- Svar: 376
- Visningar: 26 922
Hunden bet och slet i hästen tills den föll i marken. ”Det är bara ren tur om hon överlever det här”, säger hästägaren till SVT Nyheter. Se klippet här – varning för starka bilder.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och jag blir förbannad när jag läser här att folk tycker att det är helt ok att deras hundar dödar andra djur och t.o.m. berömmer de för det!
Och jag blir förbannad när jag läser här att folk tycker att det är helt ok att deras hundar dödar andra djur och t.o.m. berömmer de för det!
Inte ens hemförsäkring? Brukar ju finnas en ansvarsdel i den.Enligt inlägg på Facebook från hästägaren har det blivit infektion i ett av såren.
Hundägaren har tydligen ingen försäkring.
Inte alla som har det och det är väl den det syftades på, vet ingen annan försäkring som hade täckt?Inte ens hemförsäkring? Brukar ju finnas en ansvarsdel i den.
Min storpudel har i princip ingen kamplust - hon har aldrig förstått grejen med leksaker i munnen, eller kamplek med människor. Andra lekar kan vara kul, men inte kamplek och inte något med leksaker i munnen (annat än att sno leksak från kompisen). Däremot har hon en hel del jaktinstikt och vill fånga och döda (och ibland äta) alla möss hon hittar, hon kan gräva efter sork, hon skulle gärna ta höns etc. Och skulle hon komma lös när det är t.ex. en hare, fasan eller annat som springer så skulle hon definitivt jaga efter och troligtvis döda om hon kom åt djuret.Hade för en gäng år sedan en hund som inte hade kampande med människor i sig. Hade henne innan jag hade hört talas om BPH så vet inte om det fanns på den tiden eller inte men skulle fått avsaknad av lek och kamplust där.
Trots detta så slog jaktinstinkten in när några höns kommit in i hundgården och hon nöp så många hon han med innan jag hann fram och få tag på henne.
Hundens försäkring skulle jag trott, i första hand.Inte alla som har det och det är väl den det syftades på, vet ingen annan försäkring som hade täckt?
Hundens försäkring täcker skador på hunden, inte skador hunden orsakar. Det är isf ansvarsförsäkringen som brukar ingå i hemförsäkringen.Hundens försäkring skulle jag trott, i första hand.
Inte hemförsäkringen.
Ah, okejHundens försäkring täcker skador på hunden, inte skador hunden orsakar. Det är isf ansvarsförsäkringen som brukar ingå i hemförsäkringen.
Nä jag vet inte heller, trodde det fanns nån speciell hundägarförsäkring.Inte alla som har det och det är väl den det syftades på, vet ingen annan försäkring som hade täckt?
Fast varifrån tror du kamplusten att skaka en trasa kommer ifrån? Det är från att skaka ett byterdjur liksom...Jakt absolut. Killer instinkt att faktiskt döda bytet. Nä. Borde inte accepteras.
Nä, det är ansvarsdelen i hemförsäkringen som träder in.Hundens försäkring skulle jag trott, i första hand.
Inte hemförsäkringen.
Precis. Kailzie (terriern min) dök på en skeppsråtta i ett dike en gång - den vred sig upp och bet henne i näsan och då fick jag verkligen se vad det där skaket kan göra.Fast varifrån tror du kamplusten att skaka en trasa kommer ifrån? Det är från att skaka ett byterdjur liksom...
Min hund hoppar och dyker i buskarna efter möss som en räv, eller en katt gör. Det ser så häftigt ut, vårt tamdjur har fortfarande så många instinkter kvar, det är rätt coolt! Jag hade inte ens ägt honom ett dygn när han första gången gjorde ett "rävhopp" och fick tag på en mus som han svalde hel!Precis. Kailzie (terriern min) dök på en skeppsråtta i ett dike en gång - den vred sig upp och bet henne i näsan och då fick jag verkligen se vad det där skaket kan göra.
Jag fick henne från en gård som hade hundarna som just gnagarbekämpning.
Igelkottsproblemet har både jag och mamma haft på nästan samtliga av våra hundar, tror som du att de triggas av att det gör ont när de biter på dem.Min förre dödade igelkottar så fort han fick chansen, även i koppel. Han dök in i buskage för att få tag i dem. Tror delvis det var jaktlust och resten var att det gjorde ont när man bet i dem och då triggade det honom ännu mer.
Ammo har tagit råtta, men har varit noga med att han aldrig ska få chansen att ta något annat - för då skulle han garanterat döda dem.
Ungefär såhär. (Mus i gräset).Min hund hoppar och dyker i buskarna efter möss som en räv, eller en katt gör. Det ser så häftigt ut, vårt tamdjur har fortfarande så många instinkter kvar, det är rätt coolt! Jag hade inte ens ägt honom ett dygn när han första gången gjorde ett "rävhopp" och fick tag på en mus som han svalde hel!
Hans skakande av leksaker är ju typiskt skakande som dobermannen gjorde när hon dödade katten tex, väldigt effektivt och kraftfullt. I hans fall är det med leksaker, gärna med pip i, och det är ju därför bitleksaker har pip i kanske också....
Ja precis så! Ser så underbart ut!Vi kan avla oss sönder och samman men ändå har våra hundar så många instinkter kvar! DET tycker jag är häftigt! Och samtidigt tycker jag också att det är löjligt och naivt att tycka att hundar som dödar djur är onormala och vidriga och ska avlivas.Ungefär såhär. (Mus i gräset).
Visa bifogad fil 116591
Ungefär såhär. (Mus i gräset).
Visa bifogad fil 116591
Du tänker alltså att hundar inte borde få vara hundar? Instinkterna behövs om man ska ha hundar som faktiskt fungerar som hundar, som jakt, vall och brukshundar. Tar man bort kamplust, skärpa och dådkraften så får man en massa andra problem på köpet. Risken är att man får rädda ångestbitare som ändå inte duger till något alls än att möjligen vara söta ökar.Jakt absolut. Killer instinkt att faktiskt döda bytet. Nä. Borde inte accepteras.