F
Fruentimber
Nu har jag inte jämfört med en brukstävling utan en vanlig kväll på klubben.
Ok, vanlig kväll på klubben då. Det märks tydligt när vi har agilitykurser att ljudnivån är betydligt högre.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu har jag inte jämfört med en brukstävling utan en vanlig kväll på klubben.
Ja, jag är övertygad om att om det fanns en regel mot ljudande på plan så hade ljudnivån varit betydligt lägre. Sen är det en hel del som inte ljudar, kan koppla av och inte märks så som dom som håller liv. Själv har jag en hund som har nära till ljud men bara för att man får har jag inte lust att hon håller låda vid eller på agilityplan men många tycker inte att det är ett problem då det inte finns en regel mot det.
Ok, vanlig kväll på klubben då. Det märks tydligt när vi har agilitykurser att ljudnivån är betydligt högre.
Våra Whippetar börjar gnissla och knarra ungefär en kilometer innan man svänger in mot ovalen Men sen är de alltså tysta som tur är.Gud ja.
Jag driver ju en inomhushall, och när det är agilityträningar så börjar det liksom skälla i bilarna redan vid infarten. Det händer aldrig under de andra kurserna
Våra Whippetar börjar gnissla och knarra ungefär en kilometer innan man svänger in mot ovalen Men sen är de alltså tysta som tur är.
Samma erfarenhet här. Då kommer ändå hundarna hit för att göra typ det bästa de vet - men det är nästan uteslutande agilityhundar som låter som billarm redan på grusvägen.Dessa kanske börjar tidigare, bara det att jag inte hör dem förrän de har ca 1km kvar
Samma erfarenhet här. Då kommer ändå hundarna hit för att göra typ det bästa de vet - men det är nästan uteslutande agilityhundar som låter som billarm redan på grusvägen.
Att hundar bubblar av förväntan inför nått kul och då kan ljuda lite är en sak. VRÅLANDET från agilityhundarna är något helt annat.