Härregyy jag har blivit småhundsägare...!

Sv: Härregyy jag har blivit småhundsägare...!

Fast lillskrutt är ju min påläggskalv, det är tänkt att han ska få jobba stenhårt. ;)
Det är det att jag måste liksom påminna mig själv om att träna koppelträning. Det är skillnad när man blir omkulldragen av en 30kgs kluns - någon påminnelse behövs inte och motivationen att lösa problement blir större.

Idag blev han nog för första gången behandlad som en "stor vovve". Jag tappade tålamodet på honom för att han betedde sig som en slyngel precis innan kloklippning, så kloklippningen blev helt dalt-å-dutt-fri. Se på fan.. För första gången kunde jag klippa alla klor ordentligt. Måste komma ihåg att det är en riktigt hund bakom det söta lilla yttret.

så kloklippningen blev helt dalt-å-dutt-fri. Se på fan.. För första gången kunde jag klippa alla klor ordentligt. Måste komma ihåg att det är en riktigt hund bakom det söta lilla yttret.

Vet du vad jag tror att det ofta är lösningen, att bara göra!

Det jag egentligen skulle skriva är att du ju borde blogga om erat liv, eller nåt, så att man kunde få läsa om er oftare. :love:

Oj du, jag minns inte så noga faktiskt. Men hon var stor redan som valp sas.

:angel: Hahaha jag vet hur det känns...

/Sofie, som gått från fruktansvärt väluppfostrad schäfer, till hoppande dragande, raketfarts liten chihuahuablandning. Men vadå, det är gulligt :grin:

Vadå? Har du inte din mörka skönhet kvar?

Hrmmm, jag tror faktiskt han gick fot ;) kanske inte superbra, men han började fatta lite och även sitt och ligg funkade :p. Hur mycket kommer han väga som vuxen?

Det jag egentligen skulle skriva är att du ju borde blogga om erat liv, eller nåt, så att man kunde få läsa om er oftare. :love:

Men det gör jag juh.... :D Finns det inte en länk på min profil?

Tillägg: nope det fanns det inte, men nu gör det det för den som är nyfiken.

Senast ändrad:

Du kan ju hota med att sparka på min hund istället så får du se mina tigermamma fasoner ryta fram samtidigt som jag hysteriskt snabbt lyfter upp hunden och stoppar honom innanför jackan!
:D

En hysterisk småhundsägare lyfter inte sin lilla hund.. Man hivar upp den i famnen med hjälp av kopplet(för en liten hund kan inte vara lös), vänder sig sen snabbt om, och stoppar in den under jackan!

Senast ändrad:

Vadå? Har du inte din mörka skönhet kvar?

Nej jag har tyvärr inte det. Mitt liv höll på att gå i bitar och jag kunde inte tillgodose hennes behov, så hon fick flytta till en helt underbar kvinna i Arboga. Och jag är så glad över det beslutet! Nu tränar dom rapport för fullt, och det passar den damen som handen i handsken :bow:

Men det gör jag juh.... :D Finns det inte en länk på min profil?

Tillägg: nope det fanns det inte, men nu gör det det för den som är nyfiken.

Grymt! Nu ska jag läsa och njuta över att min hund är vuxen (och mellanstor, dvs halvt väluppfostrad, halvt ouppfostrad! ;))

Jamen då är det ju lugnt att han drar i kopplet :p. Onödigt att den ska gå fint ;) haha.

Jamen då har ni ju så smalt koppel. Domarna märker väl inte om han svimmar?

Jamen då har ni ju så smalt koppel. Domarna märker väl inte om han svimmar?

Sant, det blir ju bara aningens mindre flaxande då. Bra där! Var hittar man ett fint strypsnöre....utställningskoppel då? Gärna med lite bling på så det distraherar.

:rofl:

Siv var och är fortfarande flaxig i koppel men när jag ställer henne så låter jag henne gå fot. ;)
Det har hon typ kunnat sen hon var 3 månader. :D

Ett tips bara.

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 663
Senast: Rugge
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 304
Senast: Marvin
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 800
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 872
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka