Använder din knapp men vänder mig till både dig Bia och Shady!
Tydligen var det många ovanligt långa brunster förra året (enl hingstägaren).
Mitt andra sto, som jag betäckte med samma hingst och under samma period (de brunstade samtidigt), betäcktes 7 gånger (också varannan dag). Hon fortsatte stå för hingsten, men vi valde att avbryta där. Hon blev också dräktig! Tyvärr kastade hon tvillingar 26/12, ca 1½ mån efter att jag sålt henne. UL:ade tre gånger båda två, men inget som tydde på tvillingar. Lite surt för nya ägaren (hon pratar inte längre med mig).
Jo, jag vet att man räknar från sistadatumet, men i alla fall? Jag har bara fått för mig att hon kommer att föla ca en vecka före (alltså om två veckor). Jag har inget att hänga upp det på och jag har säkert fel!
Men i morse när jag satt o kollade monitorn (dvs TV'n = större bild!) kan jag svära på att fölet vände sig! Stoet stod blickstilla med sidan mot kameran och det hände nåt jättekonstigt där inne, rörde sig mycket och på ett väldigt annorlunda sätt. Och magen sjönk! Efter det (vad det nu än var) så hänger magen betydligt mer neråt, tyngre liksom. Kan någon förklara det?