bestämma sig.
Så hade han tydligen varit jätteenergisk/uppstressad och surat vid ryktning, hyttat lite med bakbenet - inget nytt, så gjorde han med mej första tiden, slutade när man sa till och han lärt känna mej.
Det är väl klart att en häst blir orolig av flytt och totalt okända människor. Nej han var föööör känslig och hade fel personlighet nu när hans rätta jag kom fram. Och hältan var antagligen spatt som kommit fram när han stått i 2 dagar, ansåg hon. Jag orkar inte ens bli arg.
Bara dåliga ursäkter känns det som, men det är klart att hon känner min häst bättre efter ett dygn, jag har ju bara haft honom i över ett år
Tycker synd om häststackarn som inte fick en ärlig chans ens! Och behöva åka fram och tillbaka sådär.. Men han var nöjd att få vara tillbaka hemma åtminstone.