Sv: Harvest

Det är tanken att det kommer att bli så till nästa år, vi ska ha minst en backup på korna och koll av djuren nån eller ett par dar innan

Jag skulle vilja göra ett inlägg om detta också.

Jag är en nybörjare när det gäller westernridning och westerntävling.
Jag och min sambo bokade hotell och åkte ner för att få se ALLA grenar inom westerntävling.
Jag var in och försökte läsa på hemsidan , där jag fick meddelande att hemsidan uppdaterades.

När jag kommer till tävlingarna på lördags morgon står ingenstans att koklasserna är inställda, det får jag veta genom en bekant på platsen.
Ni kunde ha meddelat detta via anslag på dörrar.

Det togs ett inträde både lördag och söndag på 100 kronor. Helt OK om det hade varit fullt program under söndagen eller kosseklasser på lördagen.
Det var det inte, söndagsprogrammet slutade vid 11.30. Jag tycker nästan det är skamligt att ta inträde för en dag som var innehållslös om man utgår från programmet, faktiskt.

Det här gör mig mycket besviken, jag tycker ni kunnat slopa inträdesavgiften under söndagen då programmet inte var det utlovade.
Jag är besviken på SQHA för detta.

I övrigt tycker jag det var ett toppenställe att anordna tävlingar på, och jag tycker att det som genomfördes var bra. Jag är inte säker på att jag kan rekommendera dessa tävlingar till andra som är intresserade eftersom det inte var så bra nu när jag var där.

Mest besviken är jag på att klubben hade mage att ta ut inträdesavgiften för söndagen.

MMpersson

Senast ändrad av en moderator:

det tycker jag också var dåligt, det hade jag faktiskt ingen aning om.

En engång vill påpeka det var inget fel med koserna! DOM MÅSTA FLYTTAS INNAN STATLIG KVARANTIN SLOG TILL! Det var igens fel och att har en Bak-Up besättning skulla inte har hjälpt.

Det förslag att djuren ska besiktiga föra transport är inte praktisk, ska vetrinären besiktiga två olika besättning? och vem ska sto för den kostnad?

Jag också bliv paff när kl.5 på kvällen vill dom har inträd?! men hade Oppet Hus hälla dagen, marklig!
Arizona

Ja de är ju förjäkligt rent utsagt.
Men jag har betalt fullt pris många ggr när man har kommit till de två sista timmarna och de är mkt dåligt. Nått för dom göra åt det ok att betala halva priset tycker jag.
Jag vet många som håller med mig.

Jo men fel var de ju då dom fick avliva två st på plats och dom vill inte ta några risker med resten av gänget.
Men alla lär sig nått varje gång nått sånt här händer.

Synd om alla som åkt så långt och inte fick veta nått.
jag kom lagom till kosse klasserna skulle börja och jag visste inget. När jag kom fram så var allt slut och jag fattade inget. Gick till sekriteriatet och frågade och dom var super stressade av alla frågor osv. Stackare.
Men men hoppas de blir bättre nästa år.
De var tur att kosserna fick åka hem.

Jo men fel var de ju då dom fick avliva två st på plats och dom vill inte ta några risker med resten av gänget.
Men alla lär sig nått varje gång nått sånt här händer.

Synd om alla som åkt så långt och inte fick veta nått.
jag kom lagom till kosse klasserna skulle börja och jag visste inget. När jag kom fram så var allt slut och jag fattade inget. Gick till sekriteriatet och frågade och dom var super stressade av alla frågor osv. Stackare.
Men men hoppas de blir bättre nästa år.
De var tur att kosserna fick åka hem.

??? WOOOOW BABY!!!!!!!!
Då vet du mer an jag, det har är det första jag ar härt talas om att 2 ko bliv avlivad :eek:
Om det är sant har det hänt under transport och upptäcks efter avlästning.
Valdig tråkig men tyvär sånt hander.
Arizona

Ingen, inte ens ryttarna fick veta nått förrän vid fem tiden, och då fick alla veta det samtidigt... Snacka om kaos....

Inträde? Jag bara klampade in, in och ut flera gånger till och med, utan att någon nämnde något inträde. Vart jag på fel tävling kanske :p Jag fick ihop min studie ändå, så jag klagar inte :p

Så du menar att du inte behövde betala inträde överhuvudtaget, då är det värre ändå.

Nu känner jag att jag blir förbannad dessutom, en del måste betala och en del inte.

Fy och Usch.

MMpersson

*kl*

De här med inträde på SQHA tävlinga på Grevagården är ett stycke för sig.
Oftas när man tittar på förmiddagens klasser behöver men inte betala inträde, medans de framåt eftermiddagarna, när de med publik dragande klasserna är, sitter nån där och tar betalt.
Själv tycker jag att 100 kr är lite för mycket och väljer att inte titta på tävlingarna då utan oftas kollar jag på haltern och hunter klasserna istället (då det oftas är gratis).. Jag bor när och kan ju välja när jag vill kolla...
Kan tänka mig att de blir xtra struligt när klasser ställs in...

Det förklarar varför jag inte behövde betala. Låter lite kocko, men det är ju upp till dem. 100 spänn är lite för mycket, det hade jag nog inte lagt (fast å andra sidan hade jag inte betalat för chappen heller, och där kommer jag med in gratis :p), en tjuga hade väl räckt. No offence, men det är ju inte direkt världsklass..

Det förklarar varför jag inte behövde betala. Låter lite kocko, men det är ju upp till dem. 100 spänn är lite för mycket, det hade jag nog inte lagt (fast å andra sidan hade jag inte betalat för chappen heller, och där kommer jag med in gratis :p), en tjuga hade väl räckt. No offence, men det är ju inte direkt världsklass..

:rofl: du är klockren

Kan vi inte stämma träff nästa gång, jag vill också va med o studera!

Aldrig att jag har betalt en hundring för att se några klasser. Nu brukar jag inte behöva det eftersom jag betalar hutlösa kostnader i tävlingsavgifter oftast o får se ändå men ibland undrar man lite hur dom tänker med det här med prissättningarna.. Jag INSER att det kostar att anordna en show men jag har flera gånger avstått pga kostnaderna, tex för uppstallning osv. o för 100:- inträdesavgift hade jag vänt i dörrn som åskådare! Kanske inte så konstigt att det är så glest på läktarna?

*KL*

Hur vore det med en veterinärkoll av kossorna, innan de transporteras någonstans? Om en veterinär hade kollat tidigare i veckan, och sett sjukdomen, hade man ju haft några dagar att hitta "reservkossor" på. Kanske det kan vara en idé också, att ha en annan bonde i reserv, ifall det skulle bli lite akut kris?

När det gäller denna sjukdom som djuren fick på Harvest så uppenbarar den sig inte förrän efter transport.
"Sommarsjuka" visar sig först efter en transportresa och uppstår i samband med den, djuren kissar blod bla.
Att kollat dom innan hade i detta fall inte hjälpt alltså.

När det gäller blåtunga får man transportera djur inom området, ej ut eller in i området som har restriktioner.

Jag tycker gott att ett så stort förbund som SQHA ska ha mera koll på vad för djur man använder dock.
Att ens transportera djur till en tävling med horn är ju galet bara det och även när det gäller ringorm. Ringorm ploppar inte upp över en dag.

Nädu, jag tänker bli en sån där egoistisk forskare som pratar i obegripliga vetenskapstermer, så de vanliga dödliga inte ska ha en aning om vad jag har studerat! :D

Jag håller med om avgiften. Hutlöst dyrt inträde! Jag har vänt i dörren vid flertalet tävlingar pga att jag endast ska se vissa ekipage. Det tokigaste tycker jag är att det ska vara skillnad på när man kommer på dagen, om man behöver betala eller inte...

Tyvärr är de ju så att de har kommit både kossehästtränare och Halter/Pleasureryttare till tävling med sina hästar som har haft ringorm och de är rent ut sagt förjävligt detar sin häst ut på tävling bland andra som kan bli smittade när de sätter sig i inredning och allt.
Folk behöver lära sig visa respekt.

Tyvärr är de ju så att de har kommit både kossehästtränare och Halter/Pleasureryttare till tävling med sina hästar som har haft ringorm och de är rent ut sagt förjävligt detar sin häst ut på tävling bland andra som kan bli smittade när de sätter sig i inredning och allt.
Folk behöver lära sig visa respekt.
haft, var dessa smittbärare fortfarande?
om dessa hästar hade hafft synligt med ringorms fläckar i pälsen hoppas jag att dessa upptäcktes vid obligatoriska vetrinär besiktningen, när man hör om sånt här ÄR man som hästägare GLAD över att alla hästar ska gå igenom vetrinär besiktningen vid tävlingarna, önskar att fler organisationer tar efter detta.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 837
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
2
Svar
20
· Visningar
2 212
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 845
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 620
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka