Håruppsättning till träning!!

alTR

Trådstartare
Vad har ni andra dressyrnissar för håruppsättning på träning och vill vara fina? Jag vet själv inte hur jag ska ha mitt hår då det är hyfsat långt och tjockt.. Jag vill helst inte ha det i en vanlig hästsvans då jag tycker det ser lite slarvigt ut när den slår fram och tillbaka, på mig i alla fall, men jag får inte till en snygg knut heller!! Hade på ett enkelt sätt velat samla allt hår i någon snygg uppsättning. Så hjälp mig snälla! Lägg gärna ut bilder på hur era uppsättningar ser ut och hur ni gjort dem, hade varit kul :D

Sv: Håruppsättning till träning!!

Har inga bilder tyvärr men brukar fläta håret. När håret är för långt viker jag upp det a la en hästfläta så blir det en liten, diskret "korv".

rider jag med hjälm så brukar jag bara lägga hästtofsen upp på huvudet och in under hjälmen så syns inget hår alls :) Annars samlar jag bara ihop allt hår i en tofs bakpå huvudet och snurrar ihop det till en knut som fästs med en snodd. Har ingen bild dock...

Jag har lugg som räcker till näsan och hår till axlarna ung. Jag brukar göra en inbakad fläta av luggen som går efter hårlinjen. Sen gör jag en fläta av resten av håret och virar sedan upp i en hästknopp.
Det absolut värsta jag vet när jag tränar är att känna hur hårsnodden glider av hårtoffsen, vilket ofta händer med mitt glidiga hår. Men med knoppen har det aldrig hänt. :D

Oftast snurrar jag mitt långa hår till en korv som jag rullar till enknopp. Så det blir som en tantknut i nacken.
Om jag har hjälm så bör det oftast fläta eller bara hästsvans

Jag brukar fläta ihop allt hår och sen rulla in den som en knopp ungefär, funkar kalas ;)
Har dock ingen bild, men den är simpel och jag slipper flygande hår överallt!

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 550
Senast: iNTOHiMO
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 575
Senast: Grazing
·
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 964
Senast: Buzzter
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 002
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar