Så gneds ett träd mot ett träd när vinden tog i lite extra och alla fick TOKPANIK och rusade som bara gps-lösa stadsbor kan göra iväg in på olika stigar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så gneds ett träd mot ett träd när vinden tog i lite extra och alla fick TOKPANIK och rusade som bara gps-lösa stadsbor kan göra iväg in på olika stigar
Vi såg ett magiskt fenomen när vi red idag. Massor med spindelvävstrådar överallt över ett stort gärde och ut över grusvägen. Utan fäste vare sig uppåt eller neråt. Det var verkligen magiskt! Så vackert! Jag har aldrig sett något liknande.
Min största hemlighet är något relaterat till vad som finns i skogen. Har inte talat om det för någon.
Så när ett medium (tror egentligen inte på sånt, men testade som en kul grej) berättar min hemlighet rakt upp och ner, så trodde jag att jag skulle svimma typ.
Sedan dess så förtränger jag det, begraver det långt inne. Men absolut, det finns både det ena och det andra i skogarna.
Men nu blir man ju lite nyfiken .. Förstår om du inte vill berätta dock.Min största hemlighet är något relaterat till vad som finns i skogen. Har inte talat om det för någon.
Så när ett medium (tror egentligen inte på sånt, men testade som en kul grej) berättar min hemlighet rakt upp och ner, så trodde jag att jag skulle svimma typ.
Sedan dess så förtränger jag det, begraver det långt inne. Men absolut, det finns både det ena och det andra i skogarna.
Ja helt otroligt! Vi såg det inte på ditvägen men på hemvägen när solen kom i rätt position, ja helt fantastiskt! Som silverstrålar som dansade runt. Jag har aldrig sett det förut trots många ridturer på den vägen men det är nog som du säger att det kräver en viss luftfuktighet. Idag var det riktigt rått och fuktigt på morgonen och lagom till vi skulle ge oss iväg på förmiddagen så kom solen fram.Visst är det vackert!? Fenomenet kräver ett viss luftfuktighet och ljus för att synas, verkar det som.
Vissa dagar när jag åker till jobbet är det, som du skriver, helt magiskt!
Jag har väl aldrig trott på spöken, andar eller liknande. Men det var innan vi flyttade till en gård vi hyrde innan. Där finns ett skogsparti mitt emot insläppet till hästhagen där jag får en stark obehagskänsla ifrån!
Vi har inte så mycket skog här nere på Söderns slätter. Men om det är skogsdungar så är jag helt med, jag tänkte mer på att de hemlösa kanske bodde långt ute i skogen.Ja Är det en nyhet för någon?
Sen ska jag väl rätta mig själv och skriva "skogsdungarna" och inte skogarna efter att en fd. lantis skrattat åt mig här om dagen när jag kallat vissa områden för "skog"
Berätta mer!Är i skogen varje dag. Och det är magiskt varje dag med alla ljud, allt ljus och energier.
Jag har mött spöken också, jag blev skräckslagen och jag har inte besökt det stället sen dess. Däremot blev jag inte rädd för skogen generellt. Jag har varit mörkrädd men utsatt mig för rädslan ofta så det är helt hanterbart nu.
Det hände mig för många år sedan då jag var ute med stövaren och jagade hare .Kom in i ett skogsparti som är kanske 3 gånger 300 meter .Där traskade jag runt i säkert en timme och var totalt vilsen tills jag kom upp på vägen som går i kanten av skogen Tydligen så gick jag runt hela tiden .Samma hände då jag skulle trampa ett skoterspår för att köra virke .Lämnade skotern igång när jag skulle se vart det var bäst att åka och jag gick och gick tills det blev massor med spår och kom tillbaka till skotern då jag vände där spåren gick ihop .Så när man blir vilsen så går man runt fast man tycker man går rakt .Lika då jag jagade tjäder på hösten och det var dimma .Var på älgmarkerna som jag känner som min egen ficka .Var helt övertygad att jag gick norrut men gick österut men kom på ett älgpass som vi har och då var inte gränsen till mora inte långt borta och då kom jag på mitt misstag och helt plötsligt vred kompassen sig rätt i huvudet .Då kunde det gått illa med tanke på att det inte var spårsnö och inga vägar går in i området åt det håll jag gickSådär gör jag jämt. Har gått i dessa skogar i femtio år och har aldrig koll på var jag är. Tror att jag är på ett ställe men vips så är jag femtio meter bort. Tror jag är tjugo meter från vägen åt ett håll men då är den bakom mig 70 meter bort. Tror mest det beror på mitt hopplösa lokalsinne.