Jo fast nästan fräsch är inte helt fräsch. Ska man dessutom provrida hästen ordentligt för att se ifall man passar ihop så är det förståeligt att lämna tillbaka hästen. Dom hade förmodligen gett hästen en chans att landa ifall hästen var fräsch.Nä men hästen var nästan helt ok igår, och jag fattar inte varför man gör sig allt besvär att hämta hästen osv om man inte ens ger den en chans att landa först. Men men. Både jag & tränaren var ganska sura igår, men nu får pållen vara hemma och vila lite ett par dagar så fortsätter vi sen. Det var inte så kul att bli "anklagad" för att inte veta vad vi lämnat över för häst, även om vi uttryckligen sagt i både annons och muntligen att han är känslig.
Jag förstår att det inte är så kul att bli anklagad men samtidigt så går det inte att klandra dom blivande köparna heller, det finns så mycket folk som vill luras och då är det som köpare bättre att stoppa direkt som något kanske inte känns okej. Dom vet ju inte om ifall du är ärlig eller inte. Sen kan en häst vara känslig och den kan vara känslig, folk beskriver känslighet på olika sätt och hästar kan vara känsliga på olika sätt.
Var glad istället att ni fick tillbaka hästen snabbt istället för att vara arga på dom, dom kunde lika gärna sabbat allt ni gjort just för att hästen är så känslig. Då hade ni nog varit irriterade över det istället och tyckt att dom borde sagt till innan att dom inte ville ha hästen plus att det skulle kunnat bli en diskussion huruvida "skadan" kommit på plats eller inte osv. Ni får försöka se det ur köparnas vinkel helt enkelt.
Senast ändrad: