Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men alla hästar bes. inte där va? Eller har jag missuppfattat det?
Pga. blåtunga var alla veterinärer tvunga att inställa sig på informationsmöte, obligatoriskt, så därför blev alla hästar inte veterinärbesiktigade under Harvest tävlingar.
Vad jag förstod det som så besiktigades hästar på torsdagen. På fredagen hade jag vänner som deltog och deras hästar blev inte besiktigade.
På grund av Blåtunga problemet, så var nästan alla sveriges veterinärer som kunde något om häst och kor på konferrence på Arlanda, därför besiktigades bara koklasshästarna till Harvest, men det kommer inte hända i framtiden....
Det här är ju inget bra, många hästar som kan ta med sig smittan hem , NU e jag ännu mer FRAM för vetrinärbesiktingar på ALLA arrangerade tävlingar !!!Detta var inte nu på Harvest. Utan i somras. Nej denne häst hade inte hunnit vetrinärbest innan tävlan då den var med först i Halterklass och sen vetrinärbesiktigades och då upptäcktes ringorm men då var de ju redan försent för den har ju då vistats i boxen och tävlat i halterklass.
Hmm.. tur man inte hade nått akutfall då för då vet man ju inte om de hade funnits nån vetrinär att tillgå. Man slutar ALDRIG förvånas.
Jag antar att inte ALLA veterinärer var på möte, akutveterinärer brukar ju finnas att tillgå, dock bedömdes nog att veterinärbesiktning på tävling inte räknades som nödläge....