lizzie
Trådstartare
Min pålla har utvecklats bra på 1 år. Från att vara ett nervöst darrande vrak som fick panikattacker när hon såg en annan häst (för drygt 1 år sedan) till att fungera normalt. Nu funkar det bra att lasta och åka iväg till ridhus fullt med andra hästar. Hon är mycket coolare och det känns som saker och ting har landat i huvudet på henne. Förutom en sak...
Hjälperna för galoppfattning... Hon verkar glömma bort hjälperna för galoppfattning från gång till gång. Även under samma ridpass. När man kommit igång och fattat några gånger så förstår hon vad hon ska göra, men det räcker med att göra något annat i 5-10 min så har hon glömt bort galoppfattningen och blir lite lätt stressad och inte förstår vad det är hon ska göra. Damen är 11 år och inriden som 4-åring - jag har haft henne i 3 år.
Någon som varit med om något liknande?
/Lizzie
Hjälperna för galoppfattning... Hon verkar glömma bort hjälperna för galoppfattning från gång till gång. Även under samma ridpass. När man kommit igång och fattat några gånger så förstår hon vad hon ska göra, men det räcker med att göra något annat i 5-10 min så har hon glömt bort galoppfattningen och blir lite lätt stressad och inte förstår vad det är hon ska göra. Damen är 11 år och inriden som 4-åring - jag har haft henne i 3 år.
Någon som varit med om något liknande?
/Lizzie